Evasion Mont Blanc als uitvalsbasis voor Chamonix?

• Tim3
    Beginner
    Tim3 op 3 september 2015 · 15:24
    Aangezien ik met skiërs van verschillende niveaus en met een gemiddeld (!) budget de 2e week van februari de bergen in wil, maar deze wel interesse hebben om de Cham-stop van de FWT mee te pakken (als het weer gunstig is voor de comp natuurlijk), vroeg ik mij af of er mensen ervaring hadden met de Evasion Mont Blanc als uitvalsbasis-gebied? We zouden dan een airbnb nemen in Saint-Gervais Les Bains, de gebieden daar in de buurt aan doen met een grote skipas voor de hele vallei, en op en neer rijden naar Chamonix als er iets is kwa feestjes en comp.

Dus concreet:
    1) Wat zijn jullie ervaringen met Evasion Mont Blanc wat betreft freeride mogelijkheden en freeride-gidsen/cursussen in dat gebied?
    2) Is het een goede uitvalsbasis voor Chamonix om een paar keer de vallei en t dorp in te duiken of is het idee beter dan de uitvoering?
    3) We hebben een mooie accommodatie gevonden, maar mochten er nog tips zijn dan hoor ik het graag.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 9 december 2015 · 11:45
    Is er iemand met ervaring hiermee?
    En wellicht mensen die de 2e week van februari in de buurt zitten?
  • PS
    Advanced
    PS op 9 december 2015 · 12:05
    St Gervais <-> Chamonix is met de auto ca 20 - 30 minuten, en overdag ook met het treintje te doen. 's Avonds na een feestje kan je het openbaar vervoer wel vergeten.

Maar waarom niet gewoon in Chamonix zelf gaan zitten? Het prijzige is de Mont Blanc Unlimited pas, niet de accomodatie.

Aan gidsen en freeride mogelijkheden geen gebrek in dat gebied. Zeker als je een beetje kan toeren.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 9 december 2015 · 12:19
    Thanks voor de tips. We hebben een huisje in St Gervais omdat de anderen meer van gemoedelijke gebiedjes houden en dicht op de liften willen zitten met acco. Ik ben de enige gevorderde en freerider. Dus I'll take one for the team en reis dan een paar x de vallei door, afgewisseld met family-run's bij St Gervais. 30 min is te doen en bij feestjes dus een bob meenemen.
  • Godsspeed
    Tourist
    Godsspeed op 9 december 2015 · 12:52
    Hallo Tim,

Mogelijkheden genoeg daar en st Gervais is een prima uitvalsbasis. Neem je vellen mee en het is een feest. Stuur me een PM en ik praat je wel bij.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro