wePowder-Lines onder Linux?

• Steven
    Tourist
    Steven op 24 augustus 2010 路 21:44
    Ik heb toen vorig seizoen de Lines werd gelanceerd de boel wel werkend gehad, maar op zeker moment ging er iets fout (ik weet eerlijk gezegd niet eens meer wat, maar dacht dat het met Adobe Air te maken had) dus toen heb ik Lines eraf gegooid. Nu begint het weer te kriebelen en installeerde ik de boel weer (nu onder Ubuntu 10.04) maar het wil niet werken. Er komt wel een actief schermding op de taakbalk, maar dat doet niks.

Ik ben verder geen whizzkid ofzo die even in de code van Ubuntu gaat zitten klooien en ook geen held met de terminal.....

Iemand hier die het wel werkend heeft onder Ubuntu 10.04?? Ik heb rigoreus alle Microsoft de deur uitgedaan, dus  een dual-boot zit er niet in....
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • stephanverhey
    Elite
    stephanverhey op 25 augustus 2010 路 08:56
    Ik heb precies hetzelfde probleem onder Windows Vista. Opeens werkte het niet meer. Ik open lines en ik zie het alleen op mijn taakbalk verschijnen, maar geen venster oid.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 augustus 2010 路 08:59
    Volgens mij heb je twee opties:

1 Moonlight installeren ( http://www.go-mono.com/moonlight/ )

of

2 Wine installeren en dan proberen of je daar Silverlight in kan draaien.

Geen idee of het werkt, maar dat is wat Google me geeft.
    Laat ff weten of / wat werkt, ik ben ook wel benieuwd namelijk  :馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 25 augustus 2010 路 09:50
    Mogelijk zou het te maken kunnen hebben met je venster-instellingen en wordt het programma buiten je zichtbare scherm geladen. Kun je je resolutie vergroten?
    You ski? wePowder!
  • stephanverhey
    Elite
    stephanverhey op 25 augustus 2010 路 11:27
    Ik heb er al eerder over gepost, maar kan het niet terug vinden.

Wat ik geprobeerd heb:
    deinstalleren
    alle verwijzingen naar wepowder in de registry verwijderd
    opnieuw installeren in een andere folder -> zelfde probleem
    vervolgens de application.xml aangepast en transparent op false gezet, x en y locatie beide op honderd en dan krijg ik een heel mooi rood venster te zien, maar nog steeds niet de applicatie die ik verwacht.

Nou wil ik binnenkort toch mijn laptop opnieuw inrichten dus dan zal ik wel van het probleem af zijn...
  • huib
    Expert
    huib op 25 augustus 2010 路 13:57
    Sinds wanneer heb je dit probleem? Bij mij heeft de Lines altijd gedraaid onder Linux, maar ik moet ook zeggen dat ik dat sinds afgelopen voorjaar niet meer heb geprobeerd.
  • Steven
    Tourist
    Steven op 25 augustus 2010 路 21:57
    Hmmm, scherm-resolutie zal ik even kijken.

Ik heb het onder 10.04 脙录berhaubt nog niet geprobeerd, onder 9.10 ging het een tijd goed, totdat het niet meer goed ging.....

Wel apart dat Stephan onder Vista hetzelfde heeft, dan zal het toch met Adobe Air te maken hebben. Omdat het onder Adobe Air draait verwacht ik niet veel van Wine. Juist doordat Air ertussen zit is het platform-onafhankelijk lijkt me. Ik ga wel even bij Adobe zoeken bedenk ik nu  ineens!

• doov
    Advanced
    doov op 25 augustus 2010 路 23:20

Sinds wanneer heb je dit probleem? Bij mij heeft de Lines altijd gedraaid onder Linux, maar ik moet ook zeggen dat ik dat sinds afgelopen voorjaar niet meer heb geprobeerd.

Ik heb het nooit draaiend gekregen onder Linux, maar ik ben dan ook geen whizzkid.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 augustus 2010 路 23:45

Hmmm, scherm-resolutie zal ik even kijken.

Ik heb het onder 10.04 脙录berhaubt nog niet geprobeerd, onder 9.10 ging het een tijd goed, totdat het niet meer goed ging.....

Wel apart dat Stephan onder Vista hetzelfde heeft, dan zal het toch met Adobe Air te maken hebben. Omdat het onder Adobe Air draait verwacht ik niet veel van Wine. Juist doordat Air ertussen zit is het platform-onafhankelijk lijkt me. Ik ga wel even bij Adobe zoeken bedenk ik nu  ineens!

Ik heb het ook een tijdje gehad. Ik draaide toen Yammer, Lines en Tweetdeck (allemaal adobe air). Kreeg wel de vlok te zien (ik draai Mac OS X), maar hij starte niet op. Merkte ook als er veel applicaties automagisch opstarten de boel niet wilde opstarten.

Toen alles opnieuw gedaan. Tweetdeck er af. Adober Air er af en Lines er af. Daarna weer opnieuw geinstalleerd.
    Tijdje terug had ik hetzelfde probleem.

Kwam ik er na een tijdje achter dat ik het de ene keer wel had en de andere keer niet. Bleek ik het probleem alleen dan nog te hebben als ik inlogde op een niet al te sterke niet beveiligde wifi-verbinding in de buurt. Deze uit Airport gegooid en daarna nooit meer het probleem gehad.

Ik zal het eens bij Daan (een van de bouwers) navragen. Maar Bart en Daan zijn nu een beetje druk met een projectje voor komende winter.
    May the powder be with you.
  • Ors
    Advanced
    Ors op 26 augustus 2010 路 14:42
    Nou wil ik binnenkort toch mijn laptop opnieuw inrichten dus dan zal ik wel van het probleem af zijn...

Goed bezig om WP Lines werkend te krijgen  馃構
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • Steven
    Tourist
    Steven op 26 augustus 2010 路 20:05
    Ik heb alles helemaal clean eraf gegooid, weer ge脙炉nstalleerd, maar het euvel blijft bestaan: Wel een actief ding in de taakbalk, maar geen venster. Ik heb ook tweetdeck er even bij gezet (maakt ook gebruik van Adobe Air) en dat doet het wel. Het probleem lijkt dus te liggen bij WePowder Lines....
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 26 augustus 2010 路 20:59
    ik heb hem draaien onder OSX maar dat is net weer anders en hier werkt ie perfect. zal air eens even updaten en kijken of het daarna nog werkt.
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • Steven
    Tourist
    Steven op 12 september 2010 路 11:43
    Hij doet het weer!

Het had te maken met de Encrypted Local Storage (ELS) van adobe AIR. http://kb2.adobe.com/cps/492/cpsid_49267.html is de troubleshooting om het op te lossen.

• robbert
    Advanced
    robbert op 12 september 2010 路 15:06
    Steven, toch wel een beetje wizzkid

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro