wePowder Zuidalpen trip

wePowder Zuidalpen trip

Alweer voor de 3e keer vindt de zogenaamde Zuidalpen Trip plaats. De eerst trip vond plaats op de grens van de Hautes Alpes en de Piemonte, terwijl we vorig jaar de regio rond de Ortler af mochten krassen. Memorabele trips vanwege de combinatie van de zuidelijke ambiance, de goede gidsen en de eerste poeder van het seizoen. Ook dit jaar dus weer.

Martijn Schell en zijn gidsenteam hebben er zin in. En vooral niets geen gestress. Net voor de start van de kerstdrukte 4 dagen lang de parels van de zuidalpen bezoeken. Wie wil dat niet? Denk aan Pastis51, Retour d’Est, lariksen, Puy Saint Vincent, Serre Chevalier, de Piemonte en de Queyras. Een hele mooie regio met fantastisch terrein, waar je als gevolg van de lariksbomen en de vele alpenweides vaak al vroeg in het seizoen fantastische poeder kunt rijden.

Roadtrippen, het mooiste wat er is
Roadtrippen, het mooiste wat er is

Wij van wePowder zijn fan en komen het liefst ieder jaar terug in deze regio. Wat we uiteindelijk ook doen. En die liefde willen we met jullie delen tijdens de wePowder roadtrip. We zullen tijdens deze 4 dagen zoveel mogelijk van skigebied naar skigebied reizen maar alles binnen een straal van maximaal een paar uur rijden. Laat je daarbij verrassen door Martijn Schell en zijn collega’s van Powderguides. Zij weten als geen ander de geheime plekken. En stel nu dat de sneeuw helemaal niet naar de zuidalpen komt? Dan kunnen we net als vorig jaar nog altijd uitwijken naar een ander deel van de Zuidalpen. Direct inschrijven? Doen! Klik hier (en kies voor wePowder week 51).

Locatie

Om het maximale uit je trip te halen is er gekozen voor een 4-daagse roadtrip. Van donderdag 18 tot en met zondag 21 december laten Martijn en zijn collega’s je het beste zien van de zuidalpen. De zuidalpen, maar dat is toch ver weg? Op het eerste gezicht wel. Want waar iederen denkt aan de tijdrovende Col du Lauteret of route Napoleon is er een onbekend alternatief in de vorm van de Fréjus Tunnel. Jazeker, allemaal snelweg tot aan Sauze d’Oulx zodat je net zo snel in de zuidalpen kunt zijn als bijvoorbeeld in Obertauern.

Fijne bochten
Fijne bochten

Onderdak

Een plek om te slapen regelen we on the fly (kosten niet inbegrepen). De ervaring leert dat dit weinig problemen oplevert in deze periode en het geeft de roadtrip een nog avontuurlijker karakter. Met de kennis van Martijn en zijn collega’s van de regio en het internet in de hand komen we door het hele land.

Periode:

  • week 51: 17 december 2015 t/m 20 december 2015

Prijs:

  • € 420,-

Inclusief:

  • 4 dagen berggids
  • organisatiekosten

Exclusief:

  • accommodatie
  • skiliftkaartjes
  • lunch diner en drankjes

Groepsgrootte:

  • Maximaal 6 deelnemers per gids

Inschrijven?

Dat kan hier (kies voor wePowder week 51) ! Tot in december.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
kurtAuteur30 oktober 2015 · 12:08

laat die poeder voorspellingen maar komen, de mantra gaat aan “retour d’est, retour d’est,retour d’est”. I’m in: Car poolen, altijd n optie!

live to ski another day
Beginner
thijzerAuteur13 november 2015 · 14:28

Ingeschreven. :-)

Gevorderd
ronplankenAuteur13 november 2015 · 15:26

hey @@thijzer !! Je mag weer! Top vond ik het vorig jaar. Echt een goede trip. Dit jaar kan ik helaas niet maar ik heb geliik even je filmpje van vorig jaar terug gekeken. Leuk!!!

Even the silver surfer rocks on pow
Beginner
thijzerAuteur16 november 2015 · 20:11

@@ronplanken. Idd ik mag weer en kan niet wachten.
Was idd een leuke trip vorig jaar daarom terug in de planning.:-)

Gevorderd
ronplankenAuteur16 november 2015 · 22:40

Helaas kan ik niet die data anders had ik ook gegaan. nu eerst naar de opening 10 dec… Have fun!!

Even the silver surfer rocks on pow
Toerist
AnoniemAuteur30 november 2015 · 15:46

Ik ben van de partij, super zin in mooie poederruns. Ook met mij kan gepoold worden vanaf Alkmaar!

Gevorderd
DennisvlAuteur12 december 2015 · 17:13

Puur uit intresse… Waar gaat deze trip uiteindelijk heen?

Gevorderd
rutgerbergeAuteur12 december 2015 · 17:37

Ik denk naar volgende maand :-)

Expert
meteomorrisAuteur12 december 2015 · 17:43

@@Dennisvl Klopt, deze is vanwege sneeuwgebrek naar een maand later gezet. Update volgt

powfinder.com
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!