Verzekeraars hebben geen idee wat off-piste is

• ruud_
    Beginner
    ruud_ op 3 februari 2016 路 15:25
    Net bij de ABN een verzekering afgesloten maar kan die gelijk opzeggen. Geen off piste! 馃槥

Na alles gelezen te hebben zie ik maar twee opties NKBV en NskiV.

Enige twee die zonder vage termen off piste goedkeuren t/m code 5
    Of mis ik er een paar?

Misschien een vergelijk van deze twee?

NKBV:
    - Hoger eigen risico
    - Minder uitkering bij je materiaal
    - Ruimste voorwaarden voor bergsporten(en zomersporten).
    - Voordeel met berghutten

NskiV
    - Geen eigen risico?

Iemand aanvullingen?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 3 februari 2016 路 17:35
    Voor zover ik ooit heb vastgesteld heeft de NKBV de meest compromisloze verzekering zowel in voorwaarden als in dekking. Geen uitzonderingen maar ook alleen dekking voor het hoogst noodzakelijke. De NskiV blijft een pietsje vaag maar heeft veel ruimere dekkingen. Dus meer zaken die onder de verzekering vallen. Helemaal als je hem als doorlopende verzekering voor het gehele jaar en dus ook zomer en andere actieve vakanties wil inzetten. Denk dan aan apparatuur , kostbaarheden en allerlei randverschijnselen. Soms wel handig.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • robbert
    Advanced
    robbert op 4 februari 2016 路 07:57
    NKBV is primair een bergsportverzekering voor het gehele jaar en geen specifieke materiaal verzekering. Bied een goede dekking voor bergsporten zonder gedoe. Kostbaarheden en materiaal kun je beter ergens anders verzekeren. Voorbeeld mijn Mountainbike was gestolen in Italie, waarde fiets ongeveer 2500Euro. NKBV vergoede max 350 euro. Best zuur, maar materiaal kan ik nog wel vervangen. Professionele ondersteuning en afhandeling bij een bergsportongeval kan ik moeilijker zelf regelen of betalen
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 4 februari 2016 路 08:30
    Inderdaad Robbert, precies dat is voor mij de overweging geweest over te stappen naar de nkbv (vanaf de n. ski ver.). Materiaal is vervelend, niet veel meer dan dat, (financi毛le) ondersteuning in geval van ongevallen is ook naar mijn mening meer wat telt. Buiten dat tot 2x toe (in 25 jaar) bij mijn vorige verzekeraar iets kleins gepoogd te claimen, er was altijd wel een argument om niet uit te keren.
  • mrbrown
    Beginner
    mrbrown op 11 februari 2016 路 18:50
    Heb mijn verzekering bij Interpolis lopen. Ze hebben me via de telefoon uitgelegd dat je onder begeleiding van een bevoegd persoon offpiste verzeker ben. Of ze ook uitkeren wanneer dat nodig is weet ik niet, en hoop ik ook niet te gaan ontdekken.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 11 februari 2016 路 19:01
    Persoonlijk heb ik het liever zwart op wit...
  • mrbrown
    Beginner
    mrbrown op 22 april 2016 路 14:56
    Ben uiteindelijk naar de NKBV overgestapt. Niet nodig gehad gelukkig 馃槂
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 22 april 2016 路 16:00
    Ik ben er net via een persbericht achtergekomen waarom we zoveel premie betalen. Dat is niet om arme zielen te redden uit de bergen. Nee, dat is vanwege het claimgedrag van je collega wintersporters...

May the powder be with you.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 22 april 2016 路 16:22
    Daarom moet iedereen ook gewoon poeder gaan rijden en gaan powchasen. Dan hebben we dat gezeur over slechte sneeuw, kunstsneeuw etc helemaal niet meer en kan de premie omlaag...
    Oh wacht...
    Every turn is a sign of weakness

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro