K2 Annex v. Schreditor

• SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 oktober 2015 · 19:25
    Na wat zoeken naar een goedkope vervanging van mijn oude Seth kom ik de Annex 98 en de Schreditor 102 tegen van voorgaande jaren.

Ik heb wat reviews gelezen maar kom veel tegenstrijdige feedback tegen. Dat kan te maken hebben met hoe Europeanen en Amerikanen aankijken tegen de ski's maar het geeft te weinig vertrouwen om de bestelkosten in te drukken.

Mijn vraag hier is dus welke ski zou je adviseren aan een wat zwaardere skieer met 60 weken in de benen die op redelijk hogesnelheid secuur op de piste wil skieen en die met iets lagere snelheid als het kan de off-piste opzoekt. In de off-piste ski ik overwegend kleinere en middelgrote bochten.

Van de oude Seth kan ik zijn speelsheid, demping en kantengrip erg waarderen. Ik hoef niet perse een twintip maar camber kan ik wel waarderen bij een ski voor 70% van de dagen. Voor heeeeel erg dikke dagen of knalharde pistes heb ik andere opties in de tas.

Ik kijk naar de lengte 189. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn met ervaring met deze latten.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 2 oktober 2015 · 21:49
    Ik zou dan naar de Annex kijken. Die is veel meer directional. De Shreditor is wat zachter en veel speelser, veel meer freestyle-gericht.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 3 oktober 2015 · 08:10
    Ik zou dan naar de Annex kijken. Die is veel meer directional. De Shreditor is wat zachter en veel speelser, veel meer freestyle-gericht. Cheizz op 2 okt 2015 21:49

Helemaal mee eens, ik heb de Annex 118 en daar rag ik zelfs harde pistes mee af. Ik ben ruim 90 kilo en gebruik deze ski echt als een one ski quiver.
    Geniet nooit met mate!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 3 oktober 2015 · 23:55
    Heren dank.

Inmiddels de 14/15 K2 Annex 98 in 191 cm besteld inclusief Salomon STH2 16.

Nu nog een passend afscheid organiseren voor mijn trouwe ouwe Seth's, of toch maar houden voor de mindere dagen.......
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 24 januari 2016 · 14:13
    Inmiddels 8 dagen op de Annex 98 gestaan. Echt een heel veelzijdige ski. Breed genoeg voor poeder, stijf genoeg voor versneden licht opgevroren shit en hardpack.

Ze hebben een beetje vaart nodig om er alles uit te halen maar dan geven ze ook erg veel vertrouwen. Zowel gesneden als geslipt erg fijn al is de overgang ff wennen want daarvoor voelt het alsof je een andere stance nodig hebt. Centraal staan en ze snijden als een dolle, pietsje naar achteren en ze laten zich lekker smeren.

Dank voor de adviezen, ben erg tevreden met deze latjes en heb na 1 dagje Seth besloten dat ze er uit gaan. Die voegen niets meer toe.

Iemand nog interesse in een Seth Viscious 189 cm uit 2008 met Marker comp. Bindingen DIN 14. Let op latjes zijn gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn😃 zijn niet af maar zitten wel in hun nadagen van het skileven.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro