Korua snowboards

• Anouk
    Beginner
    Anouk op 12 november 2015 路 10:36
    Ik overweeg de aankoop van een nieuw board ter vervanging van mijn oude Fish en Sickstick. Nou wil ik niet direct afscheid nemen van beide planken (ik ben nogal emotioneel gehecht aan mijn spullen) maar ik zie in dat er toch heus wat evolutie is in boardshape die mijn oude knietjes kunnen ontlasten in de poeder.
    Ik overweeg een Hovercraft, maar mijn oog is ook gevallen op de Korua boards, met name de Puzzle en Tranny Finder.
    Ik weet dat er al een aantal topics aan besteed werden, maar heeft iemand ze al daadwerkelijk gereden?
  • Rene
    Beginner
    Rene op 12 november 2015 路 10:42
    Als je deze video ziet wil je toch direct niets anders meer? 馃榾

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 12 november 2015 路 11:12
    Filmpjes heb ik inderdaad al gezien en die hebben dan ook mijn interesse gewekt. Ik heb ook al een paar keer met Nicholas van Korua gemaild, maar ik zou graag een onpartijdige tester's verhaal horen.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 12 november 2015 路 11:27
    Ik heb zelf een Hovercraft en mijn vriendin ook. We zijn er allebei super blij mee. Maar... sinds dit filmpje uit kwam heb ik wel weer een nieuw speeltje op mijn verlanglijstje. Ik had verwacht dat ze wel heel duur zouden zijn, maar de prijs valt me alles mee. Dus dat is ook geen struikelblok. Maar ook ik heb er (helaas) nog niet op gereden. Dus kan je niet verder mee helpen.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 12 november 2015 路 11:28
    Ik heb de Tranny Finder vorig jaar ook overwogen maar ben afgehaakt omdat ik tegen het zelfde probleem aan liep. (Ik kon nergens een review vinden van iemand die het ding daadwerkelijk gereden had.)

Inmiddels staat er wel een review van de Puzzle op Whitelines: http://whitelines.com/snowboard-gear/reviews-2015-2016/snowboards/koru... En ook van de Stealth, maar dat schijnt meer een big mountain board te zijn.

Hovercraft kun je je natuurlijk nooit echt een buil aan vallen... Maar ja, die heeft iedereen al. 馃槈
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Rene
    Beginner
    Rene op 12 november 2015 路 11:57
    Mijn aandacht hadden ze vorig jaar op het FFF al te pakken met hun boards in Nipple Deep. Zeker in de laatste chapter ( http://www.redbull.com/ch/de/snow/episodes/1331696411599/episode-5-der... ) vanaf 4:40 . Zo lekker speels allemaal. Niet te vergeten dat de boarders ook een skillset hebben waar je u tegen zegt, maar de stoke wordt zo ongelofelijk groot als ik dit zie.
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 12 november 2015 路 12:14

Hovercraft kun je je natuurlijk nooit echt een buil aan vallen... Maar ja, die heeft iedereen al. 馃槈 Willem2k op 12 nov 2015 11:28

Dat iedereen al een Hovercraft heeft, stoort me niet integendeel. Dat bewijst de kwaliteit van het board en bovendien koop ik niet een board om mee uit te pakken. 馃槈
    De Korua Puzzle overweeg ik voor dezelfde redenen als de Hovercraft: betaalbaar , surfy en toch carvebaar (is dat een woord?) op de piste.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 12 november 2015 路 12:38

Hovercraft kun je je natuurlijk nooit echt een buil aan vallen... Maar ja, die heeft iedereen al. 馃槈 Willem2k op 12 nov 2015 11:28

Dat iedereen al een Hovercraft heeft, stoort me niet integendeel. Dat bewijst de kwaliteit van het board en bovendien koop ik niet een board om mee uit te pakken. 馃槈
    De Korua Puzzle overweeg ik voor dezelfde redenen als de Hovercraft: betaalbaar , surfy en toch carvebaar (is dat een woord?) op de piste. Anouk op 12 nov 2015 12:14

Als dat je niet uitmaakt zie ik geen reden om g茅茅n hovercraft te kopen. Wat je zegt, betaalbaar en bewezen kwaliteit. 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 12 november 2015 路 13:59
    ik heb 1 dag op de hovercraft gereden en vond die niet zo speels/surfy, alleszins niet in vergelijking met de fish. Achteraf gezien niet zo verwonderlijk als je naar de specs kijkt, de hovercraft heeft maar 10? mm taper en een sidecut radius van rond de 9.5 of 10 als ik mij niet vergis, terwijl de fish en de korua boards respectievelijk 30 en 31 mm taper hebben, en een sidecut radius die eerder tussen de 6 en 8 .2 ligt. Ik heb nog niet op een korua gereden, maar de specificaties van de puzzle en pencil zijn bijvoorbeeld vrij gelijkaardig aan die van de fish 164 die burton ooit maakte, met uitzondering van een waist die nog 7 mm breder is, en een kortere effective edge bij de korua's. Stephan Maurer van korua is trouwens 'Mu' van het filmpje 'Mu and his fish', geen idee of dat toevallig is, maar de fish is alvast een tijd zijn favoriete plank geweest 馃槂
    Ik ga alvast deze winter de Pencil van korua testen, aangezien ik een grote fan van de burton fish ben, en de pencil lijkt een grotere, bredere en betere fish (of althans dat hoop ik toch 馃槈
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 12 november 2015 路 14:50
    @SamSam : benieuwd hoe de Pencil je bevalt...zal tegen dat wel al zelf iets hebben gekocht, maar wil het wel graag horen.
    Nicholas Wolken raadde mij de Puzzle aan, maar dat was mischien omdat de Pencil al uitverkocht is?!
    Nu is ondertussen mijn aandacht ook nog verschoven richting de Moss Snowsticks...ik heb die nooit overwogen vanwege de prijs, maar een niet nader genoemde lieve WP'er doet me nu wel een heel mooi aanbod voor een U5. 馃構
    Eens wat filmpjes bekijken!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 12 november 2015 路 22:34
    Okee, nog een lekker filmpje dan maar. Omdat het kan en er in het begin ook een Korua in voorkomt;

Kak... ff kijken via de link dus
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 20 november 2015 路 13:02
    Wat betreft Korua: De pencil, apollo en puzzle, alledrie boards waar ik verlekkerd naar zat te kijken, zijn voor dit seizoen alweer uitverkocht. Helaas pindakaas.... (Hoeveel maken ze er eigenlijk?)

12 december kan je Korua's testen in Laax, aldus Nicholas Wolken, en tijdens het alpine splitfest 19-21 februari in Kandersteg zijn ze er ook bij.
    Hij heeft me anageboden er eentje mee te nemen om te testen mocht ik in de buurt van Chur komen, en ik denk dat ik daar idd weleens een keertje voor naar het oosten ga rijden, en dan post ik mijn bevindingen zeker hier op dit forum!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 20 november 2015 路 14:48
    @Dutchess. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Ondertussen het zekere voor het onzekere genomen en net een Moss Snowstick mogen scoren. Ook wel heeeeel erg blij mee.
    Nu nog de tijd vinden om erop te gaan rijden...
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 20 november 2015 路 17:19
    @Anouk ik heb van dezelfde niet nader te noemen persoon de Swallow 58 gekocht en ben ook benieuwd naar jouw ervaringen op de U5. Misschien een keertje wisselen 馃槈
    knowledge is powder
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 20 november 2015 路 17:26
    Zero G chamonix heeft denk ik nog korua boards. En een beperkt aantal andere webshops ook als ik mij niet vergis

zero G verzend bijvoorbeeld gratis wereldwijd
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 20 november 2015 路 18:13
    @Anouk ik heb van dezelfde niet nader te noemen persoon de Swallow 58 gekocht en ben ook benieuwd naar jouw ervaringen op de U5. Misschien een keertje wisselen 馃槈 3zel op 20 nov 2015 17:19
    馃槂 Bono is een goeie leverancier!
    Ik zal zeker laten weten hoe het me vergaat, maar iets zegt me dat mijn oude Fish en Sickstick niet veel werk meer gaan hebben!
  • Bono
    Beginner
    Bono op 20 november 2015 路 18:15
    Moss en gentemstick
  • Bono
    Beginner
    Bono op 20 november 2015 路 18:45
    Stoked
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 20 november 2015 路 21:00
    Ik test deze winter een Apollo. Ik laat jullie weten wat ik ervan vind en ga 'm vergelijken met een setje andere snowsurfers.
    May the powder be with you.
  • *SEB*
    Tourist
    *SEB* op 20 november 2015 路 21:38
    I will be floating the Tranny Finder Split deze winter, laat jullie weten wat mijn ervaringen zijn.
  • SanderK
    Advanced
    SanderK op 8 november 2016 路 20:31
    Ondertussen zijn de KORUA's ook in Nederland goed verkrijgbaar. Als importeur/exclusief dealer van KORUA Nederland stonden we afgelopen vrijdag nog bij het Freeride Filmfestival. De modellen die daar ten toon gesteld werden gaan eind van de week met een kleine korting "eruit" Ze zijn splinternieuw, maar zonder folie, besnuffeld en betast. Wat betreft de "Puzzle"die heb ik niet standaard niet in mijn collectie opgenomen, omdat ik vond dat als je een stijver board wil rijden, je met de Stealth , de Azytoni of de nieuwe softboot carving modellen het best uit bent. Tussen ons gezegd en gezwegen, denk ik dat de Puzzle het meest conceptuele board is van Korua .

Meer weten, zien,vragen: PM of check de KORUA lijn op http://www.severeboardgear.com/online-boardshop/
  • BasTimmermans
    BasTimmermans op 9 november 2016 路 15:54
    Als importeur/exclusief dealer van KORUA Nederland

Korua doet niet aan importeurs....
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 9 november 2016 路 17:22
    Aangezien de post hierboven van BasTimmermans een dislike krijgt moet ik toch even reageren.
    Korua heeft geen importeurs. In geen enkel land. Daarnaast is Severeboardgear ook zeker niet het enige verkoop punt in Nederland. Dat "exclusieve dealer" is een beetje een misleidende uitspraak als je het mij vraagt maar ok..
    Korua is een gaaf merk en de nieuwe zijn weer een stukje beter.
    Doordat Korua niet met importeurs of agentschappen werkt kunnen de boards scherp worden aangeboden.
    Happy surfing!
  • SanderK
    Advanced
    SanderK op 9 november 2016 路 17:26
    ......zucht /// Toen ik meer dan een jaar geleden begon met KORUA in Nederland, was er eigenlijk verder niemand die het voortouw nam. WSC vond het dus prima dat ik KORUA op de markt zette in Nederland. Mijn onbevangenheid ben ik ondertussen kwijt geraakt, het enthousiasme gelukkig niet. Heb met Nicholas van KORUA dan ook alles doorgesproken rondom FFF . Hoge resolutie files voor de banners en sweaters, de originelen van Yearning van Stephan ontvangen .....Moest het afgelopen jaar "official" vervangen door "exclusive" of "specialized" omdat zij inderdaad willen dat ook anderen in de gelegenheid worden gesteld KORUA te verkopen. En jawel: Ondertussen blijken ook andere grote webshops in Nederland KORUA naast hun standaard repertoire te verkopen. Opportunistisch? Ik vind het Prima! Wij "verkopen " echter geen andere snowboardmerken en zijn niet met KORUA begonnen om hier (en via mijn inbox) een weinig sjieke discussie te gaan voeren.

Gelukkig heb ik wel NL shops (waaronder Herqua Hoogeveen) mogen voorzien van KORUA boards-Ben je dan importeur? Voer je in, verspreid je zaken, of sluis je door? Dus de hele titulatuur agent/importeur/ dealer/distributie? Het maakt me niet uit. Als klein, onafhankelijk private-label focus ik me liever op de liefde voor het snowsurfen/freeriden in het algemeen en KORUA Shapes in het bijzonder. #weloveturns #checktheaboutsectiononourwebsite

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro