Advies ivm Skibotten icm K2 shreditor 102

• Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 21 november 2015 · 12:18
    Dag beste poeder vriendjes,

Ik heb een beetje advies nodig ivm Skibotten. In het verleden heb ik veel slechte ervaringen gehad met het huren van skibotten. Het lijkt wel alsof ze hier heel erg weinig aandacht aan besteden. Ik heb een eigen set k2 shreditor 102's waar ik zeer tevreden van ben maar tevergeefs heb ik de juiste schoen nog niet gevonden. (wegens slecht zoeken ook)
    Dit seizoen wil ik hier verandering in brengen en indien ik de juiste schoenen vind ben ik van plan ze te kopen.

Mijn probleem: Meestal heb ik tijdens het skiën het gevoel dat mijn voet te los zit waardoor het lijkt dat ik veel minder controle heb. Vooral wanneer ik op het funpark zit te klooien met 180's, 360's lijkt het alsof ik daardoor niet wenbaar genoeg ben. Ook wanneer ik wat probeer te "butteren" merk ik dat ik al snel last krijg aan mijn scheenbeen.
    Zou een mogelijke oorzaak van dit gevoel zijn dat ik altijd met te stijve botten heb geskied? En raden jullie mij een bepaalde flex of schoen model aan? Zal een hogere flex niet ten nadele gaan van het skiën in de diepsneeuw?

Mijn profiel: Ik ben 22 jaar, 80kg en 1m85. Ski sinds ik 5 jaar oud ben.
    Mijn typische dag: Zo vroeg mogelijk de berg op voor wat te scheuren in de verse poeder. Namiddag wanneer de omstandigheden wat minder zijn verplaats ik mij naar het funpark of shred ik wat op de pistes.

Groetjes!
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 21 november 2015 · 13:57
    Huurbotten zijn altijd helemaal uit vorm geskied. Een bot past zich namelijk aan jouw voet aan, de binnenschoen vormt zich als het ware naar jouw voeten. Maar met een huurbot kan dit natuurlijk helemaal niet en is het logisch dat je voeten gaan schuiven/knellen/...
    Eigen botten zijn een prioriteit, snap niet dat je het zolang volhoud op uitgeleurde huurbotten. Te stijf zullen ze iig meestal niet geweest zijn.
    Passen is het beste advies dat ik je kan geven. Je moet niet vertrekken vanuit het standpunt dat je bot bij jouw ski moet passen, maar vanuit de pasvorm en jouw skistijl.
    Een hogere flex is btw vaak een voordeel in de diepsneeuw aangezien je meer controle hebt. In het park is een heel hoge flex dan weer vaak niet zo prettig. Je zal een beetje moeten afwegen wat voor jou het belangrijkste is.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro