Advies Tour Binding

• rschillings
    Beginner
    rschillings op 24 oktober 2015 · 17:00
    Ben opzoek naar tourbindingen voor mijn G3 zenoxide 93.
    Wat raden jullie aan?
  • MTV
    Beginner
    MTV op 24 oktober 2015 · 18:15
    Handig om bij de vraag mee te geven:
    - wil je de set (vrijwel) alleen voor touren gebruiken? Of ok voor alledaags gebruik?
    - wil je het licht houden, of heb je bovenbenen als Jonah Lomu (voor de rugbyers onder ons)?
    - wat is het maximumbedrag dat je aan de bindingen wilt besteden

Dan komen de goede adviezen vanzelf...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 24 oktober 2015 · 18:40
    Wil je pinbindingen, of heb je schoenen zonder tech-fittings en wordt het een frame-binding?
    Ga je 'cliffs hucken' of bijvoorbeeld relaxed en technisch goed skiën?
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 24 oktober 2015 · 19:45
    Mooi licht skietje; waar heb je die vadnaan? imho zonde om een zware binding op te zetten..
  • sanno
    Tourist
    sanno op 24 oktober 2015 · 19:56
    G3 Ion binding!
    Toerisski
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 24 oktober 2015 · 21:06
    Ik zeg ATK Raider12. Die zijn tenminste ècht rood! 😉
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 24 oktober 2015 · 22:09
    Vragen van MTV zijn natuurlijk van belang. Als ik naar de ski kijk zou ik ook kiezen voor een lichte tech binding. Denk daarbij aan de G# Ion, de ATK Raider, of een mooie Dynafit.

Wel een mooie ski trouwens!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 oktober 2015 · 09:16
    Of een paar witte of zwarte Vipecs. Of zwart met gouden Marker Kingpins 😃

Zelf heb ik dit seizoen gouden ATK RT's. Blij mee. ;D
  • rschillings
    Beginner
    rschillings op 25 oktober 2015 · 14:48
    Yo dank voor reacties, skietjes op de kop getikt bij een sample sale!!😀 Maar ben opzoek naar een alledaagse tourbinding, waarbij ik zowel op de piste als met touren goed uit de voeten kan. Beschik al over tourski schoenen die geschikt zijn voor frame-bindingen. Was niet van plan om nieuwe te kopen😋.

Had zelf op beetje research gedaan en kwam daar op salamon guardian of marker duke. Maar probeer inderdaad om zo licht mogelijk binding te vinden, heb niet echt ervaring mee hoe zwaar bijvoorbeeld die salamon of de marker zijn.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 oktober 2015 · 15:15
    Volgens mij ontlopen die Guardian, Duke of Tyrrolia Adrenalin bindingen elkaar niet veel qua gewicht. Is dat plaatje onder de teen inmiddels in hoogte verstelbaar bij de Guardian? Anders moet je oppassen, misschien past je schoen er niet goed in.
    Ietsje lichter en ietsje beter passend bij je skietjes is misschien de Marker F10 of 12 Tour.

Zeker weten dat je geen andere schoenen en daarbij pinbindingen wilt? 😃
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 25 oktober 2015 · 15:16
    ... heb niet echt ervaring mee hoe zwaar bijvoorbeeld die salamon of de marker zijn. rschillings op 25 okt 2015 14:48

Nee, want dan zou je wel anders piepen. 😀
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 25 oktober 2015 · 16:03
    Lijkt me inderdaad niet slim om op zulke skietjes een frame binding te zetten...
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 25 oktober 2015 · 16:17
    ........Zeker weten dat je geen andere schoenen en daarbij pinbindingen wilt? 😃 Aryen op 25 okt 2015 15:15

Gelukkig heb je daar nog even de tijd voor om over na te denken. Succes met je keuze.
  • MDA
    Advanced
    MDA op 25 oktober 2015 · 21:47
    G3 Ion... zeker weten. Moet je wel schoenen bij nemen, maar van zware frame bindingen op je G3s ga je niet blij worden .
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 25 oktober 2015 · 22:08
    Definitief NTN's 😉
    White room,Pillow lines,I rule
  • svenk
    Advanced
    svenk op 26 oktober 2015 · 00:20
    Als je voor deze ski wilt gaan, denk ik ook aan bv een G3 Ion (en nieuwe schoenen). Anders doe je veel concessie aan de ski en waar die voor gemaakt is...
    If in doubt, don't go out!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro