Acht dingen die het konijn niet goed doet

Acht dingen die het konijn niet goed doet

Iedereen heeft de video van het witte konijn in de lawine al gezien. Nog niet? Het lijkt me sterk, maar mocht je 'm gemist hebben, het gaat dus over een konijn dat probeert (en bijzonder succesvol) niet bedolven te worden door de lawine die achter DCP aanzit. Hilariteit alom natuurlijk, maar goed, in de basis doet het konijn veel dingen niet goed.

1) Het konijn draagt geen lawinepieper

2) Het konijn heeft geen sonde bij zich

3) Het konijn heeft geen schep bij zich

Eigenlijk kunnen we hier al ophouden, want zonder deze drie dingen heb je als konijn natuurlijk helemaal niets te zoeken in de backcountry. Of eigenlijk… er valt nog wel meer op de handelingen van het konijn aan te merken.

4) Het konijn houdt te weinig afstand tot de rijder voor hem

5) Het konijn beweegt naar de lawine toe en niet van de lawine af

6) De routekeuze is slecht. Het konijn had beter niet de gully in kunnen gaan, maar op de ridge moeten blijven.

7) Het konijn had kunnen weten dat hier vaker lawines naar beneden komen, er ligt namelijk al een oude lawine beneden.

8) Het konijn ziet eruit als een local, dus hij kunnen weten dat dit een gevaarlijke afdaling was.

Zo zie je maar, konijnen hebben nog veel te leren over veilig onderweg zijn in de backcountry. Het wordt tijd dat we deze eens gaan aanpassen naar een versie voor onze langorige vrienden uit het dierenrijk.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
AlexSkiAuteur10 juni 2015 · 12:55

Laten we het maar niet over de rijder hebben dan :-P

When life gets too complicated.... SKI
Beginner
MTVAuteur10 juni 2015 · 13:02

En gelukkig weet een @@Haas meer dan een konijn.

Gevorderd
old_chapAuteur10 juni 2015 · 14:09

Zie toch nog wel een pluspuntje.
De zwemachtige bewegingen waardoor ie bovenblijft.

Toerist
sannoAuteur10 juni 2015 · 18:44

ik ben geen Freek Vonk maar volgens mij is het een haas en geen konijn.

Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Gevorderd
ConstantAuteur10 juni 2015 · 18:53

Is het konijn al terecht? Ik heb namelijk nog een goed recept met granberries! :-)

I need Coffee, you need Coffee, we all need Coffee.................
Toerist
tsc72149Auteur11 juni 2015 · 06:55

Wat mij vooral opvalt is het feit dat hij/zij een totaal verkeerde outfit aanheeft.
Mij hebben ze altijd gezegd dat een witte outfit in de sneeuw niet goed staat op de foto’s :0
Misschien eens laten kleden door The North Face of zo?

Let the mountains have it's day or two following a big storm
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!