Japan 2016 (Wie, waar,wanneer en wat?)

• Timt
    Beginner
    Timt op 1 februari 2016 路 05:32
    Even benieuwd naar live updates mbt de sneeuwcondities in andere gebieden in Japan aangezien Sapporo Teine nogal weinig poeder heeft te bieden en de verwachte sneeuwval ook nog niet noemenswaardig is zover ik kan zien (of kijk ik scheel?!)

Daarom: Waar ben jij op dit moment en wat zijn de condities?? 馃槂
  • Bobvaniterson
    Advanced
    Bobvaniterson op 1 februari 2016 路 17:33
    @powlippe en @larselzorro,

@xs2arjan en ik rijden rond die tijd ook door hokkaido, in tegenstelling tot vaak in europa deze keer eens niet in een camper...
    Wij hebben een 4x4 gehuurd en verder niks. plannen zijn afhankelijk van de weersvoorspellingen. Dus treeruns met sneeuwval en toeren naar de hogere toppen bij dagen met minder sneeuw en beter zicht.

Wij arriveren vrijdag 12-2 op Sapporo, vertrekken de 28e weer.

Voor verdere info omtrent wie we zijn, wat we kunnen, weten en willen kan je op ons profiel klikken. Bij jullie zie ik niks, maar dat schijnt eerder regel dan uitzondering te zijn tegenwoordig op WP 馃槈

Wie weet tot daar,

groet,

Bob en Arjan
    Waarom ligt de noordzee niet aan de alpen, waarom liggen de alpen niet aan de noordzee?
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 1 februari 2016 路 18:06
    En ik besta 2x geloof ik met en zonder een puntje op het eind..... @xs2arjan. Is het profiel met info
    xs2arjan
  • Karst
    Advanced
    Karst op 2 februari 2016 路 15:00
    ik ga komend weekend naar Zao Onsen (Yamagata).
    Daar lijkt het meeste te gaan sneeuwen.
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • Powlippe
    Advanced
    Powlippe op 2 februari 2016 路 23:43
    Iemand ervaring of wildcamperen met de camper toegelaten is? Of moet je op speciale locaties gaan staan?
  • jefdeschutter
    Advanced
    jefdeschutter op 4 februari 2016 路 10:22
    @Wanobi @xs2arjan. en al wie interesse heeft: Wij zijn ondertussen na 17 dagen Japan terug in Belgi毛. Even een update en hopelijk wat helderder berichtje want vanwege vermoeidheid en autocorrect op mijn gsm waren mijn vorige berichten mss niet altijd even duidelijk. 馃槂

Om te snowboarden hebben we ons dus volledig op Hokkaido gericht. Volgende gebieden gedaan:
    - Sapporo Teine: niet te groot, vrij steil terrein. Krijgt niet altijd de meeste sneeuw maar ALS het er sneeuwt: toppertje. Wij hebben er 2 topdagen gehad. Veel te bereiken vanuit de centrale zetellift van het hoogste gedeelte van het skigebied (Highland) en met een hike van 4 minuutjes (skierslinks nog een aantal mooie bowls en bossen te bereiken (begin wel op tijd terug te traverseren of je eindigt op vlakke stukken). Geen tourskimateriaal of raketten nodig
    - Kiroro: groter skigebied, ook wat drukker. Pakt veel sneeuw. Maar veel vlakke stukken. Niet altijd ideaal voor snowboarders dus. Bij helder weer kan je wel mooie hikes doen vanaf het bergstation, maar die kans hebben wij niet gehad. TIP: registreer 's ochtends bij aankomst direct bij de mountainclub in het centrale gebouw. 3 minuutjes werk. Hier hebben ze ook hoogtekaarten van het gebied. Raketten of tourgerief komen van pas als je de hikes wil doen of als je als eerste de bossen induikt en de vlakke stukken uit wil geraken. Als er al genoeg sporen zijn geen raketten nodig.
    - Sapporo Kokusai: Leuk gebiedje. Pakt (bijna?) evenveel sneeuw dan Kiroro maar minder vlakke stukken. Geen tourmateriaal of raketten nodig.
    - Asahidake: Leuk en anders. Slechts 1 lift (grote gondel waarmee je wel wat tijd verliest). Bovenste deel heel leuk terrein, maar onderaan vlakker. De catsporen (pistes) brengen je terug naar de lift. Als je wil touren/ hiken haal je nog veel meer uit dit gebied. Bij open hemel is een tour naar de top van de vulkaan een aanrader. Raketten zijn te huur bij het visitorcenter, 500m onder het dalstation (5 euro, goed materiaal). Hier kan je ook hoogtekaarten krijgen. Wij hadden dus een gids via http://www.rafting-hoa.co.jp/en/backcountry-tours/. Als je zelf je plan trekt met een hoogtekaart kan het ook zonder gids. Als je echt wil gaan touren met gids zou ik mss een andere gids zoeken of specifiek vermelden dat je wil gaan touren)
    - Moiwa: zijgebiedje van Niseko. Klein, rustiger dan Niseko maar alleen waren wij er nu ook weer niet. Maar leuk! Ook hier weer leuke bossen aan beide zijden van de centrale zetellift.

Qua sneeuw: die was over het algemeen geweldig! 12 van de 14 dagen op Hokkaido poeder gehad. 1 dag geen poeder wegens harde wind. 1 rustdag ingelast. Veel waar voor je geld vonden wij!

Daarna nog 2 dagen in Tokyo doorgebracht en 1 dagje naar de snow monkeys geweest (vrij lange trip vanuit Tokyo, zeker als je diezelfde avond ook nog terug naar Brussel vliegt 馃槂

TOP vakantie geweest!

Bij vragen: stuur maar bericht!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro