Even een snelle update zodat je weet waar de Alpen staan. Ik houd het kort, want erg veel concreets is er niet te melden. Hogedrukweer domineert het weer in de Alpen en tijdens de heldere nachten draaien de sneeuwkanonnen vol op. In de zuidalpen slingeren witte linten door een groen landschap, terwijl er in de Franse Noordalpen, het noorden van Zwitserland en er in het westen van Oostenrijk op alpenweides redelijk getoerd kan worden.
Voorlopig houdt dat hogedrukweer nog even aan, hoewel er midden komende week mogelijk wat sneeuw op het programma staat. Ook voor de langere termijn staat er wat instabiliteit op de kaarten maar betrouwbaar is het allemaal nog niet. Wordt het 12 december, 18 december of nog verder in december voordat de winter komt? Het blijft vooral speculeren en geduld hebben. Ik kan er veel woorden aan vuil maken, maar dat doe ik vandaag niet. Ik ga lekker de buitenlucht in. Ik kan wel uren naar de kaarten staren maar betrouwbaarder gaan ze er niet van worden, terwijl ik er zelf alleen maar depressiever van wordt. Morgen meer...
Stay stoked
Morris