Lawine gezien? Deel dit met anderen.

Lawine gezien? Deel dit met anderen.

Avatech lanceert met Avanet een app waarmee we elkaar op de hoogte kunnen houden van onze observaties in het terrein. Lawine gezien? Scheuren in het sneeuwdek? Harde wind of bijvoorbeeld opvallend meer sneeuw dan verwacht? Allemaal informatie die nuttig kan zijn tijdens je trip naast de piste en daarom nuttig om met anderen te delen of van anderen te horen.

Het Avanet platform
Het Avanet platform

Maar naast realtime info tijdens je trip kan het ook nuttig zijn ter voorbereiding op je trip. Naast een app is er dan ook een webplatform waarmee je thuis snel en makkelijk een beeld krijgt van (recente) observaties in het gebied waar jij een trip wilt plannen. Allemaal extra info die je helpt veiliger onderweg te zijn.

Veel sneeuwprofielen
Veel sneeuwprofielen

Maar een app en platform als deze staat en valt natuurlijk bij de gebruikers. Ik heb de app al gedownload en me aangemeld. Ik heb al wat nuttige observaties kunnen vinden en als meer mensen 'm gaan gebruiken dan delen we nog meer info met elkaar.
Maar na een paar uur ermee spelen weet ik nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het idee is supertof, maar voorlopig vind ik vooral veel sneeuwprofielen. Ik hoop dat er ook andere obeservaties gaan komen.

Melding van een lawine
Melding van een lawine

Ga jij de app downloaden en gebruiken? En eenmaal gedownload, wat vind je ervan?

meteomorris

Reacties

Beginner
HermenAuteur20 november 2015 · 09:56

gedownload en aangemeld , later meer , lijkt me zeer een zeer interessante en relevante informatiebron mits er zoals je al aangeeft door veel mensen input aan word gegeven .

Toerist
JaapvRAuteur20 november 2015 · 12:00

Iedereen (zowel forecasters als recreanten) gebruikt in Noorwegen http://www.regobs.no/Avalanche. Erg nuttig, zeker in gebieden waar de dekking van het lawinebericht minimaal is. Deze app ziet er uit alsof ie dezelfde functionaliteit biedt, maar een (veel!) betere interface. Nu maar hopen dat de input veel en goed is!

Gevorderd
-Jurjen-Auteur20 november 2015 · 16:27

Nice! Ik heb er even mee zitten spelen. En alleen al voor het plannen is het een erg fijne tool. Als er dan ook nog up to date info bij komt, wordt het helemaal mooi :) Ik ben enthousiast!

Gevorderd
OrsAuteur24 november 2015 · 22:43

+1

Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
Beginner
AlexanderHurkAuteur26 november 2015 · 09:27

Gedownload!

Riding on the edge!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!