(Contactpersonen van) Technische bedrijven in de Alpen gezocht

• rollie
    Beginner
    rollie op 21 september 2015 路 13:59
    Lieve Poederliefhebbers,

Ik ben nu bezig met mijn derde jaar werktuigbouwkunde aan de Haagse Hogeschool en zoek op het moment een stageplek van 22 weken. Dit kan ik ergens in Nederland doen, maar een technisch bedrijf zoeken in de Alpen/Zuid-Duitsland lijkt mij veel leuker! Internet afspeuren heb ik natuurlijk al gedaan, maar zijn er ook mensen mensen die contacten hebben in de Alpen?

Alle hulp/tips/hints/contacten zijn welkom en worden bijzonder hard gewaardeerd 馃榾
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • BasV
    Beginner
    BasV op 21 september 2015 路 14:33
    Ik heb als mede WB-student een paar maanden geleden geprobeerd een stage te regelen bij Bataleon in Amsterdam. Helaas was de communicatie stroef en is er niks van gekomen...

Als je me in een PM even je emailadres stuurt kan ik je in ieder geval een bestand sturen met bedrijven uit heel europa waar mede studenten van de Universiteit Twente hebben gezeten de afgelopen 20 jaar ofzo. De lijst is waarschijnlijk enorm outdated, maar wellicht zit er wat tussen. Er zitten in ieder geval wel redelijk wat bedrijven uit Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland en Frankrijk tussen.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 21 september 2015 路 15:49
    Lang geleden had ik iemand die mee reed naar de HTS. Hij is stage gaan lopen, en later ook blijven werken bij een skiliftenbouwer in Duitsland.

In de zomer zat hij op bouwprojecten en in de winter overal heen voor service.
    En wat voor te testen of service omhoog gaat moet ook prettig naar onder kunnen lijkt mij 馃槂

Het bedrijf zat ergens in het zuidoosten van Duitsland tegen de Oostenrijkse of Tsjechische grens. De naam van het bedrijf weet ik niet meer en Linkedin en zo helpt mij ook niet verder.
    Ze ontworpen eigen liften. Misschien dat deze database je verder kan helpen het bedrijf terug te vinden: http://www.seilbahntechnik.net/de/lifts/worldmap.htm...
  • rollie
    Beginner
    rollie op 21 september 2015 路 18:11
    Super @Mars , ga ik even doorneuzen! En heb PM gestuurd, @BasV
  • Timsen91
    Beginner
    Timsen91 op 21 september 2015 路 18:51
    Cool! Misschien zijn de grote bedrijven als Leitner, Doppelmayr of Kassbohr (Pistenbully) wat voor je?
  • rollie
    Beginner
    rollie op 21 september 2015 路 18:58
    Cool! Misschien zijn de grote bedrijven als Leitner, Doppelmayr of Kassbohr (Pistenbully) wat voor je? Timsen91 op 21 sep 2015 18:51

die staan al op t lijstje 馃槈 Maar bedrijven als Gantner en Reisch spreken met ook aan (veel kleiner en veel meer enkelstuksproductie)
  • Timsen91
    Beginner
    Timsen91 op 21 september 2015 路 19:31
    En deze dan? Ligt in Zuid-Duitsland en maakt landbouwmachines. Fendt om precies te zijn 馃槈 of TechnoAlpin in Duitsland?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro