Te Koop: K2 Obsethed Seth Morrison Pro Model Twin Tip Skis

• BlueRider
    BlueRider op 30 december 2015 · 03:16
    Deze K2 Obsethed Powder skis zijn ontworpen door pro skier Seth Morrison.
    Gebouwd met Powder Rocker Tip, die zorgt voor veel float en een All-Terrain Rocker Tail, die zorgt voor een groter “landings-platform”. Het is de Ideale ski voor snelle Big Mountain lijnen, maar staat ook zeker zijn mannetje op de piste. Gekocht voor ruim €750 en nog in erg goede staat, want ze zijn nog nauwelijks gebruikt (slechts één week op geskied).

Hier volgt nog technische info over de K2 Obsethed Seth Morrison Pro Model:

-Progressive Sidecut, dit is een combinatie van twee verschillende radii (of sidecuts), die de veelzijdigheid van bredere skis verhogen. Bij smallere skis is een enkele radius voldoende, maar bij bredere skis wordt met een enkele radius sneller de controle verloren vooral bij wisselende omstandigheden. De Progressive Sidecut op bredere skis zorgt er voor dat er makkelijker bochten ingezet kunnen worden en verbetert de performance op harde sneeuw.
    -Directional Taper maximaliseert de performance van de ski in voorwaartse richting.
    -Full Twin Tip zijn ontworpen om zowel voorwaarts als achterwaarts te kunnen skien.
    -Absorb-ABS/ Urethane Hybrid Sidewalls: Deze sidewall constructie bevat een urethane laag tussen de ABS voor schok absorptie, die de impact van harde landingen vermindert. Urethane is gebruikt onder de locatie van de voet om demping te maximaliseren en ABS is gebruikt richting de Tip & Tail om performance en edge control te maximaliseren.
    -TwinTech constructie verhoogt de duurzaamheid van de sidewalls. Anders dan de traditionele sidewall, loopt in deze constructie het bovenste materiaal over in de sidewall, waardoor de hoek, die onderhevig is aan slijtage wordt verminderd.
    -De snijkanten zijn gemaakt van dik 3.5mm staal en daardoor meer resistent tegen scheurvorming, wat ook de duurzaamheid en de levensduur van de skis sterk verhoogt.
    -Triaxial Braiding bestaande uit fiberglas gevlochten rondom een stevige houten kern, die zorgt voor torsionale rigiditeit, die de controle en responsiviteit van de ski verhogen.

Lengte: 189 cm
    Tip wijdte: 146mm
    Body wijdte: 117mm
    Tail wijdte: 134mm
    Radius: 23m
    Powder/ All Terrain Rocker
    Designed in the USA

Vraagprijs: €425
  • jorisvanbrug
    Advanced
    jorisvanbrug op 4 januari 2016 · 23:54
    Welke binding heeft erop gezeten en op hoeveel mm van het midden is deze gemonteerd?

Waarom verkoop je zo'n fijne ski?
  • BlueRider
    BlueRider op 6 januari 2016 · 02:09
    Er zaten Marker Duke (Large) bindingen op, die ik nu gebruik in mijn nieuwe skis.

“Center mounting” (standaard) gemonteerd volgens de skishop.
    Het centrale gat voor de binding (zie eerste foto) zit ongeveer 99,2cm gemeten vanaf de voorkant en 90,5cm gemeten vanaf de achterkant.

Deze skis bleken toch net iets te lang voor mij en heb ze daarom nauwelijks gebruikt.
    Ik gebruik nu iets kortere skis, die beter bij mijn skistyle passen.
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 6 januari 2016 · 10:19
    je kan er beter een schizo op monteren zodat hij wat veelzijdiger wordt....zou hem lekker zelf houden...of zakken in je vraagprijs😃
    Summer Sucks!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro