Splitfest 2016 (Roddeltopic)

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 1 december 2015 路 13:03
    Hoe zit het met eigen producties? Mogen die sowieso mee doen of is het gebruik een offici毛le Flatland Splitfest core verplicht voor een startplek? 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 december 2015 路 13:20
    Eigen bouwsels mogen natuurlijk mee.
    splitfest.nl
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 1 december 2015 路 13:57
    Hmmm misschien moet ik dan in de kerstvakantie ook nog maar even met de powertools in de weer...
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 1 december 2015 路 14:12
    ... of een superdeblits ontwerp maken & uploaden.
    Ik voel een ontwerp met kattenoortjes aankomen ;-D
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • thomas
    Tourist
    thomas op 1 december 2015 路 15:00
    ja die is wel erg mooi!@Poedertijn!
    Toen we zaterdag boven in adelboden stonden met dikke wind en sneeuw en @ieism met zn snorf, had volgens mij iedereen er zo zn twijfels over. @ieism koppig als ie s dropte in zonder zicht en na denken, om vervolgens een paar hele dikke sprays te zetten terwijl wij boven stonden met onze monden open... da kan toch niet! ...
    jaaaa dat kan wel!
    ik ben benieuwd hoe hoog @ieism zn stokelevel op dat moment schat?
  • thomas
    Tourist
    thomas op 1 december 2015 路 15:06
    ook mooi trouwens hoe een lokale snowsurfbouwer al surfend ergens miden in een treerun @ieism s snurfer bewonderd en direct zegt, wow, drielaags 90 graden gelamineerd bamboe zonder base! bravo!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 december 2015 路 15:16
    Je kan dus ook gewoon iets op een bierviltje tekenen en er met je telefoon een foto van posten. Het gaat mij niet om de uitwerking, meer om de vetste shape.
    splitfest.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 1 december 2015 路 15:20
    Dat was zeker epic @thomas! Gewoon zonder twijfel indroppen en de beste spray's van de dag zetten. Die kon niemand meer afpakken. Toen wist ik het... ik moet ook een snurfer.
  • shibby
    Beginner
    shibby op 1 december 2015 路 15:46
    Je kan dus ook gewoon iets op een bierviltje tekenen en er met je telefoon een foto van posten. Het gaat mij niet om de uitwerking, meer om de vetste shape.

ieism op 1 dec 2015 15:16

Ik ben altijd benieuwd hoe een soort skim board achtige shape het zou doen, met een kleine fishtale.

Bij gebrek aan photoshop skills:

• ieism
    Tourist
    ieism op 2 december 2015 路 10:53
    @shibby Ik geloof best wel dat je daar op poeder kan rijden, maar zo kort op volle snelheid lijkt me dan wel weer best spannend. Maar mijn skim board skills waren vroeger ook al van niveau zandhappen. 馃槂
    splitfest.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 2 december 2015 路 11:10
    Of liggend... Ik heb dit weekend al iemand liggend op zijn buik, op zijn snurfer, de berg af zien gaan... Ik noem geen namen, maar daar lijkt dit ontwerp me uitermate geschikt voor. Wel als nadeel dat je jezelf snel head first ingraaft.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 december 2015 路 11:23
    Het begint met korter en breder, maar uiteindelijk gaan we gewoon weer terug naar die classic saucer shape. 馃槂

Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • shibby
    Beginner
    shibby op 2 december 2015 路 15:50
    @shibby Ik geloof best wel dat je daar op poeder kan rijden, maar zo kort op volle snelheid lijkt me dan wel weer best spannend. Maar mijn skim board skills waren vroeger ook al van niveau zandhappen. 馃槂 ieism op 2 dec 2015 10:53

Haha op snelheid is wellicht inderdaad wat spannend. De grassroots big fish heeft er wel iets van weg, alleen dan wat langer en minder extreem.
    http://www.powsurf.com/product/big-phish-150cm-3d-base/...

Iemand daar ooit op gereden ?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 2 december 2015 路 17:03
    Kan een snowsurfer ook splitten of heet het dan delamineren?
    Toerisski
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 2 december 2015 路 17:25

Wat denk je Ivar? Kort, pittig swallowtailtje en verder pijlsnel poeder pakken?
    Haalbaar of faalbaar?
    Ik wil nog wel eens een keer een poging wagen. 馃槂
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 december 2015 路 18:06
    Haalbaar.
    splitfest.nl
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 3 december 2015 路 20:59
    Bij deze mijn inbreng.
    Schetsen gaat gelukkig ook op het werk 馃槂
    Maar om ze mooi op een blad papier te krijgen heeft toch wel wat moeite gekost.

De linkse is eigenlijk mijn favoriet.
    Breed van voor voor de float en een mooie swallow.
    De tweede is omdat ik eigenlijk stiekem van grote neuzen hou.
    Die hoeft niet al te breed te zijn, de neus doet het werk wel.
    Ik weet alleen niet hoe moeilijk het is een mooie vorm in zo'n lange neus te krijgen?
    En die derde heb ik ooit eens ergens gezien, maar ik weet niet meer waar, kan het ook niet meer terug vinden.
    Is voor links voor, spiegelen voor rechts voor. Beetje experimenteler.

• ieism
    Tourist
    ieism op 4 december 2015 路 15:19
    Ik voel die rechter wel, dat zou wel eens wat kunnen worden.
    splitfest.nl
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 4 december 2015 路 18:43
    Ja. Rek em uit, spiegel em een keer en de TeleMarkers hebben ook wat te doen...
    oh wacht....

Maarreh... serieus... wat had je voor de telemarkers?
    Het gaat beter als je denkt.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 december 2015 路 19:07
    Trab had jaren geleden ook zo'n modelletje in het assortiment. Hebben jaren bij de Zwerfkei gestaan. Maar misschien werkt het bij een snowsurfer wel? 馃槂
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 4 december 2015 路 19:17
    Trab had jaren geleden ook zo'n modelletje in het assortiment. Hebben jaren bij de Zwerfkei gestaan. Maar misschien werkt het bij een snowsurfer wel? 馃槂 Aryen op 4 dec 2015 19:07
    Hmm volgens mij waren het de ScottyBob FatBastards bij de Zwerfkei (daar had ik ook het idee van) en hadden ze ook (met houtprint) de SkiTrabs in het assortiment. Maar die waren niet a-symmetrisch en ik vond ze behoorlijk slecht ski毛n (keer geprobeerd in Valtho).
    Het gaat beter als je denkt.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 7 december 2015 路 09:24
    @w00ter Ski's heb ik geen verstand van, maar start een nieuwe trend bouw de eerste Telesurfers!

Er gaan trouwens geruchten over samenwerking met een vaderlandse powsurfer bouwer. Dat kan alleen maar mooie dingen opleveren toch?
    splitfest.nl
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 7 december 2015 路 10:44
    @w00ter Ik denk dat je gelijk hebt. 馃槂
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 7 december 2015 路 10:46
    Hierbij mijn inbreng voor de snurfer, geheel naar inspiratie van een houten snowboard die ik eens op een soort freeride festival ergens in de bergen heb gezien. Geen idee hoe het board, maar misschien weten we het begin februari.

• willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 7 december 2015 路 18:56
    Ik zet in op de traditionele Carp shape. Gegarandeeerd King of the Mountain!

• ieism
    Tourist
    ieism op 7 december 2015 路 20:45
    @willemien_w Mooi!

@Markindealpen Dat ding in Madesimo toch? Die hadden we achteraf gewoon mee moeten nemen.
    splitfest.nl
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 8 december 2015 路 08:44
    @ieism yup Madesimo, hadden we moeten doen, dat hout lag daar toch maar in de weg 馃槂
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 8 december 2015 路 11:12
    Waarom is Mono-split-tour-boarden niet in de pol opgenomen? 馃槂

En waar zijn alle Belgische splitters?
    Als er genoeg meedoen wil Ivar de bus misschien omleiden richting Belgi毛 馃槂
    Of als er iemand wil carpoolen hoor ik het ook graag.
    Belgi毛 - Utrecht - Alpen is jammer genoeg namelijk geen erg handige route. Dorylus op 29 okt 2015 19:12

@Dorylus:
    Check, hier zijn de Belgen... Locatie Heusden-Zolder.

Carpool, graag, liever met 2 in de auto dan alleen...

@ieism: zie PM
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 8 december 2015 路 11:30
    Ik moet nog steeds mijn knieen testen voordat ik me aan een Splitfest commiteer (om het gesprek tav de shapes maar even te doorbreken).

Ben er dus nog niet uit.
    White room,Pillow lines,I rule
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 8 december 2015 路 17:10
    (... vindt die rechtse van @Dorylus ook wel spannend en levensvatbaar 馃槂 )
    @telemikey heb je al plannen voor een knie毛n-toetsing? Of duurt dat met het uitblijven van vers nog even?

en @ieism ik gok dat er wel meer dan 5-6 man te porren zijn voor een nachtelijke snow-sessie. Zou de koek echt he-le-maal op zijn, of kunnen enthousiastelingen die om stabiliteitsredenen een extra planken gebruiken misschien ook aanhaken?
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro