Yet another snowsurfer build

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 3 oktober 2015 路 16:49
    Ergens in deze toch wat regenachtige zomer ontstond het plan zelf ook eens een stukje sneeuwspeelgoed te bouwen. Uiteraard werden de plannen en ambities steeds groter, nog voor er 眉berhaupt materiaal in huis was.

Ondertussen kwam de winter steeds dichter bij en had ook @ieism in een week een schitterdende snowsurfer in elkaar gezet. Dat was de druppel, tijd voor actie!

De wilde plannen gingen de kast in en op een doordeweekse avond werden er twee planken triplex op elkaar geplakt en krom gespannen op de workmate. Voor een beetje rise in de neus had ik immers geen mal nodig was mijn gedachte. Niet genoeg lijmklemmen? Dan maar een paar schroeven er door om de boel bij elkaar te houden.

De volgende ochtend bleek dat inderdaad het geval, sterker nog... Misschien was het resultaat zelfs een beetje too much... En een tikkie scheef. Maar f*ck it, de eerste stap was gezet en de stevigheid van het geheel bleek zelfs boven verwachting.

Wel bleef er door deze enorme neus weinig effectief board over (de hele plank was immers maar 1.20), dus ik heb nog een paar dagen zitten broeden op een shape die maximaal gebruik maat van de beschikbare breedte (35cm).

Vandaag eerst een sjabloon op karton gezet en deze overgezet naar mn plank. Aangezien het vandaag nog lekker weer was meteen de hele boel naar buiten verplaatst en snel de zaag er in gezet.

Nog wat onregelmatigheden weggewerkt met de schuurmachine. En voor de mooi nog een kleine moon tail toegevoegd.

Maar toen ik op het punt stond om op ambachtelijke wijze mijn naam in het blanke hout te branden sloeg te twijfel toe. Is dat nou echt de correcte finish voor een board dat in een paar dagen uit goedkoop triplex en ondoordacht handelen geboren is?

Dit board gaat niet over vakmanschap... Of kwaliteit. Waarschijnlijk valt er niet eens op te rijden en ligt het na de eerste sessie uit elkaar. Dit board heeft niks te maken met 100en euro's kostende niche boards. Waarom zou ik het een afwerking geven die iets anders suggereert? Dit board is niet eens lo-fi... Dit is NO- fi snowsurfen!

Dus plukte ik de enige spuitbussen die ik had liggen (ik heb mijn best gedaan, maar kan me dus 茅cht niet herinneren waarom ik neon groene spray paint in huis heb.), sneed uit de losse pols wat zebrastrepen en een stencil uit... En mn eerste NO-FI snowsurfer is geboren!

Het enige wat nog moet gebeuren is:

1 Lakken / iets voor de base verzinnen. Ik las ergens een tip om het ding gewoon vol te zetten met meubelwas. Dat trekt me eigenlijk wel 馃槂

2 Besluiten of ik er een paar (no back) bindingen op wil monteren of voor een 'echte' snowsurfer ga ... dus zonder binding.

3 Uitproberen! 馃槂

Voorlopige conclusie? Je hoeft geen super klusser met weken tijd en een volledige werkplaats te zijn om iets leuks in elkaar te kunnen zetten. Het bouwen van dit ding heeft me tot nu toe misschien 8 uur en 2 tientjes aan materiaal gekost.

Verdient dit ding zijn eigen thread? Wat mij betreft niet. 馃槂 Dus voel je vooral vrij om je eigen experimenten hieronder toe te voegen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 3 oktober 2015 路 19:26
    Goed bezig! LoL
    powpowwowjippiajippieee
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 oktober 2015 路 21:31
    Vroeger toen onze botten nog van elastiek waren (en snowboards nog niet te koop) "leenden" we dienbladen van de locale apres ski. Als het dan donker was gingen we zo hoog mogelijk de piste op en dan zo hard mogelijk naar beneden. Zittend kon, maar staand was natuurlijk cooler. Als het heel koud was trokken we onze muts over onze ogen, want je kon toch niet sturen dus je hoefde ook niets te zien. Mijn vriendje Hemmo heeft geloof ik zes maanden in het gips gezeten, maar het was leuker dan de hele wintersport bij elkaar.

Anything's a snowboard if you're brave enough! 馃槈
    splitfest.nl
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 3 oktober 2015 路 21:37
    Nice! die duikt iig niet de sneeuw in met zn neus.
  • dddddd
    Tourist
    dddddd op 6 oktober 2015 路 17:40
    Te gek! als je tips nodig hebt van de Japanse zelfbouwers die we kennen roep maar, we helpen je graag. Gave shapes, meer hiervan!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro