Advies roadtrip New Mexico/Zuid Colorado

• Emmel
    Advanced
    Emmel op 2 november 2015 路 12:46
    Nou, het zit dus zo: mijn vriendinnetje (die het freeriden ook bijzonder kan waarderen) die woont een half jaar in de US voor een stage, en nu hebben we het idee om in januari een roadtrip te maken in....juist, New Mexico en Zuid Colorado. Denk aan gebieden zoals Taos, Wolf Creek, Santa Fe en uiteraard ook Silverton. Volgens de seizoensvoorspellingen wat betreft El Nino hebben we daar een aardige kans op sneeuw, en de combinatie tussen tortilla's en faceshots is er eentje waar je moeilijk omheen kan.

Tot zover het idee. Ik word er zelf wel enthousiast van eigenlijk 馃槂

Nu de reality check, want een vliegticket is zo geboekt en een auto is zo gehuurd, maar dan moet het natuurlijk wel de moeite waard zijn 馃槂 Is er misschien iemand die ervaringen heeft in deze regio? Tips en tricks? Ben heel benieuwd naar jullie input!
    Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 november 2015 路 13:10
    @Emmel: http://wepowder.nl/playgrounds/region/31
    Redelijk wat sneeuw daar de komende dagen.
    Wolf Creek heeft naam en faam en is voor Colorado begrippen nog redelijk off the beaten track. En natuurlijk moet je richting Silverton. Keep us posted als je daar bent 馃槈
    May the powder be with you.
  • mattiasb
    Tourist
    mattiasb op 2 november 2015 路 13:49
    Even deze North-America post hijacken.

Ik zit vanaf volgende week zaterdag voor twee weken in en rond Lake Tahoe.
    Zelfde vraag eigenlijk: gezien de sneeuw die er verwacht wordt, enige ervaring/inzicht met hoe de jongens hun gebieden (Squaw Valley, Heavenly, Alpine Meadows) vroeger in het seizoen durven opengooien?

Kwestie van te weten of het de moeite is om wat skigear mee te zeulen 馃槂
  • Rolfenize
    Tourist
    Rolfenize op 2 november 2015 路 14:30
    Wat hebben we het toch vervelend met z'n allen... Hier ook al in December; 2 weken california, 1,5 week Britisch columbia ook ivm studie van vriendinnetje.
    Wij gaan gewoon want niks is zeker weten, Revelstoke heeft in iedergeval al zijn best gedaan voor een lekkere base.

Veel plezier!
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 2 november 2015 路 15:36
    En ook hier animo om in het kerstverlof te gaan roadtrippen in die regio...
    knowledge is powder
  • sanno
    Tourist
    sanno op 2 november 2015 路 18:40
    Ja Wolf Creek, probleem is inderdaad dat het normaal behoorlijk off the beaten path ligt, maar in geval vanuit NM val het wel mee.
    In de buurt van Silverton: Durango, Telluride. Nog verder noordelijk Crested Butte.

Taos en Angel Fire in NM

Maar wat is het start en finish punt van de trip? Als je kan aanvliegen op Albuquerque en terug vliegt vanuit Denver of SLC dan kan je echt een enorm gruwelijke roadtrip er van maken.
    Toerisski
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 2 november 2015 路 19:33

Maar wat is het start en finish punt van de trip? Als je kan aanvliegen op Albuquerque en terug vliegt vanuit Denver of SLC dan kan je echt een enorm gruwelijke roadtrip er van maken. sanno op 2 nov 2015 18:40

Ja inderdaad! Eigenlijk was mijn eerste plan om door naar Denver te rijden, maar qua tijd zijn we enigszins beperkt (we hebben ~8 volle dagen). Als we een rondje rijden vanuit ABQ zijn we qua schema ook net iets flexibeler om ons aan de omstandigheden aan te passen had ik bedacht.

Ben je hier zelf geweest @sanno? Mooie ervaringen om te delen?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 2 november 2015 路 20:30
    @emmel Helaas nooit verder gekomen dan plannen. uiteindelijk werd het een Tahoe Utah roadtrip. Ook niet verkeerd, maar wel een erg lange rechte weg er tussen.
    Toerisski
  • Powdermidget
    Beginner
    Powdermidget op 2 november 2015 路 21:08
    was in 2008 daar. Mooie trip van Crested Butte (vet, super mooi daar), naar Silverton (nog vetter, tof dorp ook) en via Wolf Creek richting noorden, via Arapahoe (ook tof, barbecuen op de parking lot) naar Denver. Helaas Telluride (shit) overgeslagen. In die hoek ook veel heli en cat skiing. Wolf Creek staat naast dat het off the beaten track is, bekend om zijn heerlijke trage liften en diepe poeder (
    )
  • wim_k
    Beginner
    wim_k op 6 november 2015 路 17:14
    ik ben afgelopen jaar in zowel Taos als Wolf Creek geweest. En het was zeer de moeite waard! Zeker Taos is bijna onamerikaans. Beide keren als weekend trip vanuit Denver omdat er veel sneeuw in de voorspelling zat, en beide keren de eerste dag in resort en tweede dag backcountry in de buurt. Resorts waren redelijke getracked na 1 dag, maar dat zal door de week een stuk minder snel gaan.

Taos is leuk gebied en mooi dorpje. Niet al te druk. De Kachina heeft onderhand een lift. Als je die first-chair kan pakken na een voet of meer sneeuw: jackpot. Wolf Creek is iets drukker (in het weekend), ook veel beginners en dus niet meteen getracked , en staat bekend als de grootste sneeuwmagneet van Colorado, zonder enorme crowds.

Ik zou wel een en ander aan flexibiliteit inbouwen. De sneeuwval is niet constant gedurende de winter en door de sterke zon blijft de sneeuw niet heel lang vers (hoewel dat in januari minder is dan maart toen wij er waren). Waar de sneeuw valt ligt heel erg aan waar het front vandaan komt. Uit de four-corners raakt ie meestal vol Wolf Creek en Taos, maar ook Durango/Silverton. Meer noordelijke fronten raken de gebieden rond de I-70 in Colorado. We hebben vorig jaar erg veel vers geskied gedurende de winter, maar dat betekende wel wat roadtrips omdat de sneeuw op verschillende plekken viel. En Taos-Denver is ook weer niet heel ver (6 uur meen ik); zelfs Salt Lake is nog wel in een dag te halen gok ik. Hou www.opensnow.com goed in de gaten, die hebben prima voorspellingen. Dan kan je last-minute bepalen waar heen te gaan.

Laat het weten als je meer info wil over bijvoorbeeld onderdak/backcountry!
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 6 november 2015 路 19:24
    Thanks @wim_k, dat klink behoorlijk goed! Het filmpje van @Powdermidget is ook niet bepaald een straf.

We gaan dit weekend de knoop doorhakken (over de grote lijnen), maar ik heb al zo'n voorgevoel waar dit naartoe gaat 馃槂

En reken maar dat ik je op de hoogte houd als Silverton op de radar komt @meteomorris. Heb zo'n voorgevoel dat er sowieso wel een leuk verslagje in zit 馃榾!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro