Suunto horloge

• RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 27 december 2015 · 15:22
    Ik ben aan het kijken voor een Suunto horloge. Mijn oog is gevallen op de Traverse, een veelzijdige horloge die mij met veel sporten gaat helpen.

Er rest me echter een vraag: heeft dit invloed op het signaal van je lawinepieper?

Heeft iemand ervaring met een Suunto of andere horloges die in dezelfde range vallen?
    Life is short, ride a board!
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 27 december 2015 · 15:39
    Ik heb geen specifieke ervaring met zo;n horloge, maar ik denk het niet. Een barometer (zit die erin?) is lokaal en gebruikt geen straling etc. GPS heb ikzelf nog nooit problemen mee gehad en heb ik uitvoerig getest: GPS op pieper gegraven, GPS tegen pieper aan, dat was allemaal geen probleem. Het horloge draait op een kleine batterij, dus daarvan zal het magneetveld zich niet verder uitstrekken dan een paar (3-5) cm, waarbij dit ook nog eens ontzettend zwak is. Maar als hier mensen specifieke ervaring hebben met een Suunto is dat natuurlijk nog meer waard.
  • PS
    Advanced
    PS op 27 december 2015 · 16:48
    Ik heb zelf een Suunto Ambit3 Peak, die ik voornamelijk gekocht heb voor hardlopen en zwemmen. In de bergen ook handig, vanwege de barometer en hoogtemeter op basis van luchtdruk.

Voor storing met je lawinepieper zou ik me geen zorgen maken. De horloges zenden zelf geen signaal uit (tenzij je de bluetooth functie aanzet), en bevatten voor zover ik weet ook geen magneten.

Een nadeel van deze multifunctionele Suunto's is de relatief korte batterij duur, zeker wanneer de GPS aanstaat. Als je primair op zoek bent naar een bergsport horloge, zou ik naar de Vector kijken en er daarnaast een betrouwbare standalone GPS bij nemen.

Als je dit horloge daarnaast ook voor andere sporten wilt gebruiken, zou je er dan niet ook een hartslagmeter bij willen hebben? In dat geval kom je denk ik uit bij de Ambit3 (Peak). Die ziet er alleen wel een stuk lomper uit dan de Traverse. Dat is jammer.
  • IorusRoos
    Beginner
    IorusRoos op 28 december 2015 · 10:23
    GPS in horloges is leuk maar je batterij is inderdaad heel snel leeg. Heb ook een Suunto maar tegenwoordig een zonder GPS maar met hartslagmeter. Ik heb die ook aangehad met (tour)skien en geen storing kunnen ondervinden icm lawinepieper.
    To turn is to admit defeat to the mountain

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro