Atomic Backland 85

• Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 31 oktober 2015 · 01:44
    Reeds enkele maanden geleden heb ik besloten dit jaar en paar tourlatten erbij te kopen en vandaag bij het FFF kwam ik de Atomic Backland 85 tegen. Hoewel ik eigenlijk zocht naar K2 of Salomon waren deze wel heel mooi. Ik had ze wel eens gezien op internet maar niet echt op in gegaan. Heeft iemand hier ervaring met de backland ski's? Ik ben 80kg/190cm en ski zelf op de Annex 108 en pistelatten. Vorig jaar onverwachts tourlatten moeten huren en dat werden 76mm ski's. Dat ging de hele week prima! Daarom de keuze voor 85mm. Net iets meer comfort bij afdalen maar met 1300 gram per ski behoorlijk licht! Verder ook nog een Woodcore met carbon ondersteuning lijkt dit mij een heerlijke tourski. De grootste lengte is 182. Al heb ik normaal langer denk ik dat dit geen ramp is en met skinnen fijn is. Ik ben benieuwd naar jullie mening en hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen. Bedankt!
  • dick
    Advanced
    dick op 31 oktober 2015 · 12:12
    lijkt mij een prima keuze, wel afmonteren met een insert binding (dynamit, plum, of de nieuwe atomic backland)
    --
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 31 oktober 2015 · 22:14
    Bedankt voor je mening! Dan worden dit ze! Helaas moet ik 'vloeken in de Kerk'.. Ik loop momenteel nog op niet insert schoenen en dus met niet insert bindingen. Dit jaar denk ik ook nieuwe loopschoenen te gaan kopen met inserts, maar nieuwe toerlatten, toerschoenen én toerski's wordt wat teveel in een keer met mijn beperkte studentenbudget. Dan kan ik ze niet eens meer gebruiken dit jaar. Haha. Ik zet dus mijn huidige Marker Tour F12 erop met inserts (de andere soort inserts 😃 ) en wie weet kunnen er volgend jaar alsnog mooie insert bindingen op! (Zonde van de dubbele gaten ja... 😞 )
  • dick
    Advanced
    dick op 1 november 2015 · 08:42
    waarom koop je niet dan een 2de hands setje.. ik zou eerder dan goede schoenen kopen een 2de hands setje en dan over 2 jaar nieuwe skis etc.
    --

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro