Dupraz 6" of 5.5"

• hubaa1
    Beginner
    hubaa1 op 16 november 2015 · 11:59
    Hallo,
    Ik denk er over om een dupraz D1 aan te schaffen. Ik twijfel alleen over de lengte. Ik rijd zoveel als mogelijk poeder, maar er ligt natuurlijk niet altijd een mooi poedertapijt. Ik neig naar een 6", maar ik moet ook goed uit de voeten kunnen met het board op harde ijzige stukken, bulten, tussen de bomen etc. Wat dat betreft heb ik bij een 5.5 meer het gevoel dat deze veelzijdiger is, maar heb je met dit board dan weer voldoende float in de poeder??
    Ik ben 180cm, ca 72 kg.
    Wie heeft ervaring met de Dupraz en kan me advies geven? Dupraz zelf adviseert een 6"...
    Thanks!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 16 november 2015 · 12:20
    @hubaa1 5.5" is veelzijdig. Ik heb een tijdje de 6" gereden. Is ook prima, maar ik snap je wens. Ik zou tegenwoordig zelf ook voor de 5.5" gaan.
    May the powder be with you.
  • hubaa1
    Beginner
    hubaa1 op 16 november 2015 · 14:28
    OK thanks! En na een beetje goeie dump nog wel voldoende drijfvermogen die d1 5.5"?

En als je de D1 vergelijkt met de Jones Hoogervorst of flagship, wat heeft je voorkeur dan? Vind die Jones boardjes ook nog wel interessant..
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 16 november 2015 · 16:06
    Mooi... die autocorrect 😉

Kijk ook eens naar de Korua boards. Heb zelf een Hovercraft, écht een topboard, maar heb ook al verlekkerd naar de Korua's gekeken. Zie draadje: http://wepowder.nl/forum/topic/214965
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • hubaa1
    Beginner
    hubaa1 op 16 november 2015 · 16:58
    Ja apart boardje die Jones Hoogervorst haha.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 16 november 2015 · 17:06
    Korua's zijn al uitverkocht! Helaas...
    Ik heb afgelopen seizoen de Dupraz getest, de 5,5 in normale bouw en de 6" in carbon. Ik vond de 5,5" zelf te klein, de radius ietwat te kort en ietwat aan de slappe kant. Wel heel erg lekker tussen de bomen en in de poeder maar op de piste in lange harde carves kwam ie voor mij iets te kort. (172 cm, 70 kg, heb carven nog op hardboots geleerd ooit)

De carbon 6" vond ik prima lengte (een hoop van die lengte is gewoon neus) en radius maar dan vond ik hem weer een tikkie te stijf. Dat was de carbon, denk ik dan, en ik zou dan ook graag de gewone 6" proberen. Dus afhankelijk van je stijl van rijden is een 6" zeker het overwegen waard.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • hubaa1
    Beginner
    hubaa1 op 16 november 2015 · 17:11
    @Dutchess
    Een optie zijn dan misschien zijn om een stijvere versie van de 5.5" te nemen, de+ of ++ misschien?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 16 november 2015 · 17:21
    Ja, dat zou ook een optie zijn. Heb je de vergeeflijke radius, maar wel meer bite. Het is maar net wat je lekker vindt rijden. Zelf testen is natuurlijk altijd het beste.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro