Sneeuw op komst

Sneeuw op komst
Laat maar komen die winter!
Laat maar komen die winter!

De meteorologische herfst staat voor de deur, de tickets voor hetFreeride Film Festivalvliegen de deur uit en ons weermodel draait op volle toeren. Het kan bijna niet anders of er zit sneeuw aan te komen.

Hoge druk zorgt voor een mooie zaterdag
Hoge druk zorgt voor een mooie zaterdag

Zaterdag en zondag zitten we nog vol in de warme lucht, maar daarna draait de stroming naar noordwest tot noord en dat betekent al snel een laagje extra die we aan moeten doen.

Stroming gaat naar noordwest
Stroming gaat naar noordwest

Vanaf woensdag gaat de sneeuwgrens die nu nog rond de 4000 meter schommelt in de Alpen tijdelijk terug richting de 2000 meter om daarna weer iets te gaan stijgen. Met name op de woensdag gaat dit boven de 2500 meter voor significante sneeuw zorgen die hopelijk op de donderdag voor mooie witte webcam beelden gaat zorgen. Details kunnen de komende dagen nog gaan schuiven, maar ik kan niet wachten.

Een mooie beproeving voor ons nieuwe weermodel die we als alles meezit volgende week met jullie gaan delen. En wat is er mooier dan een weermodel presenteren en er direct wat sneeuw bij te krijgen? Het lijkt er op dat de sneeuwgoden ons goed gezind gaan zijn deze winter.

Pluk het weekend en tot maandag voor een nieuwe update!

Morris

meteomorris

Reacties

Beginner
AvdLAuteur28 augustus 2015 · 19:15

##PA1!!!111!!11!

^_^

It's all about the turns duuuuuude!
Gevorderd
Guy.Auteur28 augustus 2015 · 19:39

Pre Gletsjer Alert 0.5A?

Beginner
mhilbertsAuteur28 augustus 2015 · 19:50

“ons nieuwe weermodel” ??? vertel, vertel!

Gevorderd
49Auteur28 augustus 2015 · 20:45

Lieve weergoden (niet jij, @@meteomorris),
Kunt u zich alstublieft nog even bedwingen? Eind november is echt vroeg genoeg. Graag nog twee weken een zacht zomerzonnetje op onze berg. En als u dan toch onstuitbare hoge nood heeft: Noord vraagt al jaren om echte neerslag, misschien kunt u ze daar nu eens flink verwennen. Dan nemen wij in Zuid in december wel weer een flinke dump voor onze rekening. Alvast vriendelijk dank voor uw overweging.
Hoogachtend, 49

montagna bianca, ti amo
Expert
meteomorrisAuteur28 augustus 2015 · 21:19

@@mhilberts volgende week meer…

powfinder.com
Gevorderd
koen_djfistelAuteur29 augustus 2015 · 23:05

Staat @@roelaano al klaar ??? ;-) ;-)

sbs roelz
Gevorderd
RoelaanoAuteur30 augustus 2015 · 09:21

Altijd ;)

Gevorderd
AryenAuteur30 augustus 2015 · 15:19

Same, same … :)

Gevorderd
Willem2kAuteur30 augustus 2015 · 21:04

Ik sta er zelf ook van te kijken, maar ik sluit me aan bij @@49: November is vroeg zat. Laat mij eerst nog maar even lekker na-zomeren. :)

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
RPAuteur31 augustus 2015 · 09:53

Let it snow!

Explore the Outdoor!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!