In Goderdzi is het onderste deel onder de boomgrens. Het nadeel is dat de liften heel vlak zijn. Voor de mooiere lijnen door het bos zul je dus moeten splitten of de snowcat moeten huren.
Het gaat in ieder geval een mooi weekend worden in die regio. http://www.lumipallo.fi/lumi/muu-maailma/?seuraavalumi_3day=desc...
Voor echt diepe sneeuw kun je beter in Goderdzi zitten dan in Bakuriani of Mestia. Volgens bovenstaande link valt in Goderdzi de komende zes dagen bijvoorbeeld 90cm, in Bakuriani 54cm en in Mestia 33cm.
Zigana (+95cm; zie filmpje in onderstaande link) heeft maar een korte sleeplift, maar zit dichtbij Trabzon. Verder zijn er geen liften rondom Trabzon en Batumi. In Turkije moet je wezen, als je dit verslag mag geloven http://www.skirandomag.com/news/index.php?post/turquie2016...
Het terrein wat direct door de liften wordt bediend is vrij mellow, maar met korte hikes kun je zo te zien wel leuke lijnen skiën en met wat langer lopen ook wel echt uitdagend werk.
De vluchten zijn betaalbaar (Amsterdam-Kiev-Kutaisi), onderdak en liftpassen zijn spotgoedkoop. Ik kan me ook niet voorstellen dat transport ter plaatse en maaltijden prijzig zijn. Ik wil de week voor kerst graag skiën, dus als er mensen zijn die willen aanhaken (vertrek op zaterdag of maandag) is dit voor mij zeker een optie.
@sanno, als het er nu niet van komt heb ik begin februari of anders later in het seizoen mogelijk ook nog wel interesse.
Rijdt die snowcat waar jij vorig jaar mee kwam aan de Russische kant van de Kaukasus deze winter? Die hebben waarschijnlijk nog wel meer sneeuw dan in Tetnuldi. Qua visum en reis blijft dat hoe dan ook lastig...
@evan Die snowcat had vorig jaar problemen met vergunningen.
Nu lijken ze een nieuwe locatie gevonden te hebben, maar te weinig bijzonder om ervoor in een vliegtuig te stappen
Klinkt goed, @Polhovsky! Bedankt voor het aanbod. Als de condities in de Alpen dan weer (nog steeds) slecht zijn, is de kans groot dat de condities in Georgië goed zijn. Ik zal het in de gaten houden!
@bertjebertje Haha, de lijst van nog te bezoeken plekken begint inderdaad aardig uit te dunnen... Ik ga deze winter mijn best doen de lijst nog kleiner te maken!
@bertjebertje Haha, de lijst van nog te bezoeken plekken begint inderdaad aardig uit te dunnen... Ik ga deze winter mijn best doen de lijst nog kleiner te maken!
@sanno Armenië zou mogelijk nog kunnen worden toegevoegd aan de reis. Een aantal dagen kamperen om de noord helling te skiën, zou natuurlijk niet verkeerd zijn...
saillant detail is dat de toenmalig NL ambassadeur, zijn vrouw en en Nederlandse vrouw van de toenmalig president de eerste skitoeristen waren in het bewuste skigebiedje. Maar met de nieuwe lift biedt het wel meer opties.
@sanno, nee, ben 'gewoon' in Italië geweest. @Polhovsky gaat nu begin februari sowieso naar Georgië en als de condities goed genoeg beloven te zijn (en de Alpen niet extreem goede condities krijgen ten opzichte van Georgië) ga ik ook een paar weken. De laatste twee weken is het er vrijwel droog geweest en nu komt er wel weer wat sneeuw aan, maar daarna wordt het er waarschijnlijk weer warmer. Ik blijf het volgen.
Het heeft er naar mijn weten anderhalve week geleden nog wel een beetje gesneeuwd, maar de laatste dump dateert van midden december. Tot die tijd waren het inderdaad wel Japanse hoeveelheden. Voor de meeste verse sneeuw moet je momenteel overigens wat westelijker zijn; in Uludağ om precies te zijn.
Fabian Lentsch was eerder dit jaar ook in Mestia met zijn camper (en in Sestrière afgelopen week).
Is iemand in begin Maart geweest?
Was uitgenodigd om te cat skien met een nieuwe operatie.. Zou dat wat zijn?
Van Dortmund wel makkelijk, rechtstreeks vliegen..
Van Dortmund wel makkelijk, rechtstreeks vliegen.. BASC op 21 okt 2017 11:07
Nou, dat kan ik je in januari vertellen... Neem aan dat je Bakhmaro bedoelt in dat geval.
Van Dortmund wel makkelijk, rechtstreeks vliegen.. BASC op 21 okt 2017 11:07
Nou, dat kan ik je in januari vertellen... Neem aan dat je Bakhmaro bedoelt in dat geval.Guy. op 21 okt 2017 13:57