Tips voor rijden in de sneeuw: Rusland

Tips voor rijden in de sneeuw: Rusland

Ooit wel eens poeder willen rijden in Rusland? Op roadtrip door Rusland? Wij hebben wel een goede tip: denk er nog eens goed over na.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
DutchessAuteur11 juni 2015 · 16:25

Daar heb je je gopro niet mee voor coole shots van jezelf op de berg, maar voor de rechtszaak achteraf… (geldt overigens ook in andere aziatische landen…)

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
FonzieAuteur11 juni 2015 · 23:10

Tis dat ik geen dash-cam had, maar de mooiste die ik zag was een dikke 4x4 mercedes G-klasse die me inhaalde op de boulevard in Zandvoort. 1 januari 08:00 s ochtends. Ik reed ook met mn 4x4’tje maar hij vond het te langzaam gaan, maar de reden was… geen strooiwagen in sight… en een spekgladde ijzel weg. Maar die rijbanen zijn sinds een paar jaar onderbroken door een klein opstaand taluutje / stoeprand achtig iets…over de hele lengte…een paar km. bij een tussenruimte schoot ie me voorbij en ging een stuk tegen het verkeer in maar maakte maar wat vaart om later weer van baan te verwisselen … even snel… maar met die vaart en massa… ging ie voor mn neus 180 graden rond, stuiterend over die tussenrand…stond ie weer aan de andere kant… maar toen met zn neus de verkeerde kant op… we konden zwaaien toen we passeerden… en het was nog een bekende ook… een van de strandtenthouders … later kwam ik m nog tegen en zei… ik heb je een slippertje zien maken, maar ik vertel het niet tegen je vrouw hoor :-)

Never a last run..
Gevorderd
MBultenAuteur11 juni 2015 · 23:22

Stelletje Idioten daar en proberen gewoon hun weg te vervolgen, als dat nog lukt… En leuk als je het haasje bent door zo een.

LedFloyd
Toerist
sannoAuteur12 juni 2015 · 16:24

als je dit bij elkaar ziet dan krijg je inderdaad het gevoel dat je beter hier niet kunt komen, hoewel ik ook 2 auto’s zag met niet Russische nummerborden.
Gelukkig niet dit ooit meegemaakt wel een aantal keer net te laat geweest om het te zien (of onderdeel ervan te zijn :( )

Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Gevorderd
ConstantAuteur12 juni 2015 · 18:38

De Russische drie-eenheid bestaat uit gladde zomerbanden + wodka + dashcam.

Succes verzekerd! :-)

I need Coffee, you need Coffee, we all need Coffee.................
Toerist
sannoAuteur13 juni 2015 · 07:01

Ze nemen de winter in Rusland best serieus. Dus de kans op gladde zomerbanden is vrij klein. De kans op gladde spijkerbanden, waar het hele jaar op gereden wordt, is een stuk groter en zeker in niet ijzige wegomstandigheden een stuk gevaarlijker. Aangezien ze in Moskou en andere steden graag gebruik maken van potassium om sneeuw en ijs te laten ‘smelten’ ook al is het onder nul, is de beste winter band voor stedelijk gebruik in Rusland waarschijnlijk een zachte regen/modderband.

Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Gevorderd
ConstantAuteur13 juni 2015 · 14:14

Dat geloof ik graag voor 9 van de 10 Russen, maar degene die crashen zijn vermoedelijk degene die hierop hebben bespaard, want ik zie een aantal crashes die je normaliter alleen voor elkaar krijgt met gladde zomerbanden.

Maar zolang als er Nederlanders zijn die opstoppingen veroorzaken met hun zomerrubber op besneeuwde berghellingen, durf ik de Russen niets te verwijten :-)

I need Coffee, you need Coffee, we all need Coffee.................
Gevorderd
DioAuteur15 juni 2015 · 20:46

Daar sta je dan op 2:53 met je mooie Frans Maas truck. Aiaiai. Even de baas bellen dat je wat later bent.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!