FrankvDelden op 26 september 2015 · 22:24
Voor een splitboard trip in Chamonix ben ik opzoek naar 2 ervaren splitboarders.
Het gebergte rond Chamonix staat bekend als het meest ruige van de Alpen en biedt dus vele mogelijkheden voor indrukwekkende toeren. De lange hikes met splitboard worden beloond met een schitterend panorama en grote onverspoorde poedervelden.
Poeder tot aan je navel, meerdere uren hiken per dag, navigeren tussen gletscherspleten, het beklimmen van toppen en afdalen van steile couloirs, in Chamonix is echt alles mogelijk! Het mag duidelijk zijn dat naast een zeer goede conditie en skivaardigheid veel off-piste ervaring vereist is. Het programma zal afhangen van de sneeuw- en weersomstandigheden, waarbij de keuze van de tour Chamonix en omgeving zal zijn. Deelname vereist een flexibele instelling.
Niveau:
Liften worden alleen gebruikt voor "één keer omhoog" en "één keer naar beneden", verder komt het aan op conditie en doorzettingsvermogen. lange hikes, steil klimmen en zeer lange afdalingen die geen vermoeide benen tolereren. Een goede conditie is dus noodzakelijk!
Je moet je techniek kunnen aanpassen aan het terrein, want de mooiste flanken zij soms wat lastiger bereikbaar. We boarden nu gevarieerd terrein tussen de rotsen, korte couloirs en hellingen tot 40 graden steil. Je moet dus een safe stijl hebben. Ook op rommelige sneeuw moet je goed uit de voeten kunnen.
Er wordt van je verwacht dat je weet om te gaan met een Backcountry uitrusting en dat je achtergrond kennis hebt van de alpine gevaren.
De kans is aanwezig dat we een klimgordel nodig hebben voor sommige activiteiten als: zekering, abseilen of gletsjer hikes. Je hebt hier verder geen ervaring bij nodig, maar je moet wel tritt sicher zijn en geen hoogtevrees hebben.
Dit klinkt allemaal als heel wat maar je hoeft zeker geen prof te zijn! Dit ben ik zelf ook zeker niet, grote kans dat je beter board dan mij. Maar de bovenstaande dingen zijn wel situaties waar je rekening mee moet houden.
Programma:
Zaterdag 5 maart: Aankomst
Zondag 6 maart: Boarden in het resort
Maandag 7 t/m vrijdag 11 maart: SPLITBOARDEN! (met gids)
Zaterdag 11 Maart: Vertrek
Onze gids zal de plaatselijke legende Picca Herry zijn, Pica word gesponsord door Jones snowboards en ik heb hem ontmoet tijdens een trip met Jeremy Jones die ik eerder dit jaar had gewonnen.
We zullen slapen in de woning van Pica zijn zus die deze aan ons verhuurd. Hier is alles wat we nodig hebben aanwezig, Keuken, Tuin, Terras etc. (foto van de accommodatie volgen later)
De kosten zullen rond de 650,- euro per persoon zijn.
In deze prijs zit onderdak en de gids. (GEEN LIFT TICKETS)
We zijn in totaal met zijn 4e.
Indien je interesse hebt mail me dan op frank.3334@hotmail.com
Graag zo snel mogelijk laten weten zodat ik deze week een bevestiging naar Pica kan sturen!
Greetz van een super stoked Spliboarder! 😀
Follow me on: https://instagram.com/frankvdelden/