Black Diamond lanceert BDTV

Black Diamond lanceert BDTV

Black Diamond lanceert deze herfst een nieuwe online film serie: BDTV. Verhalen van, door en voor iedereen die een passie heeft voor klimmen en poeder. Vandaag als start de trailer wetende dat er nog 3 afleveringen aankomen deze winter. In deze serie wil Black Diamond verder gaan de perfecte powder turn en de magische big mountain wand en juist de mensen erachter een gezicht geven. Poeder is voor hen meer dan een passie: it’s a way of life.

Poeder is een keuze

Of het nu gaat om onbekende toppen in centraal Zweden of de iconische cabinelift van La Grave, BDTV reist de gehele wereld af om die mensen te vinden voor wie sneeuw meer is dan bevroren water en hen te documenteren. Hun pieken en dalen, hun angsten en momenten van glorie, maar ook de offers die ze maken om dat te zijn wat ze willen zijn: een committed backcountry skier. Iedere aflevering is voorzien van beelden van de fotograaf Mattias Fredriksson. “Most times when it comes to skiing and other action sports, the action generally takes over,” zegt Fredriksson, “but with BDTV, the story is first.”

Wat mogen we verwachten?

De eerste drie afleveringen zijn gefilmd in Zweden, Utah en de Franse Alpen waarbij er 3 verhalen passeren van stille helden en we een kijkje in hun leven krijgen.

  • One Seven Eight: Forging A Balance

  • The Forecaster: A Message From The Backcountry

  • A Simple Machine: The Life Or Death Of The La Grave Cablecar

Zelf kijk ik enorm uit naar de aflevering over La Grave welke in november live zal gaan. De geleurde liften van La Grave en de scene er omheen zijn voor mij een iconisch beeld geworden wat betreft het freeriden en het leven in de bergen. Een unieke lift die toegang biedt tot exceptioneel terrein welke mij heeft doen beseffen dat verantwoordelijkheid en vrijheid twee begrippen zijn die dichter bij elkaar staan dan ik in beginsel altijd dacht. Maar La Grave staat voor markante uitdagingen. De hoofdweg is ingestort en de liften zijn toe aan een meer dan noodzakelijke onderhoudsbeurt. BDTV zal ons insider’s view van de befaamde “Le Telepherique” zien en duidelijk maken wat er op het spel staat als de lift stopt met draaien.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
EmileHendrixAuteur22 september 2015 · 21:57

Oei! Wachten op een episode over Jämtland! Dat wordt ook vast moeilijk mooi.

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Gevorderd
Haas™Auteur22 september 2015 · 22:07

Gaaf! :)

Rex Monte - Amor Nix
Elite
kanskiAuteur23 september 2015 · 10:46

:-)

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
coenAuteur23 september 2015 · 13:06

Cool om het Sylarna massief te zien hier in! Onbekende afgelegen bestemming waar volgens mij wel wat mooie lijntjes te pakken zijn.

Earn your turns...
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!