### Revalidatie
Toen ik ongeveer 8 maand geleden mijn been heel zwaar gebroken had (zie blogpost), was mijn eerste vraag aan de chirurg: "Wanneer kan ik terug skiën???" Deze beloofde mij toen dat ik in december terug op mijn ski's zou staan! Vanzelfsprekend was dat ik dit niet voor niets zou krijgen.... In het begin was het voorzien dat ik eind Juni zou kunnen "stappen" zonder krukken, uiteindelijk is dit Augustus geworden door de helse pijnen (vanwege de druk van de pin op de vijzen in men enkel) en complex herstel van de breuken. Daardoor viel m'n zomer-berg-wandel planning nogal in het water, maar gelukkig kan je ook op krukken je plan trekken in de bergen mits goede motivatie... ;)
De hoop om in december te skiën begon stilletjes aan te vervagen, aangezien ik eind september nog heel hard aan het manken was, ondanks de intensieve trainingen...
Midden November kreeg ik dan toch het verlossende nieuws: "over een maand" mag je je ski's op!"
Het "voordeel" van in herstel te zijn, is dat je veel tijd hebt voor andere zaken... Ik heb een grote interesse in fotografie, en woon in een prachtige streek, dus was het volop genieten van het prachtige weer deze herfst, zeker nu ik eens tijd had om de toerist in eigen streek te spelen! De skills goed kunnen trainen, verwacht jullie maar aan wat shots deze winter.... ;) Meer foto's hier
Om een goed idee te geven hoe hard het hier in 10 dagen veranderd is, bekijk dan nog eens de knappe timelapse gemaakt vanop mijn balkon door Steph Malherbe
Een 2tal weken geleden begon Meteomorris me steeds gelukkiger en gelukkiger te maken, er kwamen meerdere dikke Powderdumps aan! Ook al mocht ik nog niet skiën, toch was het heerlijk om terug rond te lopen in een winters La Plagne, en dit zou een goede base worden voor de rest van het seizoen!
De eerste dump viel er hier zo'n 40-50 cm voor m'n deur, de 2de een 30tal, ondertussen begon ik goed zot en gefrustreerd te worden dat ik men ski's niet op mocht... Tot mijn physiotherapist me maandag het verlossende nieuws gaf: "Als je wil maken we einde deze week samen een rustig toertje?" HELL YEAH !!!
Donderdag nacht geraakte ik onmogelijk in slaap, er ging vanalles in m'n hoofd om.... "Gaat mijn been niet ongelooflijk pijn doen?" "Wat als ik een steen tik en blijf hangen?" "Gaat dat skiën eigenlijk wel nog gaan?!?"
Ongelooflijk gevoel zowel bij het stijgen als dalen om terug op m'n skis onderweg in de bergen te zijn! Bijna topcondities hier in La Plagne, als dit de voorbode is voor de rest van de winter, wow.... En euh, heb voorlopig bija geen pijn in mijn been, gelukkig geen stenen meer om te tikken, en ik kan nog skiën! Qua skivlak is er wat werk aan de winkel, groot stuk van m'n gevoel en stabiliteit/evenwicht weg doordat men been net wel iets anders is/staat, maar dit zal wel snel terugkomen met de nodige pistekilometerstraining over enkele weken... ;)
Jammer genoeg moet ik volgende week elke dag werken, dus zit er geen toertje meer in, erna weekje Belgie, en erna klaar voor een nieuwe winter in La Plagne samen met mijn buddy @koenbakkers. Mijn plannen deze winter: allereerst zien terug goed in vorm te geraken en die techniek terug op niveau te krijgen (dus de nodige piste's...), en erna me nog meer toerichten op het Freerando en steil alpien terrein! Enkele gekke plannen voor in mei, later meer hierover ;)
Enjoy your winter,
Tim