De sneeuw thriller gaat verder

De sneeuw thriller gaat verder

Even een snelle update zodat je weet waar de Alpen staan. Ik houd het kort, want erg veel concreets is er niet te melden. Hogedrukweer domineert het weer in de Alpen en tijdens de heldere nachten draaien de sneeuwkanonnen vol op. In de zuidalpen slingeren witte linten door een groen landschap, terwijl er in de Franse Noordalpen, het noorden van Zwitserland en er in het westen van Oostenrijk op alpenweides redelijk getoerd kan worden.

Dramatisch in de Zuidalpen
Dramatisch in de Zuidalpen
Prima condities in het Lötschental (c)Menno Boermans
Prima condities in het Lötschental ©Menno Boermans

Voorlopig houdt dat hogedrukweer nog even aan, hoewel er midden komende week mogelijk wat sneeuw op het programma staat. Ook voor de langere termijn staat er wat instabiliteit op de kaarten maar betrouwbaar is het allemaal nog niet. Wordt het 12 december, 18 december of nog verder in december voordat de winter komt? Het blijft vooral speculeren en geduld hebben. Ik kan er veel woorden aan vuil maken, maar dat doe ik vandaag niet. Ik ga lekker de buitenlucht in. Ik kan wel uren naar de kaarten staren maar betrouwbaarder gaan ze er niet van worden, terwijl ik er zelf alleen maar depressiever van wordt. Morgen meer…

Stay stoked
Morris

meteomorris

Reacties

Elite
kanskiAuteur6 december 2015 · 11:45

Ik ken het gevoel Morris!
We kruipen maar weer op de fiets…

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
RoodbaardAuteur6 december 2015 · 13:01

Mijn poeder - trips staan ( helaas ) altijd lang van te voren vast, heb getwijfeld om de richting Livigno te gaan, maar toch maar ( nog ) niet gedaan. Gewoon weer naar ons oude stekkie Montafon. Maar spannend is het wel de laatste weekjes voor kick off, de 19e staan we weer in de Powder,…hopen we !!!

AL
Gevorderd
AndriesAuteur6 december 2015 · 18:29

Kop op @@meteomorris! Ik ken jouw gevoel @@kanski, had best wat exotisch afgelopen week op m’n racefiets in december! Maar minstens zo gespannen aan het afwachten in het Gailtal…

Elite
kanskiAuteur7 december 2015 · 08:43

@@Andries ; mijn benen waren al weer vergeten hoe die trappers rond moesten… pfff! Misschien deze winter maar regelmatig blijven fietsen. Nou was de bodem ook wel vochtig en zuigend, maar toch… had een 5tal kilometers nodig om weer te wennen en daarna zaten ze na 20km vol! Toen nog 12km op de tanden bijten! Oh ja… paar kilometer voor het eind nog even de ketting moeten repareren. Zit je dan ook op te wachten.

Maar goed, vanaf woensdag toch maar weer op de ski’s voor 3 dagen. Probeer ik volgend weekend maar weer een rondje op de fiets.

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!