Nog een extra dump

Nog een extra dump

Hoewel het vandaag nog steeds in grote delen van Oostenrijk kunnen we al voorzichtig de balans gaan opmaken. In de nacht van maandag arriveerde het warmtefront en zoals verwacht lag de sneeuwgrens daardoor hoog. Dat het daarna nog tot en met dinsdagochtend (en soms zelfs tot de dinsdagmiddag) zou duren voordat het koufront arriveerde in Oostenrijk was niet verwacht. De sneeuwgrens was daardoor vooral in Oostenrijk in beginsel aan de hoge kant,maar ook daar arriveerde in de loop van de dinsdag dan eindelijk de koude lucht en sneeuw tot dieper in de dalen.

In het westen was het toen al opgeklaard en in Frankrijk kon er al poeder gescoord worden onder blauwe luchten. Al met al viel er zo’n 20-40, lokaal 60 cm vers, waarbij er vooral veel sneeuw is opgetekend boven de 1800 meter.

Verse sneew in les 3 Vallees
Verse sneew in les 3 Vallees
40cm + in Les Diablerets
40cm + in Les Diablerets

Woensdag blijft het een komen en gaan van sneeuwbuien in Oostenrijk en het oosten van Zwitserland. De ene keer intens, de andere keer slechts een paar vlokken. Maar genoeg om het nog wat dieper te maken. Donderdag wordt dan overal een dag met mooi weer en is het overal in de noordalpen (waaronder de Franse) prima poederrijden, waarna poederalert#15 volgt. Want een nieuwe storm ligt alweer klaar.

PA#15

In de nacht naar vrijdag volgt een nieuw front vanuit het westen en al snel dropt dan de sneeuwgrens tot diep in de dalen. Allereerst sneeuw in de Franse Noordalpen, maar geleidelijk ook sneeuw in de rest van de noordalpen. Op zaterdag klaart het dan alweer op in het westen, terwijl het in Oostenrijk dan nog sneeuwt. Verdere details de komende dagen, maar het moge duidelijk zijn… de komende dagen moet je in de noordalpen zijn (waaronder de Franse Noordalpen).

Stay stoked

Morris

meteomorris

Reacties

Beginner
GerritAAuteur25 februari 2015 · 11:15

Grrrr… Kappen nou @@meteomorris ik zit thuis en het is een fantastische winter. Veel plezier iedereen… en doe een bochtje voor mij…

And snow it is.....
Gevorderd
FriscoAuteur25 februari 2015 · 12:23

Joepie! Ook al zicht op wat er na het weekend gebeuren gaat? Met mijn beperkte kennis van weerkaarten lijk ik ook nog wat sneeuwval te zien van maandag op dinsdag voor Zwitserland?

Never eat yellow snow!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!