Day Backpack - suggesties

• Rogier86
    Advanced
    Rogier86 op 6 oktober 2015 · 21:59
    Mijn huidige day backpack, een Dakine Helipro uit het jaar dat First Tracks nog bestond, is nu echt aan vervanging toe. Ik ben opzoek naar een nieuwe day backpack voor zowel skien maar ook hiken/dagelijks gebruik. Ik ben niet opzoek naar een ABS airbag, hiervoor heb ik mijn ABS Vario 25L.

Voorkeuren
    - Ongeveer 18 tot 22 liter inhoud (ben niet opzoek naar een grote rugzak)
    - Bij voorkeur een apart compartiment voor schep/sonde
    - Draagfunctie voor ski's
    - Gemaakt van materiaal dat tegen een stootje kan

Veel meer dan een schep/sonde, EHBO kit, extra bril, water en 1x stuk kleding hoeft er voor mij niet in te kunnen.

Ik zat zelf te denken aan de Ortovox Freerider of Cross Rider. Iemand nog meer suggesties?
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 7 oktober 2015 · 07:49
    @rogier86

Ik gebruik de Salomon Quest 20L, een prima rugzak die aan al jouw wensen voldoet!
    Life is short, ride a board!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 7 oktober 2015 · 08:32
    Ik gebruik de Dakine Chute 16L van twee jaar geleden. Groot zat voor een Camelbak, extra midlayer, boterhammen, camera, EHBO-set, muts in het hoofdvak; schep en sonde in een apart voorvak en nog een steekvak voor platte zaken (kaart etc.). Skidraagsysteem met een chic weg te werken staalkabel als je hem niet gebruikt. Zeer stevig materiaal en de rugzak is mooi plat. Voor ruim 60 euro te koop op Snowinn.com: http://www.snowinn.com/ski-winkel/dakine-chute-16l-forest/124429/p?utm...

Ook de nieuwere versie (18 L) is niet verkeerd. Of het de 30 euro extra waard is vraag ik mij af...
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 7 oktober 2015 · 08:50
    Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n rugzak en mijn huidige lijstje staat op:
    - Ortovox Freerider
    - Evoc FR Team
    - Dakine HeliPro DLX

Mijn eisen zijn in ieder geval dat er een brede heupband op moet zitten, een geïsoleerd hengsel voor mijn camelbak, drie-eenheid moet passen en een trui plus wat handschoenen en wat voedsel. Zo rond de 20L dus. Mijn ski's moeten goed te dragen zijn met de rugtas.

De Ortovox en Evoc zijn ~tweemaal zo duur als de Dakine en hebben volgens mij niet heel veel meer voordelen.

Mijn huidge tas is een Camelbak Snoblast van een paar seizoenen geleden. Heeft smalle heupbanden en je ski's zijn er niet op te dragen. Verder een prima tas.
    Het gaat beter als je denkt.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 oktober 2015 · 09:02

De Ortovox en Evoc zijn ~tweemaal zo duur als de Dakine en hebben volgens mij niet heel veel meer voordelen.
    [/post]

Ik weet niet of het nog zo is, maar die ortvox freeride serie had volgens mij een geïntegreerde back protector. Daarnaast hebben/hadden best een mooi systeem voor de heupband met klittenband in plaats van een buckle. Heb er zelf helaas nooit mee gereden, maar ik vond het altijd wel erg mooie tasjes.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 7 oktober 2015 · 09:43

Ik weet niet of het nog zo is, maar die ortvox freeride serie had volgens mij een geïntegreerde back protector. Daarnaast hebben/hadden best een mooi systeem voor de heupband met klittenband in plaats van een buckle. Heb er zelf helaas nooit mee gereden, maar ik vond het altijd wel erg mooie tasjes.
    Willem2k op 7 okt 2015 09:02

Dat klopt, beide Evoc en Ortovox hebben een backprotector. Prijzen liggen resp. op 170 en 180 euro versus 100 voor de DaKine. De klittenband is geloof ik een extraatje. De buckle is er nog steeds.

Maar ik ben het met je eens: het zijn prachtige tassen. Maar dat vind ik van de DaKine ook 😃
    Het gaat beter als je denkt.
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 7 oktober 2015 · 22:02
    Ik gebruik momenteel een Ortovox crossrider 22l en ben er heel tevreden van. Is voorzien van alle opbergmogelijkheden voor 3 eenheid enz, heeft een camelback opening en zit lekker. Je kan er ook nog een extra laagje kleding in kwijt en eventueel wat eten oid. Voor mij is het zowat de ideale grootte en ik gebruik de tas zelfs vaak in 'het dagelijkse leven'. Of de freerider de meerprijs waard is moet je zelf beslissen, het bevestigingssysteem rond de heupen is iig wel beter dan bij de crossrider, maar ik heb altijd wel mijn bedenkingen bij ingebouwde backprotectors.
    Hiervoor reed ik met een dakine helipro van 18l en die voldeed ook, maar was kwalitatief toch net iets minder vind ik.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 8 oktober 2015 · 13:37
    Ik heb een TNF Patrol 24: http://www.bergfreunde.co.uk/the-north-face-patrol-24-ski-touring-back...

Ben er erg tevreden over, helaas ben ik nu een beetje dubbel voorzien: hij is te koop mocht je interesse hebben. Nog in perfecte staat en voldoet aan al je gestelde eisen.
  • Gregski13
    Beginner
    Gregski13 op 9 oktober 2015 · 14:33
    Ik vind dit zelf een hele fijne rugzak. Voornamelijk vanwege de banden.
    Hij zit gewoon echt goed vast en klotst dus niet zo heen en weer als er meer spullen inzitten.

http://catalog.bergans.eu/RUCKSACKS/daypacks/Istinden-18L-Black-Br-Red...#
    No guts, no glory

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro