Paaspoeder

Paaspoeder

Ten tijde van droogte is het altijd lekker om terug te kijken naar betere tijden. Dankzij dit topic kwam de herinnering aan Pasen 2015 weer boven. Zie hier een verslag in beeld.

Pasen 2015 stond al lang in de agenda, en zou zes dagen duren. Poeder of touren blijft de vraag. Meestal wordt het poeder én touren. Krippenstein it was, voor dag één althans. Het terrein was fantastisch, maar de orientatie is lastig, een gids is geen overbodig luxe.

Geen zicht en geen zicht en wél zicht!

Dag 2 zou een moeilijke worden, warm, geen zicht, één afdaling en toen schluss. Geen beeld. Dat gebeurt met Pasen. Richting het westen voor meer sneeuw. Dag 3 moest Sørenberg worden. Maar eerst wachten op opklaringen. Vanaf 08.30 zaten we daar. Geen zicht, lift voorlopig dicht, geduld. Dan Engelberg, lift open maar net zo min zicht. Wel veel sneeuw, dan maar wat bochten naast de piste. Alles wit, geen beeld. Dag 4 dan toch Sørenberg. Volledig opgeklaard, één grote kom, veel sneeuw, veel Zwitsers.

Om 14u is de sneeuw op. Tijd voor nieuwe plannen. Dat ging twee dagen Chappeliberg worden. Een Buerebahnli, zoals ik later van @Vinnie leerde. Één boer, één bakkie, twee Frank, 500 gratis hoogtemeters, veel zelf verdiende meters, fijn terrein, veel sneeuw en poederbochten tot 1700m. Daarna begon het voorjaar.

En tot slot het bewegend beeld.

  • Geel = Menzo
  • Groen = Guy
  • Blauw = Thomas
  • Rood = Niels
Niels

Reacties

Expert
meteomorrisAuteur20 december 2015 · 14:09

@@niels hele dikke vette like. Wat doe jij dit jaar met Pasen?

powfinder.com
Gevorderd
DutchessAuteur20 december 2015 · 14:58

Ah kijk, dat ziet er beter uit. Lekker!!

Daar hoop ik dit jaar ook op. Een goede solide dikke tussen-lente-en-winter splitpoeder poeder en nog meer poeder tijd! Het kan nog zomaar gebeuren!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
Guy.Auteur20 december 2015 · 22:14

Toch een beetje het gevoel op trip te zijn geweest…

Gevorderd
ThoomasAuteur21 december 2015 · 19:40

Heeeeeerlijk, ik kijk uit naar de volgende trip!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!