Na 10 jaar op zoek naar vervanging van Salomon 1080

• Knarf
    Knarf op 23 september 2015 · 15:17
    Hi allemaal,
    Na ruim 10 jaar gebruik heb ik noodgedwongen afscheid moeten nemen van mijn geliefde Salomon 1080's. Ik moet dus nu op zoek naar vervangers...

Aangezien ik niet erg zwaar ben, en meer een technische dan krachtige skier, zoek ik ski's die niet al te zwaar zijn en die het goed doen op en naast de piste.

Wat zou een goede vervanger zijn??
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 23 september 2015 · 15:20
    WOW, 10 jaar. Dat is een vermelding waard! Heb je ook een foto van hoe ze er nog uit zien?
    May the powder be with you.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 23 september 2015 · 22:03
    Ik vermoed reverse camber, of in ieder geval iets dat qua shape daar op lijkt.

Ff on topic, ik zou eens kijken naar de Rossignol Soul of Sin 7. Iets breder maar wel soepel en speels. Wil je echt in de buurt van de huidige breedte blijven dan zit er nog een Smash 7 onder met 92 onder de voet.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 24 september 2015 · 08:16
    In tien jaar kan er veel veranderen. Misschien heb je de 1080 ooit gekocht om in het park mee te rijden, maar ben je nu liever op de piste of juist in het terrein.
    Als piste je voorkeur heeft met wat sprongetjes hier en daar en ook nog wat poeder dan zou ik kijken in het direct verlengde van de 1080 naar een soepele park ski.
    Heb je je speelterrein verlegd naar buiten de piste dan een iets langere en bredere BC twintip.
    Toerisski
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 24 september 2015 · 12:55
    voor mij als lichte technische skier is Rossi, altijd het beste gebleken. Als ik nu een ski zou kopen zou het de Rossignol sin 7 worden.

edit... and its cheap 😃 al vanaf 319 e incl binding gespot bij baum sport
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 24 september 2015 · 13:35
    Ik lees 'ik zoek ski's... die het goed doen op en naast de piste.' De Sin en Soul 7 doen het in mijn ervaring niet goed op de piste...

Lichte ski's die dat wel doen zijn bijvoorbeeld Nordica Nrgy 100, tegenwoordig is er ook een 107 dacht ik. Of de 2015 Fischer Ranger 106 TI. Nog steeds heel erg licht (ondanks de TI, die ze wel heerlijk smooth maakt), en geweldig in zachte, diepe en op harde sneeuw. Zie ik ook voor 379 op xspo.de (zonder binding).
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Knarf
    Knarf op 24 september 2015 · 14:01
    WOW, 10 jaar. Dat is een vermelding waard! Heb je ook een foto van hoe ze er nog uit zien? meteomorris op 23 sep 2015 15:20

Euh twaalf jaar trouwens. En het mooie is ik heb er ook nog twee seizoenen op les gegeven.. deze ski's halen makkelijk de 200 dagen haha..

Zal eens een plaatje op zoeken.
  • Knarf
    Knarf op 24 september 2015 · 14:04
    In tien jaar kan er veel veranderen. Misschien heb je de 1080 ooit gekocht om in het park mee te rijden, maar ben je nu liever op de piste of juist in het terrein.
    Als piste je voorkeur heeft met wat sprongetjes hier en daar en ook nog wat poeder dan zou ik kijken in het direct verlengde van de 1080 naar een soepele park ski.
    Heb je je speelterrein verlegd naar buiten de piste dan een iets langere en bredere BC twintip. sanno op 24 sep 2015 08:16

Ik heb ze ooit gekocht op basis van een review in white magazine.
    Zelf ski ik het liefst in de pow, gevolgd door slush. De praktijk leert echter dat er ook veel op de pistes geskied word. Daarom zoek ik iets wat overal op kan en een beetje speels is. Ik heb meerdere echte poederski's gereden, maar vind die eerlijk gezegd te zwaar om echt lekker mee te skiën. Heb vorig jaar op de piste een paar geile Stockli's gereden, maar die zijn schweineteuer. 😞 Daarom deze oproep..
  • Knarf
    Knarf op 24 september 2015 · 14:06
    Btw als iemand een hakbokje heeft voor deze ski houd ik me ook aanbevolen. Dan repareer ik ze gewoon.. het gaat om binding: S912Ti

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro