Allmountain Freeride Ski - suggesties

• [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 11 oktober 2015 · 16:59
    Dit jaar maar besloten om mijn gehele ski gear eens van een upgrade te voorzien. Deze zomer Lange XT 120 boots gehaald en de nieuwe Helly Hansen Ridge Shell Jacket (tropical green) plus bijbehorende pants zijn onderweg. Nu maar eens kijken of er nog wat geschikt skietjes zijn te vinden. Zojuist de Nationale Skitest Off-Piste even gelezen/gekeken. Daar kwamen drie winnaars uit.
    - Dynastar Cham 2 107
    - Kastle BMX105
    - Volkl Shiro

Ik ben opzoek naar een speelse allmountain/freeride ski. Makkelijk wendbaar, goede float. Een alleskunner. Een ski van ongeveer 190cm lang en tussen de 105 - 115 onder de voet. Ik ben nadrukkelijk niet opzoek naar een dikke poeder ski die alleen grote bochten in diepe poeder kan.

1 - Zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande ski's en zijn er nog ski's ik zeker niet moet vergeten? Bijvoorbeeld de Rossignol Soul7?

2- Weet iemand hoe die Volkl Shiro model 15/16 zich verhoud tot de Volkl Shiro model 2014?

Thanks!
    No risk, no fun...No limit, no life
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 11 oktober 2015 · 17:53
    Hoe (goed/vaak/hard) ski je? Zoek je een ragbak of een speelse ski? Wat voor terrein ski je voornamelijk?
    De oude BMX had de naam erg veel input te vragen (lees: techniek en kracht). Daarvoor krijg je dan ook veel terug. Totaal het tegenovergestelde van een soul7 (lijkt mij, nooit geskied).
    De nieuwe shiro zou een vlakkere staart hebben dan de oude. Lijkt mij echter nog steeds een poederski.
    Kijk anders ook eens op blistergearreview.com.
  • djmj
    Advanced
    djmj op 12 oktober 2015 · 10:05
    Dit zijn totaal verschillende ski's zoals @bertjebertje ook al aangeeft, dus niet echt te vergelijken.

Ik rij zelf op Shiro's maar alleen op echte poederdagen. Voor een meer all-mountain Völkl is een Mantra (mijn everyday-ski), een 90eight of 100eight beter (de Gotama ook, maar die zit niet meer in 't assortiment dit jaar).

Check bv ook eens http://www.skinet.com/ski/gear/skis

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro