Passen skies in auto

• vasco
    Advanced
    vasco op 13 december 2015 路 12:50
    De week voor kerst willen we met zijn tweeen naar de Alpen, en hopelijk gaan tourskieen. Om daar te komen zoeken we nog aan auto. Waarschijnlijk zullen we ergens wat huren. Liefst zo goedkoop en groen als mogelijk. Ik kan niet zo goed inschatten in welk modelletje nog twee paar skies passen (1.85cm). Past dat al in een Golf of een Opel Astra? Of is een maatje groter echt heel fijn?
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 13 december 2015 路 13:45
    Astra of golf past altijd wel. Je kunt ze altijd schuin steken of desnoods helemaal tot middenconsole door het midden.
    Riding on the edge!
  • evan
    Advanced
    evan op 13 december 2015 路 14:03
    De ski's op hun kant langs de deur leggen kan ook een oplossing zijn. Je kunt dan zelfs in de kleinste auto's ski's van bijna twee meter vervoeren, vraag maar aan @Aryen. 馃槂 In- en uitstappen wordt dan wel wat lastiger.
    Gear Ties (verkrijgbaar in verschillende lengtes) kunnen helpen om de ski's in de gewenste positie te houden.
    http://www.bever.nl/nite-ize-accessoire-gear-tie-60cm-meddc12013?id_co...
  • kly86
    Advanced
    kly86 op 13 december 2015 路 18:10
    Achterbanken plat en schuin erin.
    Met succes getest in een Golf 6, BMW 1 en Audi A3.
    Steek ze best in een zak of doe een versleten handdoek rond de uiteinden als je beschadigingen aan de binnenkant van je auto wil vermijden 馃槂
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 13 december 2015 路 19:14
    Moderne opel astra gaat zeker passen, weet ik uit ervaring. Wel (een deel van de) achterbank neerklappen en evt schuin steken. Ze in een skibag oid vervoeren is wel aan te raden. Ook vanwege rondvliegende helmen enzo als je onverhoopt vol op de rem moet...
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • jriph
    Tourist
    jriph op 13 december 2015 路 19:14
    Achter elkaar zitten , voorstoel stoel plat voor de skis fleece deken om je gordel te beschermen , past altijd mits je de rest in pakbare units verdeelt. Vier paar skis twee mensen geen probleem. En geen lompe bak op je dak
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • sanno
    Tourist
    sanno op 13 december 2015 路 19:35
    al met al veel varianten denkbaar om met z'n tweeen +skis + bagage in een auto naar de Alpen te reizen. Laat die sneeuw maar vallen
    Toerisski
  • Bros
    Advanced
    Bros op 13 december 2015 路 20:54
    Het lukt mij om 4 paar skis in een jaren 90 clio te krijgen, incl .latten van 190cm.. De langste gaan rechts langs bijrijdersstoel. Bijrijder kan met wat acrobatiek in en uit stappen...

Ben benieuwd of ik ook skis van 190cm in een aygo of fiat500 krijg,iemand ervaringen?? Scheelt weer in de huurprijs als ik op vliegveld huur...
    Bros
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 13 december 2015 路 21:43
    Heeft de fiat 500 geen open dakkie? Zo zag ik tenminste in Rome (in '88) tieners met zijn vieren in de echte cinquecento: twee dubbelgevouwen voorin, twee half uit het open dak.
    Wordt wel koud in de alpen natuurlijk... 馃構 馃構
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • jriph
    Tourist
    jriph op 13 december 2015 路 21:59
    Classic 1980 mini met twee meter ski ..
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 14 december 2015 路 09:04
    Het lukt mij om 4 paar skis in een jaren 90 clio te krijgen, incl .latten van 190cm.. De langste gaan rechts langs bijrijdersstoel. Bijrijder kan met wat acrobatiek in en uit stappen...

Ben benieuwd of ik ook skis van 190cm in een aygo of fiat500 krijg,iemand ervaringen?? Scheelt weer in de huurprijs als ik op vliegveld huur... Bros op 13 dec 2015 20:54

Mijn vriendin heeft een fiat 500 uit 68 en met dakje open past dat prima 馃槈 Wel hopen op droog weer!
    Riding on the edge!
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 14 december 2015 路 10:16
    Op de snelweg kom je ze tegen hoor ...... Volvo V50-V70 ..... twee personen en heeeeeel veel lucht in de auto ..... met Thule box op het dak .... richting Saalbach ........ of erger nog: Mannetje homeallone in een sportcoupe met van die zuignappen-imperial met daarop een board incl. bindingen op het dak....hahahaha.
    Tukker(ik)
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 14 december 2015 路 10:31
    Naar de wintersport altijd ski's in de auto. Skidragers mee.... daar ter plekke 4 paar ski's op de auto, scheelt hoop nattigheid in de auto en op heen en terugweg benzine. Op vliegveld Innsbruck kan je volgens mij gewoon skidragers bij je auto huren.
    And snow it is.....
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 14 december 2015 路 19:42
    Niet helemaal een antwoord op je vraag maar een goedkopere en groenere tip: blablacar! Dan kan je meerijden met iemand en betaal je a minder b het is milieuvriendelijker en c best gezellig
  • vasco
    Advanced
    vasco op 14 december 2015 路 20:05
    @MarcellaRocks: Meestal gaan we met trein, maar juist omdat we ook ter plaatse wat meer mobiliteit willen gaan we met een auto. Dat geeft met tourskieen echt een heel stuk meer mogelijkheden. Zeker nu er nog weinig sneeuw tot in het dal ligt is dat wel fijn.
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 15 december 2015 路 08:02
    Ok ja snap ik wel! In ieder geval veel plezier!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro