Komt de winter?

Komt de winter?

Bieden de nieuwe sneeuwkaarten hoop? Ja, een eerste blik op de kaarten biedt zeker hoop. Er is weer kleur te zien en het heeft alle schijn van een noordstau(tje). Maar kijk je verder dan volgt direct het slechte nieuws. Door naar beneden te scrollen zie je de waarschuwingen voor een hoge sneeuwgrens. Hoewel, misschien geldt die waarschuwing enkel voor de dagen voordat de noordstau komt. Komend weekend richting de Alpen?

Een noordstau(tje) op komst?
Een noordstau(tje) op komst?

Ik moet je teleurstellen. Weliswaar is het dumpje wat intensiever dan op de kaarten en in mijn blog van gisteren, maar nog steeds wordt het daarna weer warm en droog. Toch is zo’n dumpje net dat beetje licht in de duisternis dat we nodig hebben. Koning winter laat ons weten dat hij ons niet vergeten is. En zo zijn ook jullie beterschaps wensen aan mij dat beetje licht in de duisternis. Ik staar me hier thuis niet nodeloos blind op een scherm, maar aan de andere kant van de lijn wordt het wel degelijk gelezen en gewaardeerd. Dank voor jullie lichtpunten.

De aanzet naar de winter?

Koning winter laat zich dus eventjes zien volgens onze sneeuwkaarten. Kijkend naar de andere modellen dan kun je concluderen dat het allemaal niet zoveel voor stelt als je van het type ‘het glas is half’ leeg bent. Maar ben je positiever dan vallen er wel wat zaken op. Het wordt in iedere geval kouder, de NAO index wordt minder positief, de straalstroom kruipt richting het zuiden en het heeft er alle schijn van dat in de 3e week van november depressiegeweld eindelijk zijn weg weet te vinden richting de Alpen. En dat zijn 3 lichtpunten in een tunnel die vooralsnog duister was. Die 3 lichtpunten gaan we koesteren en de komende dagen verder uitdiepen.

Stay stoked
Morris

meteomorris
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!