ski's te groot voor dakkoffer Mini. What to do?

• chinees
    Advanced
    chinees op 10 november 2015 路 15:02
    Hi guys, ik zal dit seizoen in Ischgl vertoeven, en daarom moet de volledige quiver mee (3 ski's van mij + 2 van vriendin). Nou hebben wij een dakkoffer, maar wanneer de poederski's erin moeten is deze als snel gevuld, en is er weinig ruimte over voor de rest (m'n automatics passen alleen wanneer ze gebogen de koffer in gaan). Nu is het plan om de drie kleinste ski's in de dakkoffer gooien, en de andere ski's op de dragers bevestigen. Heeft iemand enig idee hoe wij dit het beste kunnen oplossen?

ik heb zelf zitten kijken naar de Thule DeLuxe 740 (om deze naast de dakkoffer te bevestigen), maar dit zal absoluut niet passen. donderdag heb ik de dragers weer hier en kan ik het even opmeten hoeveel ruimte ik over houd. Tot die tijd zijn andere bevestiging idee毛n/accessoires/methoden welkom. Ik heb een foto van vorig jaar bijgevoegd om een idee te geven hoeveel ruimte er over blijft, maar ik weet niet meer precies of de koffer volledig gecentreerd op de dragers was bevestigd.

Alvast bedankt!

• MDA
    Advanced
    MDA op 10 november 2015 路 15:24
    euh... nieuwe dakkoffer?

Of de zaag erin he 馃榾 (skis of dakkoffer, naar keuze).
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • chinees
    Advanced
    chinees op 10 november 2015 路 15:46
    euh... nieuwe dakkoffer?

Of de zaag erin he 馃榾 (skis of dakkoffer, naar keuze).
    MDA op 10 nov 2015 15:24

Dat wil ik als laatste optie open houden aangezien deze niet goedkoop was. Miss inderdaad zaag in de ski's 馃槈.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 10 november 2015 路 15:47
    Gewoon met een paar spanbanden die ski's naast de koffer rechtstreeks op de dakdragers binden.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 10 november 2015 路 15:48
    wat zit er naast de ski's nog meer in de dakkoffer? Als het alleen ski's en stokken zijn dan zou ik de dakkoffer thuislaten en er een mooi pakketje van maken en dat direct op de dakdragers doen.
    Eventueel ook zonder dakdrager gewoon tassen op het dak en daarop de ski's. Als het geen huur auto is wil je misschien een yogamatje ertussen.
    Toerisski
  • chinees
    Advanced
    chinees op 10 november 2015 路 15:48
    Gewoon met een paar spanbanden die ski's naast de koffer rechtstreeks op de dakdragers binden. Surfertje op 10 nov 2015 15:47

Pak je dan de ski's nog in oid? met oog op schade aan ski/binding/belag?
  • Havana
    Beginner
    Havana op 10 november 2015 路 16:12
    Paar dikke tiewraps, gaat prima (eigen ervaring).
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 10 november 2015 路 16:13
    Gewoon met een paar spanbanden die ski's naast de koffer rechtstreeks op de dakdragers binden. Surfertje op 10 nov 2015 15:47

Pak je dan de ski's nog in oid? met oog op schade aan ski/binding/belag? chinees op 10 nov 2015 15:48

Ik doe inmiddels de moeite niet meer, ik wax die ski's meestal sowieso wel voor ik vertrek en dat beschermd meer dan genoeg. Maar ook zonder verse wax is belag echt niet zo onder de indruk van wat vuil, dat ski je er zo weer af. De ijzers vet ik wel altijd even in met vaseline, anders gaan ze met pekel op de weg snel roesten. De bindingen kun je even insprayen met wat siliconenspray oid maar veel boeit het allemaal niet, als het goed is zijn die dingen intern netjes ingevet.

Als je het echt netjes wil doen (dit doe ik altijd als ik weer thuis ben en de ski's de zolder op gaan) kun je de ski's en bindingen even onder de douche afspoelen om al het zout en vuil van onderweg af te spoelen.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 10 november 2015 路 16:13
    Mocht bevestiging op je dakdragers niet meer lukken; misschien kun je iemand vinden die ook die kant op gaat en de langste ski's voor je mee kan nemen? Of opsturen met een DHL, GLS, TNT of iets dergelijks? Wel even checken wat de maximale lengte is enzo....
    Every turn is a sign of weakness
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 10 november 2015 路 16:24
    @Chinees Zelf heb ik een 2e dakkoffer gekocht omdat mijn kiteboard er niet in paste en dus een bredere nodig had. Mijn oude is 2m+ en daar gaan met gemak 4 paar dikke planken in. Mocht je interesse hebben, pm me even dan 馃槈
    xs2arjan
  • powderforce
    Beginner
    powderforce op 11 november 2015 路 00:41
    Mocht je een vertrouwd adres al daar hebben kun je ze ook in een oude skidoos stevig inpakken en voor een paar tientjes vooruit sturen met de post.

Heb ik in de zomer met m'n fietsen vaak gedaan zodat ik goedkope vluchten de plas over had.
  • 49
    Advanced
    49 op 11 november 2015 路 08:59
    @chinees,

onderstaande zag ik langskomen bij de broertjes op de piste:
    http://www.wintersporters.nl/forum/topic/206336
    soort vrachtservice voor je gear, geen idee of je er vertrouwen in kan hebben. misschien mag jij wel het wepowder testpanel zijn. 馃槈
    montagna bianca, ti amo
  • chinees
    Advanced
    chinees op 11 november 2015 路 11:14
    @chinees,

soort vrachtservice voor je gear, geen idee of je er vertrouwen in kan hebben. misschien mag jij wel het wepowder testpanel zijn. 馃槈 49 op 11 nov 2015 08:59

Wat een positieve reacties over de dienst zeg! 馃榾
  • chinees
    Advanced
    chinees op 11 november 2015 路 11:21
    @chinees,

soort vrachtservice voor je gear, geen idee of je er vertrouwen in kan hebben. misschien mag jij wel het wepowder testpanel zijn. 馃槈 49 op 11 nov 2015 08:59

Is trouwens ook niet echt handig: Heb eerst een opleiding in Kaprun en zal daarna doorreizen naar Ischgl.
  • chinees
    Advanced
    chinees op 11 november 2015 路 11:21
    @Chinees Zelf heb ik een 2e dakkoffer gekocht omdat mijn kiteboard er niet in paste en dus een bredere nodig had. Mijn oude is 2m+ en daar gaan met gemak 4 paar dikke planken in. Mocht je interesse hebben, pm me even dan 馃槈
    xs2arjan. op 10 nov 2015 16:24

top, ik houd het even in beraad!
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 11 november 2015 路 13:41
    @Chinees: ik ga de laatste jaren ook vaker met een mini richting de sneeuw en eigenlijk passen mn poederski's prima achterin, achterbank naar beneden. Je kortere ski's kunnen dan samen met wat andere gear in je dakkoffer en je steekt je lange ski's gewoon naar voren. Dat lukt zelfs 1 voor 1 tussen de passagierstoel en de deur. Kan je die deur niet gebruiken, maar je verliest dan weinig ruimte. Niet te ingewikkeld 馃槈.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 11 november 2015 路 13:52
    @Chinees, al een aan nieuwe auto gedacht 馃槈
    May the powder be with you.
  • chinees
    Advanced
    chinees op 11 november 2015 路 13:59
    @Chinees, al een aan nieuwe auto gedacht 馃槈 meteomorris op 11 nov 2015 13:52
    Ik wilde deze kopen:

Maar helaas:
    http://www.roadandtrack.com/car-culture/news/a27063/jon-olssons-audi-r...
    (heel apart verhaal trouwens!)
  • IorusRoos
    Beginner
    IorusRoos op 11 november 2015 路 17:00
    Heb afgelopen jaar wel een Brit gezien die een stuk uit de klep van de dakkoffer had gehaald zodat zijn ski's aan de achterkant uitstaken. Creatieve oplossing wel.
    To turn is to admit defeat to the mountain

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro