interessepeiling: Inkoop bindingfreedom-inserts 2.0?

• rollie
    Beginner
    rollie op 15 oktober 2015 · 12:07
    Nu PA#1 is afgekondigd en de stoke en koopdrang ons weer over nemen, ben ik benieuwd of er nog meer mensen zijn met interesse voor een nieuwe lading inserts?
    Prijs lag uiteindelijk de vorige keer rond 1,20 per stuk (goedkoper dan het alternatief en door de 'schroefmogelijkheid' ook nog eens handiger, is mijn mening 😀 ).
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 15 oktober 2015 · 12:52
    Ik zou wel weer 40 stuks willen bestellen.
  • evan
    Advanced
    evan op 15 oktober 2015 · 13:05
    Op mij kun je ook weer rekenen. Het aantal laat ik je nog weten.
    De prijs zal waarschijnlijk iets hoger liggen dan de vorige keer, want ze zijn wat duurder geworden en je krijgt nu minder $ voor je €. Ik zal proberen weer een korting te bedingen.
  • Caspar
    Advanced
    Caspar op 15 oktober 2015 · 13:13
    Kunnen er ook wat schroeven deze kant op in dat geval 😃
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 15 oktober 2015 · 13:27
    Ook ik ben geïnteresseerd en zou er wel een stuk of 24 willen aanschaffen.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • evan
    Advanced
    evan op 15 oktober 2015 · 13:46
    Kunnen er ook wat schroeven deze kant op in dat geval 😃 Caspar op 15 okt 2015 13:13Passen die schroeven in jouw knie niet in die inserts, @Caspar?
  • Caspar
    Advanced
    Caspar op 15 oktober 2015 · 14:10
    Jawel, maar dan zit ik wat laag op m'n skies.
  • rollie
    Beginner
    rollie op 15 oktober 2015 · 14:28
    Op mij kun je ook weer rekenen. Het aantal laat ik je nog weten.
    De prijs zal waarschijnlijk iets hoger liggen dan de vorige keer, want ze zijn wat duurder geworden en je krijgt nu minder $ voor je €. Ik zal proberen weer een korting te bedingen. evan op 15 okt 2015 13:05

top!
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 15 oktober 2015 · 17:04
    Ik ook denk ik! Hoor je nog!
  • TimV
    Advanced
    TimV op 15 oktober 2015 · 20:59
    ik ben ook wel geinteresseerd, stuk of 100 ... 😀
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 16 oktober 2015 · 15:14
    Maar... wat is het?
    Het gaat beter als je denkt.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 17 oktober 2015 · 19:22
    Maar... wat is het? w00ter op 16 okt 2015 15:14

Stainless Steel threaded inserts for installation in skis. Installs permanently in all alpine skis so that bindings can be removed and replaced hundreds of times. Special design allows full threads 6mm deep while sealing the ski from water intrusion and installs in a hole drilled 9.5mm deep.

Now you can remove, install, swap, and adjust your ski bindings just like snowboarders have been doing for years!

There are other folks selling unlicensed knock-offs of this product, but Binding Freedom inserts are superior for several reasons: They are constructed with rolled threads, for far superior pull-out strength, and longevity of internal threads. These inserts utilize a proprietary design to achieve the deepest internal thread engagement - 6mm deep. The slotted top doesn't interfere with the threads, but greatly simplifies the installation process. We have worked hard with our manufacturing partners to optimize the design for the best price.

http://www.bindingfreedom.com/insert/
    Rex Monte - Amor Nix
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 31 oktober 2015 · 00:40
    Doe mij er maar 40! 😃
  • Bros
    Advanced
    Bros op 31 oktober 2015 · 07:56
    Voor mij nieuw, wil het ook eens gaan proberen. Hoeveel zijn er nodig per ski? Heb mijn skis niet hier thuis om te checken.
    Bros
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 31 oktober 2015 · 11:33
    Dat hangt af van de binding. Even tellen met hoeveel schroeven je binding precies vast zit en dat dan keer vier (voor twee paar skies)...
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Raoultn
    Beginner
    Raoultn op 31 oktober 2015 · 11:54
    Voor mij ook nieuw, maar wel erg interessant! Ik ben een beetje bang om de inserts zelf in nieuwe ski's te schroeven. Maar de binding nog over kunnen zetten op een paar andere ski's lijkt me wel erg handig. Zijn er naar jullie weten winkels of personen in NL die bekend zijn met het systeem en die voor een paar tientjes die insterts + bindingen monteren? Of moet je voor dit systeem toch zelf aan de slag met een mal e.d.?

Ik heb geen ervaring met het t plaatsen van bindingen dus wil dit misschien (nog) niet zelf doen.

Ben benieuwd!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 31 oktober 2015 · 12:04
    @Raoultn Zeker als er al gewone gaten geboord zijn dan is het uitboren en tappen van de gaten voor de inserts eigenlijk appeltje-eitje. Maar ook met papieren sjablonen is het goed plaatsen van de gaten behoorlijk eenvoudig. Als je twijfelt, kun je ook de gewone diameter gaten (3,6 0f 4,1 mm) door een skishop met de juiste mallen laten boren en zelf verder gaan.
    Snowcountry.nl monteert wel inserts als je het niet zelf aandurft of wil doen. Hoe duur het is weet ik niet, maar voor dat geld kunnen zij vast niet de tijd en aandacht er in steken die je zou willen.
  • WoutM
    Expert
    WoutM op 18 november 2015 · 13:08
    Ik wil er ook wel wat @rollie. Laat je nog weten hoeveel.
  • rollie
    Beginner
    rollie op 18 november 2015 · 14:20
    Top, dan kom ik nu op ongeveer 300 stuks..... (neem aan dat @Luukie25 niet meer wilt? )
  • TimV
    Advanced
    TimV op 18 november 2015 · 17:11
    @rollie , enig idee wanneer de bestelling zou gebeuren en wanneer die ter beschikking zouden zijn? zou ze over een dikke maand wel nodig hebben dermee effe gewoon praktisch zien als'k wacht of mij er zelf ergens zoek... 😉
  • rollie
    Beginner
    rollie op 18 november 2015 · 17:32
    Hoop een dezer dagen de bestelling de bus uit te doen 😉 zou precies moeten lukken qua tijd!
  • evan
    Advanced
    evan op 18 november 2015 · 19:20
    Wie nog wil bestellen moet snel zijn. We gaan binnen een week bestellen. De korting bedraagt 15%.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 18 november 2015 · 20:10
    Doe mij er maar 50 in plaats van 40, alsjeblieft. Alvast mijn dank voor het regelen. Top! 😃
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 18 november 2015 · 20:50
    Ook interesse, stuk of 50 nodig! (2x patroon voor een ion)

Wanneer gaan jullie bestellen @rollie?
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 18 november 2015 · 23:21
    ja ik ook wel, doe ook maar 50.
  • rollie
    Beginner
    rollie op 19 november 2015 · 00:32
    Het liefst zo snel mogelijk. Maar we zijn nu al in een kaar van 300 naar 400 gegaan. Voor einde volgende week sowieso! (ik denk dat iedereen ze nog voor PA3 binnen wil hebben 😉 )
  • ieism
    Tourist
    ieism op 19 november 2015 · 08:38
    Ik wil er ook wel 50 ongeveer, op zich heb ik geen haast.
    splitfest.nl
  • rollie
    Beginner
    rollie op 19 november 2015 · 10:44
    Top, tot maandag middag kunnen mensen het nog doorgeven. 😃
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 19 november 2015 · 15:38
    50 voor mij 😃
    FUCK YEAH I AM FREE
  • WoutM
    Expert
    WoutM op 23 november 2015 · 10:47
    Doe mij maar 60 @rollie

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro