Full tilt Seth Morrison pro schoen - goed of niet?

• FreekBardoel
    Advanced
    FreekBardoel op 30 november 2015 路 01:14
    Is er iemand die ervaring heeft met Full Tilt skischoenen? En dan voornamelijk de seth morrison pro 2015?
    Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe schoen aangezien mijn huidige aan vervanging toe zijn. Nu kwam ik schoenen van full tilt tegen op internet en deze leken in eerste instantie te weinig flex te hebben. Echter heb ik gelezen dat het 'seth morrison pro' model een stuk stijver is en tevens kan de stijfheid aangepast worden met een 8-flex tongue.
    Ik heb meerdere reviews over full tilt schoenen gelezen en deze zijn over het algemeen zeer positief. Echter komt in een paar reviews naar voren dat de kwaliteit van het materiaal niet altijd even goed is en de stijfheid ook flink kan verminderen. Daarom ben ik erg benieuwd of er hier misschien mensen zijn die ervaring hebben met een full tilt schoen!?

Ik ben zelf 1,88 lang en weeg ongeveer 75kg, ik heb redelijk smalle voeten die waarschijnlijk goed aansluiten bij full tilt schoenen. Momenteel heb ik een HEAD 100 flex schoen, de flex is er echter al redelijk uit. Ik ben op zoek naar een schoen met ongeveer 120/130 flex zodat ik mijn snelheid kan verhogen aangezien mijn voet nu te los zit in mijn versleten schoenen en dit vooral bij hogere snelheid een probleempje vormt. Aan het einde van het seizoen wil ik de Landes 2 gaan doen zodat ik mijn Landes compleet heb en hiervoor heb ik een schoen nodig met meer stevigheid dan mijn huidige, mijn oog viel vooral op deze full tilt schoen (i.p.v. een 'normaal' model flex 120/130) omdat die met een 8-flex tongue en 6-flex en 10-flex multi inzetbaar zijn.
    Ik wil de schoenen gebruiken op de piste om daar af te knallen, maar ook voor het ski毛n in de poeder en het lesgeven aan beginners/gevorderden, en dan heeft de full tilt schoen volgens mij een groot voordeel ten opzichte van een andere schoen.
    Ik heb het idee dat deze schoen zeer verschillend ervaren wordt door gebruikers en ik hoop dat iemand hier meer ervaring heeft met een full tilt schoen?
  • Adriaanbrouwer
    Adriaanbrouwer op 30 november 2015 路 11:53
    Hoi Freek,

Ik heb de schoen een heel seizoen gehad maar kon er geen vrienden mee worden en heb hem weer teruggegeven. Ik ben net iets zwaarder en langer dan jij en skie op snelheid op en buiten de piste, plus gaf les (redelijk veel staan en lopen etc.) ik heb een hele smalle en ook platte voet. dus vrij vergelijkbaar allemaal. Daarvoor had ik altijd Technica, maar de huidige modellen passen me niet goed meer. Ik heb nu notabene een schoen van Atomic.

Het concept van Full Tilt is geweldig maar ik ontwikkelde een branderige pijn aan mijn voeten, sterds na een paar uur. Daarvoor en in de winkel 3 pas sessies) zat hij goed. Die schoen is echt serieus smal. Zelfs voor mij. Ik had vooral last bij stilstaan en lopen. Na een tijdje niet leuk meer. Ook vond ik dat er echt heel weinig demping in de schoen zit. Een beetje Spartaanse schoen prima, maar je kan het overdrijven 馃槂

Ik geloof dat je vraag ook over degelijkheid gaat, pasvorm is toch een persoonlijke kwestie. Ik had wel de indruk dat de schoen degelijk gebouwd is. Juist door de eenvoud van de constructie. Bovendien kan je makkelijk onderdelen vervangen. De enige twijfel die ik had is de staalkabels over je wreef die tussen de noppen van het plastic moet vallen. Best veel druk op twee enkele punten en irritant als er sneeuw tussen zit. Maar hoe vaak ga je in de diepe sneeuw je schoenen strakker of losser staan zetten ...

Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. Goed Passen is het advies en het is zeker geen schoen voor iedereen.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 30 november 2015 路 13:32
    Hi Freek

Ik heb goede ervaringen met de schoen van een paar seizoenen terug, wel met de 10 tong.
    dan is het echt een stijve bak.

Ik heb de kabels nog wat ingekort en er in 3 seizoenen wel wat reserveonderdelen doorheen gejast, maar vind ze heerlijk skien.

Ik heb de schoen nog in 26 liggen, wel veel gebruikt, maar die zou je eens een paar dagen kunnen skien als het past haal je nieuwe.

Laat maar weten. Gratis op te halen in Amsterdam.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Olivierski
    Advanced
    Olivierski op 30 november 2015 路 22:06
    Top schoen

Ski er al 4 seizoenen mee ( wel een flex 12 tong er in ). Maximaal knallen en lekker locked in! ( nooit meer blauwe schenen van de landingentrouwens
    no friends on powderday's, only buddy's
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 1 december 2015 路 09:11
    Ik heb hem ook met de maximale flex. Zit er in als een huis en ik ben ook echt te spreken over de liner. Minpunt wat hierboven genoemd is kan ik inderdaad bevestigen. Met sneeuw er tussen is hij lastig om strakker te doen

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro