Georgië

• Guy.
    Advanced
    Guy. op 23 december 2015 · 21:38
    Gezien de kwakkelende start in de Alpen en de vliegende start in Georgie vraag ik me af wie er eens geweest zijn.

Het report van de Belgen heb ik gezien, maar wellicht zijn er nog anderen met tips.

Dus wie is er ooit geweest en kan wat vertellen over het terrein in Bakuriani, Goderdzi ,Mestia en Gudauri?

Zo te zien zijn er wel wat treeruns te halen in de eerste 3, maar mij is niet helemaal duidelijk of het steil genoeg is met een relaxed bos..
  • sanno
    Tourist
    sanno op 24 december 2015 · 12:01
    mijn verslagje van vorig jaar Gudauri, maar die heb je al gelezen.
    http://wepowder.nl/forum/topic/111463

Volgens mij is alles in Georgie boven de boomgrens
    Toerisski
  • evan
    Advanced
    evan op 28 december 2015 · 16:06
    In Goderdzi is het onderste deel onder de boomgrens. Het nadeel is dat de liften heel vlak zijn. Voor de mooiere lijnen door het bos zul je dus moeten splitten of de snowcat moeten huren.
    Het gaat in ieder geval een mooi weekend worden in die regio.

http://www.lumipallo.fi/lumi/muu-maailma/?seuraavalumi_3day=desc...
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 28 december 2015 · 16:50
    Volgens mij kan je in Bakuriani Didveli ook veel halen in de bomen. Kokhta ziet er iets vlakker uit.

Mestia heb op beeld gezien qua treeruns, en viel niet tegen.

Wellicht is iemand in een van die gebieden geweest?
  • evan
    Advanced
    evan op 28 december 2015 · 17:28
    Voor echt diepe sneeuw kun je beter in Goderdzi zitten dan in Bakuriani of Mestia. Volgens bovenstaande link valt in Goderdzi de komende zes dagen bijvoorbeeld 90cm, in Bakuriani 54cm en in Mestia 33cm.

Zigana (+95cm; zie filmpje in onderstaande link) heeft maar een korte sleeplift, maar zit dichtbij Trabzon. Verder zijn er geen liften rondom Trabzon en Batumi.
    In Turkije moet je wezen, als je dit verslag mag geloven
    http://www.skirandomag.com/news/index.php?post/turquie2016...

Voor degenen die geen frans kunnen lezen
    https://translate.google.nl/translate?sl=fr&tl=nl&js=y&pre...=

En alvast een voorproefje (foto van afgelopen week)
    Onnem op 15 dec 2015 06:49
  • evan
    Advanced
    evan op 9 december 2016 · 13:36
    Is er al iemand in Tetnuldi geweest?
    Bij Mestia was al een lift door een bos (http://wepowder.nl/forum/topic/185586), maar ze hebben er sinds vorig jaar een heel nieuw skigebied boven de boomgrens (drie liften) bij, verderop in het dal.
    Morgen begint het seizoen er en in tegenstelling tot de Alpen hebben ze daar al wel volop sneeuw.
    http://tetnuldi.com/
    http://snow.ge/ski-resorts-georgia/information/tetnuldi-gruziya-obzor-...
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 9 december 2016 · 14:39
    Lekker @evan @tetnuldi houden we al een tijd in de gaten, maar nog niet die kant op geweest.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 9 december 2016 · 15:20
    klinkt goed, Lift assisted toeren. helaas is de pre-kerstvakantie al geboekt. Misschien later in het seizoen?
    Toerisski
  • evan
    Advanced
    evan op 9 december 2016 · 15:21
    Het terrein wat direct door de liften wordt bediend is vrij mellow, maar met korte hikes kun je zo te zien wel leuke lijnen skiën en met wat langer lopen ook wel echt uitdagend werk.

De vluchten zijn betaalbaar (Amsterdam-Kiev-Kutaisi), onderdak en liftpassen zijn spotgoedkoop. Ik kan me ook niet voorstellen dat transport ter plaatse en maaltijden prijzig zijn. Ik wil de week voor kerst graag skiën, dus als er mensen zijn die willen aanhaken (vertrek op zaterdag of maandag) is dit voor mij zeker een optie.
  • evan
    Advanced
    evan op 9 december 2016 · 15:26
    @sanno, als het er nu niet van komt heb ik begin februari of anders later in het seizoen mogelijk ook nog wel interesse.
    Rijdt die snowcat waar jij vorig jaar mee kwam aan de Russische kant van de Kaukasus deze winter? Die hebben waarschijnlijk nog wel meer sneeuw dan in Tetnuldi. Qua visum en reis blijft dat hoe dan ook lastig...
  • sanno
    Tourist
    sanno op 9 december 2016 · 16:24
    @evan Die snowcat had vorig jaar problemen met vergunningen.
    Nu lijken ze een nieuwe locatie gevonden te hebben, maar te weinig bijzonder om ervoor in een vliegtuig te stappen
    Toerisski
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 9 december 2016 · 19:52
    @evan Eind februari zit ik in Gudauri en daarna ga ik richting Mestia. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 9 december 2016 · 20:17
    @evan Eind februari zit ik in Gudauri en daarna ga ik richting Mestia. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel. Polhovsky op 9 dec 2016 19:52

Lekker bezig!
    Waar ben jij nog niet geweest?
  • evan
    Advanced
    evan op 9 december 2016 · 20:27
    Klinkt goed, @Polhovsky! Bedankt voor het aanbod. Als de condities in de Alpen dan weer (nog steeds) slecht zijn, is de kans groot dat de condities in Georgië goed zijn. Ik zal het in de gaten houden!
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 9 december 2016 · 21:20
    @bertjebertje Haha, de lijst van nog te bezoeken plekken begint inderdaad aardig uit te dunnen... Ik ga deze winter mijn best doen de lijst nog kleiner te maken!
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 9 december 2016 · 21:21
    @bertjebertje Haha, de lijst van nog te bezoeken plekken begint inderdaad aardig uit te dunnen... Ik ga deze winter mijn best doen de lijst nog kleiner te maken!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 10 december 2016 · 20:33
    @Polhovsky neem je dan ook meteen Armenië en Azerbeidzjan mee of staan die al niet meer op het lijstje.
    Toerisski
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 10 december 2016 · 20:52
    @sanno Armenië zou mogelijk nog kunnen worden toegevoegd aan de reis. Een aantal dagen kamperen om de noord helling te skiën, zou natuurlijk niet verkeerd zijn...
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 11 december 2016 · 00:08
    de noord helling van Aragats wel te verstaan...
  • evan
    Advanced
    evan op 11 december 2016 · 14:54
    Verslag van een skitrip naar Georgië in februari:
    http://www.bergstolz.de/aktuelle-ausgabe/63/#54/z
  • sanno
    Tourist
    sanno op 29 december 2016 · 08:24
    saillant detail is dat de toenmalig NL ambassadeur, zijn vrouw en en Nederlandse vrouw van de toenmalig president de eerste skitoeristen waren in het bewuste skigebiedje. Maar met de nieuwe lift biedt het wel meer opties.

@evan nog geweest?
    Toerisski
  • evan
    Advanced
    evan op 29 december 2016 · 14:11
    @sanno, nee, ben 'gewoon' in Italië geweest. @Polhovsky gaat nu begin februari sowieso naar Georgië en als de condities goed genoeg beloven te zijn (en de Alpen niet extreem goede condities krijgen ten opzichte van Georgië) ga ik ook een paar weken. De laatste twee weken is het er vrijwel droog geweest en nu komt er wel weer wat sneeuw aan, maar daarna wordt het er waarschijnlijk weer warmer. Ik blijf het volgen.
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 29 december 2016 · 14:19
    Ik weet het niet hoor, maar Goderdzi en Bakuriani hebben Japanse hoeveelheden gekregen afgelopen weken....
  • evan
    Advanced
    evan op 29 december 2016 · 16:02
    Het heeft er naar mijn weten anderhalve week geleden nog wel een beetje gesneeuwd, maar de laatste dump dateert van midden december. Tot die tijd waren het inderdaad wel Japanse hoeveelheden. Voor de meeste verse sneeuw moet je momenteel overigens wat westelijker zijn; in Uludağ om precies te zijn.

Fabian Lentsch was eerder dit jaar ook in Mestia met zijn camper (en in Sestrière afgelopen week).
  • BASC
    Advanced
    BASC op 21 oktober 2017 · 11:07
    Is iemand in begin Maart geweest?
    Was uitgenodigd om te cat skien met een nieuwe operatie.. Zou dat wat zijn?
    Van Dortmund wel makkelijk, rechtstreeks vliegen..
    First Tours
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 21 oktober 2017 · 13:57
    BASC op 21 okt 2017 11:07

Nou, dat kan ik je in januari vertellen... Neem aan dat je Bakhmaro bedoelt in dat geval.
  • BASC
    Advanced
    BASC op 21 oktober 2017 · 21:50
    BASC op 21 okt 2017 11:07

Nou, dat kan ik je in januari vertellen... Neem aan dat je Bakhmaro bedoelt in dat geval.Guy. op 21 okt 2017 13:57

Tof! Ga je er dan heen? Ja ik bedoel Bakhmaro.. 😃
    First Tours
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 21 oktober 2017 · 22:40
    Yup where going! Bakhmaro en mestia! Half Jan.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 21 oktober 2017 · 22:40
    Yup where going! Bakhmaro en mestia! Half Jan.
  • BASC
    Advanced
    BASC op 22 oktober 2017 · 07:06
    Heel vet!
    Ik hoor graag hoe het was! Veel plezier!
    First Tours

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro