Blueprint Goggles Kickstarter: is 't wat?

• JCK
    Beginner
    JCK op 18 november 2015 · 12:47
    Ik kwam deze goggles van Blueprint tegen op Kickstarter en was er wel door gecharmeerd, maar vraag me af of het wat is / zou kunnen zijn. Ik hoor graag jullie mening!

https://www.kickstarter.com/projects/blueprinteyewear/magnetic-unbreak...
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 18 november 2015 · 12:56
    Een magnetische lens is toch niets nieuws? Anon heeft dat al een tijdje!
    En hoe vaak komt het voor dat je je frame breekt? Als dit gebeurt door een impact, is een kapotte goggle wel het laatste van je problemen....
  • chinees
    Advanced
    chinees op 18 november 2015 · 13:03
    Ziet er leuk uit, ik zag al vaker flitsende goggles en brillen van Blueprint voorbij komen, en dat tegen een aantrekkelijke prijs! Het idee van een magneet in het frame is niet nieuw, Anon heeft het al langer, en giro heeft er dit jaar ook een geïntroduceerd: (http://www.giro.com/eu_en/snow/mens/goggles/contact.html...).

Ik hoop desalniettemin dat het een tof en geslaagd project wordt aangezien het (volgens mij) een Nederlands bedrijf is!
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 18 november 2015 · 13:11
    Ik heb deze goggle al in mijn handen gehad op een beurs en hij voelde goed. Het lijkt een hoge kwaliteit goggle voor een goede prijs. Zeker in het kickstarter project zijn ze erg betaalbaar. En nog een Nederlands bedrijf ook.
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 18 november 2015 · 13:35
    Ik heb hem besteld. Als de kwaliteit overeenkomt met wat ze beloven is het een goede goggle voor een nette prijs, vooral nu tijdens de kickstarter campagne.

Op wintersporters.nl loopt hier ook een topic over, wellicht interessant voor geïnteresseerden : http://www.wintersporters.nl/forum/topic/206189
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 18 november 2015 · 13:45
    Bleutribe heeft ze ook. Is nog Nederlands ook:

http://www.bluetribe.eu/collection/ultra-orange/
    May the powder be with you.
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 18 november 2015 · 13:45
    Een magnetische lens is toch niets nieuws? Anon heeft dat al een tijdje!
    En hoe vaak komt het voor dat je je frame breekt? Als dit gebeurt door een impact, is een kapotte goggle wel het laatste van je problemen....
    markindealpen op 18 nov 2015 12:56

Een vriend van me heeft dit in 2014 in val thorens meegemaakt, met een goggle van ±€70,-. Hij heeft er ook wel een paar dagen hoofdpijn van gehad.
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 18 november 2015 · 13:47
    Bleutribe heeft ze ook. Is nog Nederlands ook:

http://www.bluetribe.eu/collection/ultra-orange/ meteomorris op 18 nov 2015 13:45

blueprint eyewear, de maker van de bsg2 magnetic goggle die nu op kickstarter staat is ook een nederlands bedrijf.

Het begint er erg op te lijken alsof ik reclame wil maken, maar dat is niet zo. Ik ben gewoon reuze enthousiast, ben erg benieuwd hoe deze gaat zijn
  • JCK
    Beginner
    JCK op 18 november 2015 · 14:09
    Bedankt voor de rappe reacties. Ik had zelf geen idee over de kwaliteit maar dit geeft me wel een goed gevoel erbij. Leuk!
    Iemand interesse om mee te doen met de double all-in package?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 18 november 2015 · 14:36
    bluetribe blueprint, beide brillen, beide Nederlands grappig.

website van bluetribe is erg karig met sappige informatie en iemand moet eens goed kijken naar het soms tenenkrommend Engels. Maar ze hebben een portfolio van producten. Dus meer voor ieder wat wils.

website van blueprint staat bomvol met overvloedige, vaak in mijn ogen niet relevante informatie. Het bekt leuk, maar ze hebben maar 1 product wat nooit voor iedereen goed kan zitten, plus het moet net de uitstraling hebben. Claim to fame zijn de magneten. Voorlopig is dat meer een gimmick in mijn ogen dan een beter product, want een lens wisselen in 3 seconden is dat nu werkelijk iets terwijl je gewoon rustig op de weg naar boven je lens kan wisselen.

Misschien moeten ze gaan samen werken.
    Toerisski
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 18 november 2015 · 14:48
    Ik ga een lens van weet ik hoeveel geld niet onderweg naar boven wisselen, met het risico dat je hem daarna tussen de liftpalen kunt gaan zoeken... Tenzij het een gondel is natuurlijk.
  • juulvanheugten
    Tourist
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 18 november 2015 · 15:35
    De nieuwsgierigheid en het enthousiasme van mensen wiens enige posts op dit forum in dit topic staan geven me álle vertrouwen in de kwaliteit van dit product.

Verder, wat @markindealpen zegt.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 18 november 2015 · 15:42
    Vorm gerust je eigen mening. Ik ben helemaal niet thuis op dit forum, maar af en toe kijk ik hier zo eens rond. Toevallig zag ik dit topic verschijnen en ik dacht mijn ervaringen tot nu toe te kunnen delen. Doe ermee wat je wilt. Ik ga er in ieder geval plezier van beleven 😀

wel jammer dat mijn posts dan minnetjes krijgen... Ooit moet iemand zijn eerste posts zetten weet je...
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 18 november 2015 · 16:03
    Had net bijna de laatste Early Bird gepakt, maar denk dat ik toch even de eerste reviews afwacht. Vind het een leuk concept, vooral ook de prijs.

Heb die foto's ff embed:
    Rex Monte - Amor Nix
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 18 november 2015 · 16:15

wel jammer dat mijn posts dan minnetjes krijgen... Ooit moet iemand zijn eerste posts zetten weet je... juulvanheugten op 18 nov 2015 15:42

Hey, nieuwe forumleden zijn wat mij betreft altijd welkom. Ik hoop dat we jou -nu je eenmaal een account hebt- ook snel tot de vaste gasten kunnen rekenen.

En de min knop heb ik op dit forum volgens mij nog nooit gebruikt. Dat hoop ik zo te houden.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 18 november 2015 · 16:26
    @Willem2k Oké, dan kwamen ze ergens anders vandaan. Even goede vrienden 😃
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 18 november 2015 · 16:31
    Ik zit hier dan wat langer en heb wat meer posts. Samen met een collega een duo-all-in package genomen. Ik was toe aan een nieuwe bril en vond het idee van een beginnend nederlands bedrijf met een aardige bril voor rond de 100 euro wel een goede deal. Althans, dat lijkt het me 😃

Pas daarna ben ik gaan zoeken en zag ik dat Anon veel van deze features (plus wat andere handige dingen) ook heeft. Maar niet zo goedkoop als deze kickstarter campagne. We gaan het zien.
    Het gaat beter als je denkt.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 18 november 2015 · 16:38
    Toch maar de laatste Early Bird gepakt.. 😀

Aqua Blue

Rex Monte - Amor Nix
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 18 november 2015 · 17:00
    De nieuwsgierigheid en het enthousiasme van mensen wiens enige posts op dit forum in dit topic staan geven me álle vertrouwen in de kwaliteit van dit product. Willem2k op 18 nov 2015 15:35
    @-Jurjen- zijn post leek me wel oprecht.
    Ik vraag me trouwens af welke lenzen ik zou pakken. Wel moeilijk om af te gaan op wat afbeeldingen van een site.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 18 november 2015 · 17:24
    @tjoep2

Hou er ook rekening mee dat elke kleur een ander % licht doorlaat. Staat aangeven bij elk model. Je krijgt er sowieso de slecht licht lens (gratis) bij begrijp ik.. maar ik kan me daarin vergissen.
    Rex Monte - Amor Nix
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 18 november 2015 · 17:26
    Ik draag nu 2 jaar een blueprint zonnebril en heb er 2.

Degene met het rood/gele glas kijkt echt fantastisch. Zon beschermend, maar ook kleur versterkend en prima diepte.
    Degene met het blauw/groene glas heb ik moeite mee. Erg donker, niet kleur versterkend en daarom moeilijker diepte in te schatten.
    Inmiddels zijn ze al 2 seizoenen verder en hebben ze veel meer glazen en modellen. Vast al een stuk beter ontwikkeld dus.
    Ik zou het er wel op wagen!
    Dromen zijn er om te realiseren
  • Jesper
    Advanced
    Jesper op 18 november 2015 · 17:37
    Ligt het aan mij of is het "I am the President"-package überhaupt zo'n slechte aanbieding nog niet? De waarde op zichzelf lijkt me een stuk meer dan 5k, als je bedenkt dat een 4-daagse trip met CMH naar de K2-lodge alleen al iets van 4k kost. Vlucht, goggle, paar ski's, paar handschoenen, een TomTom-camera en je huurauto voor € 1000? Wie gaat er mee naar Canada 😀?

-----
    You will receive:
    - 1x BSG2 Snow Goggle All-In Package
    - 1x flight from anywhere in Europe/USA to Kelowna (Canada)
    - 6 nights (4 in beautiful K2 Rotor Lodge!)
    - 4 days Heli Skiing / Boarding (all-day!)
    - 1x special CMH Hestra gloves
    - 1x pair of K2 ski's or snowboard (your choice)
    - 1x TomTom Action Camera
    - Car rental included
    - Video (fully edited) of your trip
    -----
  • sanno
    Tourist
    sanno op 18 november 2015 · 17:59
    @tjoep2

Hou er ook rekening mee dat elke kleur een ander % licht doorlaat. Staat aangeven bij elk model. Je krijgt er sowieso de slecht licht lens (gratis) bij begrijp ik.. maar ik kan me daarin vergissen. SneeuwHaas op 18 nov 2015 17:24

Waar haal je uit dat je een slecht licht lens er bij krijgt?
    Behalve dan bij de pakketten waar het dan ook staat (early bird all-in)
    Toerisski
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 18 november 2015 · 19:20
    @tjoep2

Hou er ook rekening mee dat elke kleur een ander % licht doorlaat. Staat aangeven bij elk model. Je krijgt er sowieso de slecht licht lens (gratis) bij begrijp ik.. maar ik kan me daarin vergissen. SneeuwHaas op 18 nov 2015 17:24

Waar haal je uit dat je een slecht licht lens er bij krijgt?
    Behalve dan bij de pakketten waar het dan ook staat (early bird all-in) sanno op 18 nov 2015 17:59

Ja mijn fout, verkeerd gelezen. Ik las het als "included In All Packages" i.p.v. "included In All-In Packages".
    Rex Monte - Amor Nix
  • paulstoop
    paulstoop op 23 november 2015 · 13:55
    http://www.bluetribe.eu/collection/ultra-white/
    Nederlands merk met een magnetic lens swap. €149.95
    Nu verkrijgbaar bij meerdere winkels in Nederland of online op www.bluetribe.nl
    Paulstoop
  • sanno
    Tourist
    sanno op 23 november 2015 · 14:54
    schijnbaar zelfde frame en magnetische lens voor 30 euro op Aliexpress of 1/3 van die prijs als je er een paar honderd wilt kopen. Misschien is Blueprint toch niet zo innovatief, maar vooral marketing creatief. Of zie ik iets over het hoofd.
    Toerisski
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 23 november 2015 · 17:19
    Bedoel je dat als alternatief of dat ze die misschien aan het rebranden zijn?
    Rex Monte - Amor Nix
  • MDA
    Advanced
    MDA op 23 november 2015 · 17:40
    Ik denk dat Sanno bedoelt re-branden. Ik heb ook effe gezocht op alibaba, en je vindt inderdaad een bril die er wel heel erg op lijkt (zelfde magneet posities, zelfde plastic rand, zelfde klik systeem voor de strap...) voor 20 USD... Ik ben vanuit de racefiets wereld wel redelijk bekend met het fenomeen 'open molds', maar ik kende het nog niet voor de skibrillen.

:S

Er kan natuurlijk een groot kwaliteitsverschil zitten in de lens (en vooral de coatings), in het schuim, in het frame materiaal en magneten... dus zelfde ontwerp is niet meteen zelfde bril... maar toch.

Heeft een van de backers 20 USD over voor een vergelijkingstest? 😃
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • MDA
    Advanced
    MDA op 23 november 2015 · 18:05
    Ik zal mijn eigen bericht wat nuanceren:

Als ik er zo over nadenk, is het voor een kickstarter campagne bijna niet mogelijk vanaf nul een set mallen voor een google te ontwerpen. Je hebt 2 mallen van optische kwaliteit nodig, en misschien wel 3 voor frame en de kliksluitingen. Ontwerpen, mallen maken, test series draaien, coatings er op, etc kost gewoon een veelvoud van het geld dat ze opgehaald hebben (weet je meteen waarom een goede goggle zoveel kost...).
    Dus voor een klein bedrijf is het alleen mogelijk als ze gebruik maken van bestaande mallen (open molds).

Het was wel zo netjes geweest dat op een of ander manier duidelijk te maken in hun campagne, en de stelling dat ze de googles zelf ontworpen hebben, of dat ze de eerste zijn met 10 magneten valt natuurlijk een beetje in het water zo.

Blijft dat als ze top kwaliteit coatings, lenzen, magneten en frame materialen gebruiken, dat je een goede goggle koopt voor een heel redelijke prijs.

Is kickstarter het goede platform om zoiets aan de man te brengen? Waarschijnlijk niet.
    Is het een goed product (zijn geld waard...). Misschien wel, afhankelijk van de kwaliteit.

En vergeet niet dat een Anon goggle ook gewoon 5 euro kost om te maken als Anon eenmaal het ontwerp en de mallen af heeft (en die net zo goed voor 200 euro verkoopt).

p.s. voor de vergelijkingstest: http://www.alibaba.com/product-detail/SG-181-Multi-color-Double-Magnet...
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro