Advies gevraagd kinderschoenen

• evr66
    Beginner
    evr66 op 19 september 2015 · 09:04
    Goedemorgen, ik zoek voor mijn dochtertje nieuwe schoenen. Ze had nu Roces verstelbaar 36-40, helaas te klein. Leeftijd 11 jaar, plm 1m65, 45 kg. 12 weken les in fr gehad, week of 15 op de latten gestaan in totaal. Afgelopen seizoen voor het eerst weekje met een gids buiten de pistes op pad geweest, geweldig natuurlijk. Wat is wijsheid? Qua maat valt ze in de damesschoenen (schoenmaat 40-41), maar ben bang dat deze voor haar gewicht te stug zullen zijn?
  • pieter_ski
    Beginner
    pieter_ski op 19 september 2015 · 10:12
    Voor een kind zou ik altijd kindermateriaal kopen i.v.m. de betere pasvorm van de schoen. (lees, een kindervoet is nog niet volgroeid)
    Je nieuwe signature
  • GBSS
    Advanced
    GBSS op 20 september 2015 · 16:59
    Heb zelf ook kinderen in die leeftijd gehad. Ik gaf ze in principe altijd schoenen die zij lekker vonden zitten en waar ze zonder problemen een week op konden skiën. Ben zelf skileraar dus om aan materiaal te komen was voor mij geen probleem overigens. Let op dat damesschoenen soms al een zoollengte hebben waar je niet meer in de bindingen van kinder- of jeugdski's kan. Let ook op de bindingen van haar ski's; en dan bedoel speciaal de instelwaarde. De minimale Z-waarde moet minmaal 2,5 zijn en ik verwacht, omdat het nog een kind is, haar Z-waarde rond de 3 à 3,5 zal liggen.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 20 september 2015 · 19:10
    Mooi, gaan we eens speuren naar kinderschoenen in schoenmaat 41, zal wel 26.5 worden, keuze is vrij klein dan. Dank!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro