Crampons Grivel Airtech Light

• janvannieuwenhuijzen
    Advanced
    janvannieuwenhuijzen op 30 november 2015 · 21:49
    Wegens overstap op hardboots bied ik mijn Grivel Airtech Light crampons aan. Ongelofelijk licht en zeer duurzaam, ook op rotspartijen. Ondanks meermaals gebruik nog geen krasje te zien, scherpe punten en geen verbuigingen, echt topkwaliteit en dat voor de helft van het gewicht. Pasten bij mij prima onder mijn Salomon Malamutes, maar eigenlijk onder elke softboot.

Ik wil er graag EURO 75,- voor hebben.
  • caveman
    Advanced
    caveman op 2 januari 2016 · 13:12
    Is er de hendel ook bij voor hem halfauto te maken zoals op de Sparks?
  • janvannieuwenhuijzen
    Advanced
    janvannieuwenhuijzen op 2 januari 2016 · 14:12
    Nee, helaas niet, deze zijn bij mijn weten niet automatisch of halfautomatisch te maken omdat het principe daarvoor teveel verschilt.
  • PS
    Advanced
    PS op 2 januari 2016 · 15:33
    @Caveman, @janvannieuwenhuijzen: je kan als spare part het hakstuk van een automaat bestellen, en dat erop zetten. De bevestigingsgaten daarvoor zitten namelijk gewoon in de voorste punten van hakstuk. Dat zijn de schuin geplaatste ovale gaten. Zie hier voor het onderdeel: http://www.needlesports.com/535/products/grivel-replacement-heel-clips...

Heb op die manier mijn Petzl Vasak's omgebouwd toen ik van snowboarden overstapte op skien. Dat zijn nu Petzl / Grivel Frankenpons. Zou ik dat nog een keer doen? Waarschijnlijk niet, maar zat toen even krap bij kas.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 2 januari 2016 · 15:58
    Is er de hendel ook bij voor hem halfauto te maken zoals op de Sparks? caveman op 2 jan 2016 13:12

Volgens mij gaat het wel.

Je moet je de beugels en handels bezorgen (Grivel New-Matic). De gaten zijn al aanwezig.
    De New Classic plastic delen verwijder je door de klinknagels uit te boren. Zaag de metalen beugeltjes niet af!

Kijk welke beugels en hendeltjes voor jou het beste werken. Grivel heeft vaste en verstelbare hendels. De beugel geeft het ook in verschillende lengtes.

Edit: Ik zie nu dat PS ook al had gereageerd terwijl ik de foto maakte. Het zijn idd de onderdelen die hij aangeeft.
  • jecoppieters4208
    Beginner
    jecoppieters4208 op 2 januari 2016 · 16:07
    zijn deze geschikt om mee te gaan ijsklimmen?
  • janvannieuwenhuijzen
    Advanced
    janvannieuwenhuijzen op 2 januari 2016 · 16:13
    Nee, ze zijn typisch geschikt voor meerdaagse tochten waarbij licht gewicht essentieel is en je ze incidenteel nodig hebt voor lastige passages en ze verder compact opgevouwen zoveel mogelijk in de rugzak blijven.
  • jecoppieters4208
    Beginner
    jecoppieters4208 op 2 januari 2016 · 16:32
    jammer... Die alround cramons kosten stukken van mensen 😞
  • FrankvDelden
    Beginner
    FrankvDelden op 2 januari 2016 · 16:32
    PM!
    Follow me on: https://instagram.com/frankvdelden/
  • janvannieuwenhuijzen
    Advanced
    janvannieuwenhuijzen op 3 januari 2016 · 13:45
    VERKOCHT!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro