Line Mordecai vs Atomic Bent Chetler vs K2 Pettitor

• jerre
    Beginner
    jerre op 4 oktober 2015 路 14:51
    Beste poedervrienden

Ik ben op zoek naar een nieuwe, speelse poeder-ski, na wat opzoek werk heb ik een selectie gevormd.
    -Line Mordecai (186cm, 141-114-138, 1870g, radius: 17m)
    -Atomic Bent Chetler (185cm, 142-120-134, 2190g, radius: 19m)
    -K2 Pettitor (179cm, 147-120-141, gewicht??, radius: 22m)

Zelf ben ik 1m80 en weeg 65kg. Momenteel ski ik op een Movement Chill-Out (185cm), ik ski vrij zwaar voor mijn gewicht en ben dus gewoon op grote latten te ski毛n.
    De Line Mordecai lijkt mij het interessantst vooral vanwege zijn gewicht, ik zou er namelijk een alpine-tour binding opzetten en mijn eerste stappen in de tourski-wereld mee willen zetten. Deze ski blaast naar schijnt door slechte skiomstandigheden wat zeker een pluspunt is. Ik heb enkel schrik dat deze ski iets te mager gaat zijn op diepe dagen.
    De Bent Chetler staat in mijn lijst omdat de ski zoveel lovende kritieken krijgt, en omdat ze ontworpen is door Chris Bentchetler natuurlijk 馃槈 Deze ski zal me niet teleurstellen op de diepe dagen, maar lijkt me iets te log wanneer de omstandigheden niet super zijn.
    De K2 Pettitor staat in mijn lijst omdat ik weet dat hier velen op het forum met deze ski rijden. Dus had ik graag wat info gehad over hoe deze ski zich gedraagt.

Nu wil ik aan jullie vragen je mening te geven over mijn keuze en wat jullie denken dat voor mij de beste optie is?
    Alvast hartelijk dank 馃槂
    Shred in peace JP Auclair - Andreas Fransson - Erik Roner - Shane Mcconkey
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 oktober 2015 路 15:32
    Je zou ook naar een Nordica Radict of Bushywayne kunnen kijken. Het lijkt of die niet meer gemaakt worden. Je zou ze mogelijk nog ergens goedkoop kunnen krijgen.
    Maar misschien zijn die te zwaar voor je?
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 4 oktober 2015 路 21:24
    Met jouw gewicht zou ik me geen zorgen maken over drijfvermogen met resp. 114, 120 en 120 mm onder de voet.
    powpowwowjippiajippieee
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 5 oktober 2015 路 10:38
    Zou daarentegen wel iets meer lengte overwegen. Weet niet hoe dat tour-technisch uit pakt, maar in de poeder en omdat je 'zwaar' skiet kan die extra lengte wel de nodige stabiliteit geven. Ik ben 1.78 met de 185 bent chetler (waar ik zwaar lovend over ben, maar zal daar niet te veel woorden aan vuil maken omdat ik de andere skies niet ken... Maar ga vooral voor de BC! 馃槈) en had achteraf best de langere versie kunnen/moeten nemen. Gaat prima zo, maar toch voelt hij in verhouding zo kort. En 'log' zal ik hem zeker niet noemen, maar dat kan mijn ervaring zijn.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • jerre
    Beginner
    jerre op 5 oktober 2015 路 20:37
    Hey mannen, hartelijk dank voor jullie reacties!!! @Tim3 vraagje: hoe skiet de Bent Chetler in slechtere omstandigheden? Lukt het bijvoorbeeld zoals Candide Thovex tegen 100 per uur over moguls te knallen? 馃槈 @QmaartenQ bedankt voor het compliment over mijn gewicht 馃構 ik denk dat je gelijk hebt die 6 mm zal het verschil niet maken 馃槂
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 6 oktober 2015 路 13:10
    Soms heb je een beetje het gevoel dat het een rodeo is, als de condities echt pet zijn, maar over het algemeen knal ik wel dwars door onregelmatigheden heen (of sla ze over met maximale air-time). Ik heb nog een paar piste latten staan mochten de condities te slecht zijn, maar in de praktijk heb ik ze sinds ik de BC's heb niet meer onder geklikt. Ondanks dat ze vanaf enkel-diepe poeder echt beginnen te shinen zijn ze in elke condities te handelen, als is het soms gewoon wat harder werken. Een stijl evenaren als die van Candide gaat mij absoluut niet lukken, maar dat ligt niet aan de ski's... Verder kan ik er voor mijn doen best behoorlijk mee knallen 馃槈. Je zal er geen spijt van krijgen! Wel een bijzonder hoog risico op dagen-lang glimlachen.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • jerre
    Beginner
    jerre op 11 oktober 2015 路 21:49
    @Tim3 bedankt voor je reactie! Ik zal dan maar oppassen voor dat ik niet te veel sneeuw eet met die brede glimlach!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro