FreekBardoel op 30 november 2015 路 01:14
Is er iemand die ervaring heeft met Full Tilt skischoenen? En dan voornamelijk de seth morrison pro 2015?
Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe schoen aangezien mijn huidige aan vervanging toe zijn. Nu kwam ik schoenen van full tilt tegen op internet en deze leken in eerste instantie te weinig flex te hebben. Echter heb ik gelezen dat het 'seth morrison pro' model een stuk stijver is en tevens kan de stijfheid aangepast worden met een 8-flex tongue.
Ik heb meerdere reviews over full tilt schoenen gelezen en deze zijn over het algemeen zeer positief. Echter komt in een paar reviews naar voren dat de kwaliteit van het materiaal niet altijd even goed is en de stijfheid ook flink kan verminderen. Daarom ben ik erg benieuwd of er hier misschien mensen zijn die ervaring hebben met een full tilt schoen!?
Ik ben zelf 1,88 lang en weeg ongeveer 75kg, ik heb redelijk smalle voeten die waarschijnlijk goed aansluiten bij full tilt schoenen. Momenteel heb ik een HEAD 100 flex schoen, de flex is er echter al redelijk uit. Ik ben op zoek naar een schoen met ongeveer 120/130 flex zodat ik mijn snelheid kan verhogen aangezien mijn voet nu te los zit in mijn versleten schoenen en dit vooral bij hogere snelheid een probleempje vormt. Aan het einde van het seizoen wil ik de Landes 2 gaan doen zodat ik mijn Landes compleet heb en hiervoor heb ik een schoen nodig met meer stevigheid dan mijn huidige, mijn oog viel vooral op deze full tilt schoen (i.p.v. een 'normaal' model flex 120/130) omdat die met een 8-flex tongue en 6-flex en 10-flex multi inzetbaar zijn.
Ik wil de schoenen gebruiken op de piste om daar af te knallen, maar ook voor het ski毛n in de poeder en het lesgeven aan beginners/gevorderden, en dan heeft de full tilt schoen volgens mij een groot voordeel ten opzichte van een andere schoen.
Ik heb het idee dat deze schoen zeer verschillend ervaren wordt door gebruikers en ik hoop dat iemand hier meer ervaring heeft met een full tilt schoen?