Atomic automatic 102

• helssen3353
    helssen3353 op 14 november 2015 路 17:07
    Ik ga in januari een weekje een offpiste reisje maken met een gids. Hiervoor zou ik deze ski willen kopen met lengte 180cm en binding: salomon sth2 wtr 16

Mijn huidige ski is een dynastar legend sultan 80
    Mijn lengte en gewicht zijn 175cm en 67kg

Nu hebben hier mensen ervaringen met deze ski, en is deze geschikt voor mij?
    Ik zou deze ski nadien willen gebruiken als een one-ski quiver.
    Ik heb al alle reviews al gelezen, maar ik twijfel toch nog tussen deze ski en rossignol soul 7, maar ik denk dat de soul 7 minder goed presteert op de piste. Ook twijfel ik tussen de line supernatural 92/100 maar hier lees ik dat die vooral zeer stijf zijn.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 14 november 2015 路 17:17
    Ik heb hem zelf alleen zijn mijn afmetingen iets anders dan die van jou 馃槂 180cm / 90kg. Ik vind het een topski voor alle omstandigheden. Of ie voor jou geschikt is durf ik niet te zeggen, dus als je een mogelijkheid om hem te testen dan zou ik dat aanraden. Ik gebruik hem overigens als freerando ski dus ik heb hem uitgerust met Dynafits.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 14 november 2015 路 20:05
    Bij de STH2 16 is de ondergrens DIN 7. Je wil wegblijven uit de onderste en bovenste waarde van de binding. Weet je zeker dat je met jouw gewicht een binding op 8 wilt zetten?

De Soul schijnt overigens prima op de piste te presteren. Enige minpunt is dat een skier met een maatje meer door ze zachte flex zal trappen maar dat valt reuze mee bj jou.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • helssen3353
    helssen3353 op 14 november 2015 路 20:23
    Qua binding tyrolia attack 13 of sth2 13 zal dan een betere keuze zijn?

De soul 7 heb ik schrik voor dat ik ze te breed ga vinden. Of is die paar mm breedte meer te verwaarlozen?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 14 november 2015 路 21:34
    Ik denk dat je je geld in de pocket kan houden en die STH2 13 beter kan bestellen.

De Soul is erg getailleerd. Zou bochten op de piste super strak moeten aansnijden. Ze hebben een relatief kleine radius. Er zijn behoorlijk wat reviews te vinden van deze ski.
  • helssen3353
    helssen3353 op 15 november 2015 路 14:17
    De soul 7 staat in decathlon te koop voor 鈧490 met een axium 100 binding.
    Die binding zal ook wel voldoen zeker? Of is die sth2 13 de meerprijs waard?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 15 november 2015 路 14:37
    Qua DIN waarde zou het moeten kunnen ik verwacht alleen dat die STH2 13 een heel veel betere bouwwijze heeft en veel duurzamer is. 519 bij conrad. Kon hem zo snel bij de anderen niet vinden.
  • helssen3353
    helssen3353 op 15 november 2015 路 15:17
    Ik vind de ski met die binding ook nergens goedkoper. 180cm of eerder 172?

Bedankt spam...
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 15 november 2015 路 15:40
    180, de gele flappen zijn behoorlijk lang...
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • helssen3353
    helssen3353 op 3 januari 2016 路 22:49
    Vandaag mijn skies binnen gedaan voor onderhoud en uiteraard naar de nieuwe skies aan het kijken geweest. De verkoper raadde mij als alternatief voor de soul 7, de black crows atris aan.

Soms iemand ervaringen met deze ski?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro