Geschuimde binnenschoen

• lesalpes
    Elite
    lesalpes op 20 november 2015 · 15:57
    Heeft er iemand hier ervaring met geschuimde binnenschoenen van bv. Sidas?
  • MDA
    Advanced
    MDA op 20 november 2015 · 17:20
    Ik ken Sidas wel en weet hoe hun schoen in elkaar zit (heb er lang met een bootfitter in Chamonix over gesproken), maar ik heb het zelf nooit aan de voet gehad. De buitenschoen is van een groot merk (niet Sidas zelf, je kan jet herkennen aan de buckles), en enkel de binnenschoen is van hun. Een ding is dus wel dat de buitenschoen je goed moet passen (leest, volume etc), anders heb je nog vrij weinig aan een variabele binnenschoen. En met de kwaliteit van thermoform binnenschoenen van tegenwoordig, is er niet zo heel veel voordeel meer van een vloeibaar PU geschuimde binnenschoen.

Zelf geloof ik dus meer in eerst een buitenschoen uitzoeken die je goed past, en dan, als nodig, er een custom thermoform binnenschoen in te zetten (Palau, Zipfit of Intuition). Dat is bijna altijd een grote stap vooruit ten opzichte van de standaard binnenschoen.
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • Constant
    Beginner
    Constant op 20 november 2015 · 19:12
    Mijn vorige skischoenen waren met Sidas schuimvulling. Het is de makkelijkste (en duurste) manier van bootfitten.

Eens met MDA om eerst de best passende buitenschaal te zoeken, ook bij schuimen.

Ik had het nooit verwacht met mijn extreem smalle platte voeten, maar de nieuwe Low Volume schoenen (K2) met thermoliner zitten als gegoten! Ook positieve verhalen vernomen over Lange en andere merken. Voor brede voeten zijn er tegenwoordig ook extra brede "High Volume" schoenen, het is een geweldig mooie ontwikkeling dat schoenen steeds beter passen zonder te schuimen of andere moeilijke aanpassingen.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 20 november 2015 · 19:26
    Ik ben al jaren zeer tevreden over mijn Boot Doc binnenschoenen. Sinds ik die heb laten schuimen, ski ik terug pijnvrij. Vroeger altijd pijn onder de voet en in de kuit, zelfs met op maat gemaakte zolen.
    Ik kan het zeker aanraden. Ik heb de mijne laten fitten bij Freudenhaus in Obertaurn.
  • jriph
    Tourist
    jriph op 20 november 2015 · 20:59
    Ik denk dat hoe en wie het doet belangrijker is.
    Ooit begonnen met naar een goede fitter te gaan. Sindsdien heb Palau wraps in mijn normale en tour schoenen (ondanks de thermo liners die er in zaten, haalt het niet bij een wrap liner IMHO) . Warm. licht en goed passend mijn voeten zijn nogal druk gevoelig.. . Je wilt iets wat goed past, dan hoef je het niet dicht te snoeren ( zeker bij mijn alpine schoenen vergat ik vaak clips dicht te doen. Nog meer pasvorm en je komt er helemaal niet meer in 😃 ) en dan krijg je ook geen koude pootjes omdat er nog bloed in komt.

1x Footworks (lang geleden) 1x Bootroom ( die vroeger footworks deden). Kost wat, heb je ook wat
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Frats
    Expert
    Frats op 21 november 2015 · 19:22
    schuimen creeert een veel vastere fit, harder schuim dus directere transfer van bewegingen op de ski maar nadeel is wel een koudere schoen.

valt te vergelijken met thermoform liners, deze zijn wel minder direct, verliezen rapper hun vorm maar zijn wel extreem lightweight en warmer.

inderdaad sowieso proberen te beginnen van een buitenschoen die 'goed' zit, daarna kan je met de binnenschoen wonderen doen door bootfitten, thermoform of geschuimde liners.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro