Fat powderlatten welke zijn top?

• MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 25 november 2015 · 13:14
    Hey,

Voor mijn vriend zoek ik een paar goede poederlatten.. minimaal 115 breed. Welke zijn top om te rijden?

Hij heeft K2 Pinnacles 2015 en is een soort van speels blaadje in de sneeuw. Techniek is ok, maar kan beter. Dare devil uiteraard met veel snelheid. Dus niet een hele mooie skier, maar wel genieten als een jongetje in de speeltuin.

iemand een idee?
  • dieter
    Advanced
    dieter op 25 november 2015 · 14:15
    Ik ben heel tevreden van mijn movement fly swatter (125mm en 185cm).
    Skiet verassend wendbaar en speels.
    In het begin is het even wennen om zo'n boten te sturen maar als snel is het heel leuk in alle omstandigheden maar natuurlijk top in diepe poeder.
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 25 november 2015 · 15:28
    Hey Marcella. Gezellig jij hier...
    Zoals in alle "ik zoek nieuwe ski's" topics is het ten eerste belangrijk wat hij ermee wil doen en iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Maar ik ga ervan uit dat hij een lekker speelse ski wil. Ik ben zelf al heel lang blij met de Armada JJ (117mm bij 185cm). Veel rocker en wat camber onder de voet. Speels in de poeder, makkelijk te draaien en skiet ook prima op de piste om weer terug bij de lift te komen. Maar in die categorie zijn er nog legio andere ski's.
  • jriph
    Tourist
    jriph op 25 november 2015 · 20:10
    Formaat is ook wel relevant, als hij bv 195 lang en 110 kg kan je een heel andere ski hebben dan waneer hij niet zo goede techniek heeft en 65 kg weegt.

uuhm een Pinnacle 118 ?
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 27 november 2015 · 09:26
    Laten we het zo zeggen hij is landes skileraar, maar niet meest technische. Dus hij heeft echt een super goede basis waar normale mensen zoals ik niet aan kunnen tippen, alleen weet ik dat de ski instructeur van landes zei dat zijn techniek niet de beste is in die categorie. Hij is 195 en 105 kilo. Zat indd aan de jj ak 195 te denken. Maar volgens mij wil hij alleen rocker tip en achter flat. Waarom geen idee, past nl voor geen meter bij hem. Volkl shiro 203 miss ook interessant maar das een mega rocker
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 27 november 2015 · 09:30
    @-Jurjen- is dit mijn gerlos kook mattie? Dat zou wel heel toevallig zijn! ❤️
    Wat voor bindingen op die JJ's? Marker jester? Hij heeft maat 47 en volgens mij zijn die boots 100 breed.
  • jriph
    Tourist
    jriph op 27 november 2015 · 12:23
    Uuhm .
    Whitedot r118 (Ragnarok 2), 190 .
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 30 november 2015 · 13:31
    Hmm Whitedot heeft alleen een mega slechte klantenservice, vorig jaar ski doormidden met iets totaal onboeiends wat ie gewoon zou moeten kunnen handlen.. Ze doen er niks aan.
  • jriph
    Tourist
    jriph op 30 november 2015 · 18:50
    pm gestuurd
  • EgBert
    Beginner
    EgBert op 30 november 2015 · 21:03
    Black Crows Anima / Line Mordecai?
    Zoals eerder gezegd.. veel keuzes :S

Dynastar heeft volgens mij flat-tail en tip-rocker

arghhhhhh.....
  • Olivierski
    Advanced
    Olivierski op 30 november 2015 · 21:51
    Hi,

Je vriend is een grote dude 😉 daar horen goeie skis bij.

Met zijn gewicht en lengte zal hij door menig ski flex heen trappen.

Amplid hill bill is een gave oplossing
    http://www.vandenbergsurf.nl/wintersports/ski/skis/amplid-hill-bill.ht...

Line mr pollard opus ( de grootste van afgelopen jaar )
    http://www.vandenbergsurf.nl/wintersports/ski/skis/line-mr-pollard-s-o...

Ak jj 195 is denk ik ook een goeie ski voor hem maar dan zal hij hem op zn staart kunnen trappen ( daar zal hij door heen gaan ) maaar zal wel dat speelse karakter hebben. ( de ski voelt door de spanning die in de ak zit, lekker snappy en responsive aan )
    no friends on powderday's, only buddy's
  • -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 1 december 2015 · 03:18
    @marcellarocks . Ja ik ben het 😉
    Ik heb er marker dukes op zitten. Daar kan je dan ook weer een beetje mee toeren. Jesters, ja waarom niet.
    AK JJ is een goeie. Ski's met wat rocker in de tail worden wat speelser. Met volledig directional ski's heb ik niet zoveel ervaring. Volledige rocker vind ik persoonlijk niet fijn. Dat draait heel losjes.
    Pollard opus is ook een mooie ski inderdaad en misschien nog de salomon rocker 2?
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 9 december 2015 · 12:51
    @-Jurjen- Ik ben nu in onderhandeling erover Maar worden indd de AK JJ's.. Wanneer ga je nou?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro