SamSam op 12 november 2015 路 13:59
ik heb 1 dag op de hovercraft gereden en vond die niet zo speels/surfy, alleszins niet in vergelijking met de fish. Achteraf gezien niet zo verwonderlijk als je naar de specs kijkt, de hovercraft heeft maar 10? mm taper en een sidecut radius van rond de 9.5 of 10 als ik mij niet vergis, terwijl de fish en de korua boards respectievelijk 30 en 31 mm taper hebben, en een sidecut radius die eerder tussen de 6 en 8 .2 ligt. Ik heb nog niet op een korua gereden, maar de specificaties van de puzzle en pencil zijn bijvoorbeeld vrij gelijkaardig aan die van de fish 164 die burton ooit maakte, met uitzondering van een waist die nog 7 mm breder is, en een kortere effective edge bij de korua's. Stephan Maurer van korua is trouwens 'Mu' van het filmpje 'Mu and his fish', geen idee of dat toevallig is, maar de fish is alvast een tijd zijn favoriete plank geweest 馃槂
Ik ga alvast deze winter de Pencil van korua testen, aangezien ik een grote fan van de burton fish ben, en de pencil lijkt een grotere, bredere en betere fish (of althans dat hoop ik toch 馃槈