Rugzak af in de lift

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 8 oktober 2015 路 13:13
    Toen ik dit las had ik opeens een stuk meer begrip voor die 'zeurende' liftbediendes die willen dat je je rugzak afdoet. Eigen risico zou je zeggen, maar als het mis gaat hangt die gasten dus zomaar een jaar celstraf boven het hoofd.

Kieran Brookes, 14, from Devon, died after the straps of his backpack became entangled on a ski lift near Geneva.
    ...
    SAEM and Mr Cettour (de liftbediende) are accused of failing to enforce a rule banning skiers from boarding the lift while wearing backpacks, not carrying out daily checks on equipment and not ensuring a safety device which could stop the lift was properly installed.

http://www.bbc.com/news/uk-england-devon-34458360

http://unofficialnetworks.com/2015/10/chairlift-supervisor-faces-mansl...
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 8 oktober 2015 路 13:24
    We hebben altijd ook nog het filmpje van Dio om je te waarschuwen. Maar meteen moet ik bekennen dat ik zelden mijn rugzak afdoe, en eigenlijk ook nog nooit zeurende liftbediendes gehad.

Ze weten meteen wel de juiste tekst te gebruiken om een andere oude discussie op scherp te zetten.
    "enforce a rule banning skiers from boarding" 馃槈
    Toerisski
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 8 oktober 2015 路 13:26
    Poeh heftig wel,
    Ik doe mn tas ook alleen af als ze er echt om gaan zeuren, want mn tas hoort gewoon om mn rug.

Maar dat de lift niet stopt als er op de noodknop wordt gedrukt lijkt me een stuk erger, er hoort gewoon personeel bij te staan!
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 8 oktober 2015 路 13:32
    Ik begrijp niet hoe je die rugzak w茅l aan zou kunnen houden? Dan schuif je toch helemaal naar voren op het randje van de stoel? Of gaan jullie dan scheef zitten met die tas in de snufferd van je buurman?

Ik houd altijd 1 band over m'n schouder en slinger hem dan naar voren op mijn buik. Dan heb je hem na afstappen binnen 5 seconden weer vast.
  • Flant
    Beginner
    Flant op 8 oktober 2015 路 13:46
    Ik zit dus idd vaker wat naar voren op de bank 馃槂 Even over een schouder gooien gaat prima als je een Eastpak rugzakje gebruikt. Maar een ABS met heupband en evt het bandje tussen de benen. Tja da's vaak toch gedoe...
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 8 oktober 2015 路 13:47
    14 jaar, f*ck
    @surfertje, schuinzitten in de hoek met de rugzak naar buiten, heel gezellig hoor en meteen weer weg als je boven komt (snowboard).
    Wel gehad dat hij af moest maargoed das ook niet zo'n punt.
    sneeuw, pffff
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 8 oktober 2015 路 13:54
    Zelf herken ik mijn idee in dat van Surfertje:
    Die twee tellen dat je daar in de rij mee bezig bent kan ik geen gedoe noemen.
    En op dat bandje tussen je benen door wil ik graag even letten (...found out the hard way...), maar met een stukje klittenband kan ik dat ook geen punt noemen.
    Buiten het feit dat ik het echt oncomfortabel vind zitten is me vroeger ook aangeleerd dat het (...veiligheid) gewoon niet de bedoeling is.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 8 oktober 2015 路 13:57
    Ik zit dus idd vaker wat naar voren op de bank 馃槂 Even over een schouder gooien gaat prima als je een Eastpak rugzakje gebruikt. Maar een ABS met heupband en evt het bandje tussen de benen. Tja da's vaak toch gedoe... Flant op 8 okt 2015 13:46

Met een grote ABS op je rug kun je toch nooit in de lift zitten? Juist met een platte helipack kom je daar nog wel mee weg. Je hebt inderdaad wel eens mensen die zo'n ABS om houden maar dan zit je vervolgens verpletterd naast zo'n kerel in de lift, erg fijn馃槥

Ik heb weliswaar geen bandje tussen mijn benen maar wel altijd een heupband. Ik vind de moeite van het omdoen daarvan makkelijk opwegen tegen veilig/comfortabel in de lift zitten. Bovendien kun je mooi je bammetjes even opknagen.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 8 oktober 2015 路 13:58
    Ik begrijp niet hoe je die rugzak w茅l aan zou kunnen houden? Dan schuif je toch helemaal naar voren op het randje van de stoel? Of gaan jullie dan scheef zitten met die tas in de snufferd van je buurman?

Rugzak af doen is vooral een ding als je (lui) in het gebied aan het freeriden bent. Dus gewoon lekker poeder happen langs pistes, onder liften, etc. Dan zit je relatief veel / vaak in de lift en heb ik meestal niet zo veel in mijn tas zitten dat ik hem niet prima op mijn rug kan houden.

Beetje scheef zitten is dan doorgaans ook geen een probleem, want veel mensen willen sowieso niet naast die enge snowboarders zitten 馃榾
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 8 oktober 2015 路 14:32
    Mijn day-pack zit zo strak op mijn rug dat ik bijna normaal kan zitten. Nou ja, normaal. Bij >2m zit je eigenlijk nooit normaal 馃榾
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 8 oktober 2015 路 17:31
    Och je zit iets naar voren, maar nog genoeg ruimte om te zitten, enige is dat ik de lift wel iets langer dicht hou tot er enigszins veilige grond onder me te zien is 馃槈 En bij het dicht doen van de beugel iets meer naar achter hangen. Gaat altijd precies zonder de rugzak in de snoet van de buurman te duwen.

Maar constant afdoen is echt g茅茅n optie! Dan moet je met die zware rugzak constant in de arm glijdend op je snowboard waar je met 茅茅n voet in zit...en dan heb ik het nog niet eens over die irritante string...en dan heb je nog het grote risico dat je trigger op die manier ergens achter blijft hangen...nee af doen is geen optie!

En ja je hebt wel eens een lift bediende die je iets duidelijk probeert te maken...of te wel in Oostenrijk Frans gaan praten en in Frankrijk Duits 馃槂
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 9 oktober 2015 路 09:15
    Mijn ervaring is dat als ik een moment "verplichte rust" boven aan de lift heb omdat ik mijn tas weer vast moet maken, dat het mijn poederstress voor een groot deel weg neemt... Ik zie dat als een voordeel.
    Daarnaast heb ik een techniek ontwikkeld waarbij ik het bandje tussen mijn benen vast kan laten zitten. Het is een kwestie van training en toewijding. Alles voor de veiligheid 馃槂
  • Jordyvannies
    Beginner
    Jordyvannies op 9 oktober 2015 路 11:41
    en wat is die techniek @tomasdehoog ?

Voorheen had ik een rugzak van decatlon met een magnetisch systeem die je met 1 handbeweging losmaakte en je de tas naar voren kon halen, en weer heel simpel vast te maken door het ene deel boven het andere deel te houden (magneet)
    Keken toch veel mensen verbaast naar hoe simpel dat ging.

Heb nu ook een plofzak en daar moet ik nog even een handigheidje voor verzinnen

ps: dit systeem was dat:

Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in sideways, totally worn out, shouting: "Holy Shit... What a Ride!"
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 9 oktober 2015 路 12:26
    @Jordyvannies het is meer een aanpassing in gedrag. Voorheen koppelde ik alles los en hield ik de plofzak over mijn rechter schouder. Dan moest ook de beenband los want die zit links. Maar nu hou ik de tas gewoon over mijn linkerschouder / half op de buik 馃構. Kan de beenband wel blijven zitten, zit ik lekkerder in het stoeltje en ik kan bij mijn chocola. Golden!
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 10 oktober 2015 路 00:42
    Na ''hangman'' gezien te hebben doe ik m铆jn rugzak altijd af bij skiliften馃構
    Skileraar bruin Jelmer
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 10 oktober 2015 路 07:59
    Ongeveer 10 jaar geleden tijdens een off piste trip met een loshangend koordje van mijn rugzak aan het bankje van de lift blijven hangen. Ik probeerde uit te stappen maar toen de lift wegdraaide om weer naar beneden te gaan werd ik onderuit getrokken en onder de lift mee gesleurd. Lift ging net weer over de klif terug naar beneden toen hij werd stilgezet. Ik hing half over de klif aan een dun touwtje onder het stoeltje.
    Daarna NOOIT meer rugzak laten zitten maar altijd op de borst en controle over alle gespen, bandjes en touwtjes voor het uitstappen. Live life to the edge, alleen nu wel heel letterlijk!
    Geniet nooit met mate!
  • CorD
    Beginner
    CorD op 10 oktober 2015 路 18:47
    En je zit toch ook niet lekker met zo`n rugzak op je rug. Een paar keer oefenen en je hebt je rugzak in een mum van tijd voor je hangen.
    Think with powder

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro