Splitboard te koop gevraagd

• 3zel
    Advanced
    3zel op 20 oktober 2015 · 23:05
    Hello,

Ben op zoek naar een instap-splitboard.
    Mag tweedehands, tips voor koopjes op het WWW zijn ook welkom.
    Liefst geen rocker, voorkeur voor fish... maar zoals ik al zei alle voorstellen zijn welkom
    Me: 191cm, 80kg, gevorderd rijder.

Cheers
    knowledge is powder
  • $andokan
    Tourist
    $andokan op 21 oktober 2015 · 10:54 2 Rad 4 Mum & Dad!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 25 oktober 2015 · 12:59
    Misschien dat je deze Hovercraft net te klein vindt? Hoewel 80 Kg net kan.

http://sportstore.pl/eng_m_SPLITBOARD_SPLITBOARDS_USED-1232.html...
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 28 oktober 2015 · 10:46
    Bummer, had die Hovercraft ook wel voor mijn vriendin willen kopen, maar is net weg. Voor iemand van 80kg leek ie me trouwens wat te klein. Ik rijd met 74kg de 156 en dat gaat precies lekker.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 28 oktober 2015 · 12:24
    @poedertijn: heb je andere splits gereden dan de hovercraft? Wat zijn je ervaringen?
    Ik rijd met de gewone versie van de Hovercraft en ben zeer tevreden. Voor mijn split twijfel ik tussen een directionele (solution) en een fish (hovercraft).
    knowledge is powder
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 28 oktober 2015 · 14:34
    @3zel Ik heb de hovercraft niet als splitboard, maar rijd 'm wel unsplit en vind het nog steeds een geniaal boardje. Daarnaast heb ik een Sickstick om makkelijker te kunnen klooien (springen/switch rijden). Na 't Splitfest afgelopen jaar meteen besloten om mijn eigen splitboard te kopen. Dat is een Salomon Split geworden. Deels een budget kwestie, want deze was toen met vellen erbij fijn afgeprijsd. Daarnaast heeft hij de karakteristieken van mijn Sickstick (ook een fijn boardje) en scoort ie in de splitboardtest op alle fronten goed (http://www.splitboardmag.com/article/splitboard-test-2016-2/...) . Volgens mij kan je met zowel de solution als de hovercraft in splitversie niet echt de plank mis slaan. Beide topboards. De hovercraft is door zijn korte lengte misschien ietsje minder in skinnen. Op het Splitfest heb ik op een Venture Storm gereden. Huurboard, maar uitgezocht op z'n getaperde vorm voor een lekkere float. Dat was inderdaad een erg fijn board. Met de Jones boards zit je wel meteen erg aan de prijs voor een productie board. Check dus ook de splitboardtest voor andere input. Ik weet dat @ieism je ook wel het een en ander over Furberg splitboards kan vertellen. Succes met zoeken.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 28 oktober 2015 · 15:51
    @poedertijn: ik heb eigenlijk de splitversie van Rossignol XV Magtek en de Amplid Creamer op het oog om de kost een beetje te drukken...
    knowledge is powder
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 28 oktober 2015 · 16:00
    @3zel ,

Ik heb die magtek, erg fijn boardje, ik kan m zeker aanraden!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 28 oktober 2015 · 16:07
    Oef... ik heb heel lang lopen wikken en wegen tussen de Salomon Split en de Rossi XV. De laatste was ook erg lekker afgeprijsd, maar alleen nog in een 167. Perfect voor jouw lengte/gewicht. Voor mij net iets te lang. Dit is wel meer een big mountain board. Een bevriende gids vond de Salomon Split beter bij mijn rijstijl passen, ook omdat ik geen Xavier heet en niet de hele tijd big mountain lijnen rijd 😀 Maar fuck-yeah... in dikke poeder rijdt ie ook vast als een dolle.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 28 oktober 2015 · 16:10
    @poedertijn: ik heb eigenlijk de splitversie van Rossignol XV Magtek en de Amplid Creamer op het oog om de kost een beetje te drukken... 3zel op 28 okt 2015 15:51

@markindealpen heeft/had een XV, die kan je er vast meer over vertellen. Volgens mij wel een vet board, maar wel één waar je een beetje voor moet werken.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 28 oktober 2015 · 16:20
    Ik heb toevallig afgelopen vrijdag een Burton Landlord Split gekocht tegen een helen ette prijs. Ziet er op het oog heel fijn uit, maar nog geen ervaring qua rijplezier, 1-1-16 eens effe uitproberen
    Life is short, ride a board!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 28 oktober 2015 · 17:54
    Voor iemand van 80kg leek ie me trouwens wat te klein. Poedertijn op 28 okt 2015 10:46

Dat idee had ik ook. Maar vlgs. de site van Jones ging ze tot 80 Kg. Ik had ze dus toch maar bij deze posting gezet. Bedankt voor jouw ervaring. Dat geeft meer zicht op de Jones site..
  • TeddeJager
    Tourist
    TeddeJager op 28 oktober 2015 · 22:48
    Ik heb nog een GNU Beast split 161 van afgelopen seizoen staat 1 winter gebruikt eventueel incl. Jones vellen

Dit board heeft een C3 camber
    http://whitelines.com/reviews/gnu-beast-split-2014-2015-snowboard-revi...
    stay stoked
  • barttoorn2
    Beginner
    barttoorn2 op 27 december 2016 · 17:48
    Al een split gevonden? Ik gooi een deze dagen mijn Burton fish split op marktplaats en deze site namelijk
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 27 december 2016 · 18:28
    Ha Bart, je hebt een PM...
    winter is definitely coming!
  • Folkert
    Advanced
    Folkert op 27 december 2016 · 20:14
    Hier wordt er nog 1 aangeboden:
    http://wepowder.nl/forum/topic/234205
  • Teon
    Advanced
    Teon op 28 december 2016 · 19:16
    Ah. Het grote Splitboard in de uitverkooptopic!
    Ik ben nog opaar zoek naar een wat breder splitboardje. Schoenmaat 47, gewicht 90kg.
    Is 168W de enige keuze die ik heb?
    Schade. Ernussmarmalade.
  • Bowen
    Advanced
    Bowen op 29 december 2016 · 16:40
    @Teon, alle splitboards met een waist boven de 268mm zou ik voor gaan, heb zelf ook maat 47. Meerdere merken hebben deze en in verschillende lengtes. Denk aan Jones, Korua, Volkl, Venture, K2 enz.
  • ardt
    Advanced
    ardt op 29 december 2016 · 22:22
    Hey @Kris74 ga je mee splitten? 😃
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 31 december 2016 · 08:26
    Ha ard, dat denk ik niet... maar volgend jaar zeker.. eerst SSC volgen
    winter is definitely coming!
  • Jappe
    Tourist
    Jappe op 3 januari 2017 · 19:46
  • thomas
    Tourist
    thomas op 13 januari 2017 · 11:58

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro