Einde drooglegging in zicht?

Einde drooglegging in zicht?

Een hogedrukgebied met de naam Ulrike heeft de Alpen drooggelegd. De aanvoer van het witte poeder is gestopt en verlangend kijk ik naar andere delen van de wereld waar de sneeuw wel valt. Ben ik verslaafd? Ja, ik ben verslaafd. Na een rit van vele uren doet die eerste poederbocht mij alles vergeten. De euforie is dan zelfs zo sterk dat ik na die ene bocht al weer huiswaarts zou kunnen keren. Zo mooi is dat gevoel. Maar het is ook een jachtig gevoel dat ieder jaar weer de kop op steekt als de R weer in de maand is. De jacht op de neurotransmitters adrenaline, serotonine en dopamine die loskomen na en tijdens zo’n poederbocht. Het gevoel van sneeuw die in je gezicht uiteen spat. Het luchtige sneeuwdek waarin ik als eerste mijn sporen trek. Ach, je weet wel…

Ulrike houdt stormdepressies op afstand
Ulrike houdt stormdepressies op afstand

De drooglegging door Ulrike is niet meer en minder dan een minzame poging mijn verslaving een halt toe te roepen. Ze zou toch beter moeten weten. Tussen 1920 en 1933 is er al gepoogd de VS droog te leggen. Maar toen betrof het alcohol. Gevolg was illegaliteit, criminaliteit en een florerende maffia. En dat enkel vanwege een beetje alcohol. Stel je voor wat er gebeurt als Ulrike voet bij stuk houdt en de poeder niet komt. Een boot naar Japan of Noord Amerika is zo genomen en ik investeer direct in de Italianen. Zij zijn al de koningen van de kunstsneeuw en met hen gevoel voor schoonheid en esthetiek verwacht ik grote poeder wonderen van hen. Maar liever heb ik echte poeder in de Alpen. Oh Ulrike… komt tot inkeer en zorg dat we weer centimeters op deze kaarten zien.

Akelig leeg
Akelig leeg

Goed, dan rest ons dus het vastklampen aan de lichtpuntjes. Ergens zo rond volgend week, start 3e week november zou er een doorbraak moeten komen. Ondertussen houd ik Scandinavië in de gaten (waar het echt nog wel een stukje kouder moet worden willen ze aanspraak maken op #PA2) en Noord Amerika (waar de winter begonnen is en lekker op stoom begint te raken) in de gaten. Vooral wat er in Noord Amerika gaande is zet ons Europeanen voorlopig even buiten spel. Eens kijken welke gebieden er de komende weken eerder open gaan in het continent aan de overkant.

Lekkere kleuren op de kaart voor Canada
Lekkere kleuren op de kaart voor Canada

Zondag ben ik er weer met betere berichten voor Europa.
Stay stoked

Morris

meteomorris

Reacties

Expert
ieismAuteur6 november 2015 · 12:56
Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
Mitchel.Auteur6 november 2015 · 13:09

Leuk geschreven!! ben benieuwd!!

Skiing is Freedom!
Gevorderd
49Auteur6 november 2015 · 13:09

“IPOTESI 1, MENO PROBABILE, probabilità 30% - Un vortice freddo scivola dall’Europa centrale verso l’Italia portando alla formazione di un minimo tra Ligure e Nord Italia responsabile di una ondata di maltempo generalizzata. Il tutto accompagnato da un netto calo termico soprattutto al Nord con ritorno della neve sulle Alpi anche sotto i 1200-1400m.”

Vrije vertaling: 30% kans op fantastisch veel poeder voor Zuid vanaf mid-Nevember!
De tijd van hoop en verlangen is gekomen, laat Bianca die struisduitse Ulrike eens snel de tent uit vegen!

montagna bianca, ti amo
Gevorderd
49Auteur6 november 2015 · 13:19

oh ja, die overige 70% kans zal sneeuw achter de berg brengen, zeggen ze … ;)

montagna bianca, ti amo
Gevorderd
Willem2kAuteur6 november 2015 · 13:22

Boardjes zijn van een verse laag wax voorzien en ik dans dapper door.
Fingers crossed voor de komende weken. :)

http://cdn.wepowder.nl/forum/1/14638.jpg?width=800

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Elite
kanskiAuteur6 november 2015 · 14:44

Zover heeft el Niño dus nog geen slechte invloed daar in het noord westen van de States!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!