belag reparatie vraagje

• pionok
    Advanced
    pionok op 23 oktober 2015 · 21:37
    hallo allemaal,

ik heb een probleempje. Via marktplaats een boardje gekocht een sapient pnb2. De vorige eigenaar woonde niet bij mij in de buurt en ach voor 100,- euro wilde ik de gok wel wagen. Helaas dus misgegokt. Het board had schade aan de kant welke door het belag een geknakt was. De vorige eigenaar opnieuw proberen te contacten maar je raadt het al, niets meer van vernomen.

Naar nu bleek een board van 100 euro eigenlijk nog 20,-euro waard.
    Toch wilde ik het board repareren (laten doen is het de prijs niet meer waard) en heb het belag wat eruit gedrukt was voorzichtig weggesneden en de kant weer terug gedrukt.

Dit is allemaal prima gegaan. Alleen nu komt mijn vraag.
    Ik dacht dit gat op te vullen met p-tex, maar dit gaat hem niet worden. De p-tex pakt niet goed en laat los. Nu heb ik ook gelezen dat mensen hem vullen met epoxy.

Kan iemand mij uitleggen wat dan de stappen zijn? en of dit de juiste manier is?

vul je het gat dan compleet met epoxy? of een laagje en dan alsnog p-tex?

ik hoop dat jullie mij hier wat verder mee kunnen helpen.
    alvast dank
    rene

Waar andere stoppen gaan wij verder !
  • pionok
    Advanced
    pionok op 23 oktober 2015 · 21:39

sorry de verkeerde foto, deze is wat scherper
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 24 oktober 2015 · 00:29
    Ik ben geen expert maar volgens mij ga je er echt niets van merken als je zo een klein stukje aan epoxy hebt op je base ipv belag. Wel kans dat ook de epoxy los raakt na wat sprongen. Het board is volgens mij van chinese makelij?? Ik heb ooit een Sapient Chris Coultier promodel gehad. Niks vervelends mee gehad maar heb wel altijd wat twijfels gehad over de kwaliteit/duurzaamheid. Die PNB2 was naar ik me herinner ook 1 van de betere modellen. Ze werden altijd aangeboden met 60% ''korting"" wat neerkwam op zo'n 175 euro voor een nieuw model. Het merk bestaat al een paar jaar niet meer.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 24 oktober 2015 · 13:28
    Beetje epoxy en dan ptex erin. Meeste kans op blijvend succes als de epoxy flexibel is en geschikt voor lage temperaturen. Het mooiste is natuurlijk een nieuw stukje belag heel precies uitstansen en erin lijmen en dan je board vlakken.

Geen zin in moeilijk doen: dan helemaal met epoxy opvullen zoals @wesselvanderdonk zegt

Succes!
  • pionok
    Advanced
    pionok op 24 oktober 2015 · 14:24
    oke duidelijk verhaal.
    Ik ga dr maar eens mee aan de slag. ik laat t jullie weten hoe t gegaan is.

bedankt.
    gr. rene
  • Frats
    Expert
    Frats op 24 oktober 2015 · 21:41
    clean uitsnijden, opschuren, ontvetten, epoxy basis leggen, opschuren, opnieuw ontvetten en dan ptex...
    of als je de materialen hebt, de epoxy vervangen door metalgrip ....
  • Frats
    Expert
    Frats op 24 oktober 2015 · 21:41
    zorg dat de staalkant ook goed opgewarmd is voordat je er ptex of metalgrip op zet, dan hecht die veel beter
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 24 oktober 2015 · 23:01
    HA! Heb ergere gaten gehad op m'n ARG's 😀

clean uitsnijden, opschuren, ontvetten, epoxy basis leggen, opschuren, opnieuw ontvetten en dan ptex...
    of als je de materialen hebt, de epoxy vervangen door metalgrip .... Frats op 24 okt 2015 21:41

Dit is de oplossing 😃
    Rex Monte - Amor Nix
  • pionok
    Advanced
    pionok op 25 oktober 2015 · 18:20
    dit is wat ik zelf ook in gedachte had. vroeg me alleen af of p-tex goed op epoxy hecht, maar blijkbaar met goed schuren en ontvetten moet t lukken.

ga het vandeweek even bekijken allemaal, ik laat jullie het eindresultaat zien.

HA! Heb ergere gaten gehad op m'n ARG's 😀

kan me voorstellen maar dan heb je t waarschijnlijk zelf veroorzaakt. ik dacht een boardje over te nemen welke in orde was. helaas bleek dit niet zo te zijn toen ik hem opgestuurd kreeg.
    maar t gaat goed komen en ach heb altijd me andere board en ski's nog 😉
  • Rolfenize
    Tourist
    Rolfenize op 26 oktober 2015 · 16:48
    @pionok : Wat Frats zegt.

Let verder even goed op de temperatuur van de kamer waar je het board repareert: zorg voor minimaal huiskamer temp. Plak de rest goed af want epoxy laat zich niet zomaar verwijderen.

Succes!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro