Veer achterbak binding los

• Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 12 december 2015 · 20:20
    Vanmiddag probeerde ik even mijn nieuwe Marker Kingpin's op een balk te monteren. Het boren was geen probleem, echter toen ik de achterbak plaatste en naar voren wilde draaien sprong het kleine metalen plaatje tussen de veer en schroef onderin de binding eruit. Om deze terug te plaatsen probeerde ik de veer iets weg te drukken, wat er uiteraard in resulteerde dat de veer eruit sprong... Daardoor kon ik het metalen lipje wel terugplaatsen, maar de veer krijg ik er nog niet in. Heeft iemand een tip, of moet ik toch gewoon veel kracht gebruiken en hem met mijn vingers er weer in duwen? Zie de foto's. Bedankt!

• jriph
    Tourist
    jriph op 12 december 2015 · 21:42
    Oh joy !

zo te zien krijg je die er alleen met vrij veel kracht in.

Opties:

1) schoenlepelen met iets metaals (bandenlichter of iets in die geest) en goed oppassen want die veer knalt er vrij hard uit als hij niet wil dus stevig vastpakken met handschoen.
    ik denk dat je hem het best er inzet omgekeerd van de foto omdat hij dan schuift over het metaal ipv plastic.

evt een kant met tape lomp inwikkelen zodat het veilig vast blijft zitten

optie twee ( altijd oppassen met veren !!) in een bankschroef inklemmen en met metaal bind draad met middenste windingen omwinden comprimeren maar niet helemaal. ( twee kanten ) en stevig in elkaar draaien zodat de middenste windingen bij elkaar blijven. Inzetten en dan weer los draaien zodat het weer uitzet

3) tenzij je zoiets hebt of kan fabrieken :

dan kan je heb in de windingen grijpen en comprimeren.

succes!
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • rollie
    Beginner
    rollie op 12 december 2015 · 23:03
    Dus dit moet werken? lijkt me wel iets breder 'klemmen' hebben..... Tot morgenochtend!
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Niels95
    Tourist
    Niels95 op 13 december 2015 · 00:22
    Ik kan deze tang wel voor je regelen mocht het niet lukken @Luukie25

• waingro
    Advanced
    waingro op 13 december 2015 · 08:30
    Met een platte schroevendraaien tussen de windingen moet toch ook wel lukken?
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 14 december 2015 · 08:54
    Bedankt voor alle hulp! Hij zit er weer in. Idee was uiteindelijk om eerst de veer terug te stoppen en die daarna met een tang wat te verkleinen om het metalen plaatje erin te stoppen. Daar geeft @rollie goed mee geholpen 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro