Mounting point Blizzard Brahma 2016

• Laurankl
    Tourist
    Laurankl op 30 december 2015 路 12:52
    Dag allemaal,

Ik heb een Blizzard Brahma 2016 flat aangeschaft via een webshop voor een zacht prijsje. Morgen laat ik er een Tyrolia Attack 13 binding op zetten, maar op welke afstand moet ik deze laten monteren? Ik heb gelezen dat het mounting point vrij veel kan uitmaken en ondanks dat het misschien niet de meest geschikte ski is voor off-piste, kom ik toch hier voor wat advies vragen, omdat ik er zelf totaal niet bekend mee ben 馃槂.

Ik weeg 78 kg, ben 1.88m lang, ski op hoge snelheid en lange bochten met een vrij redelijke techniek. Mijn ervaring is +/- 15 weken en de verhouding piste/off-piste is 65/35 of iets meer piste, hangt af van de condities. Ik heb de interesse om me ooit te gaan verdiepen in het echte off-piste ski毛n zoals andere forumgangers hier doen, maar wanneer weet ik nog niet. Daarvoor zijn deze ski's ook wat te smal.

Zal ik ze gewoon op het mounting point wat Blizzard adviseert laten monteren of heeft iemand nog een goede reden om dit niet te doen en ze op een ander punt te laten monteren? Bij voorbaat dank voor de reacties en adviezen!
  • jriph
    Tourist
    jriph op 30 december 2015 路 13:44
    Ik heb het meeste poeder met 88 mm breed geskied . Dat was tot voor kort een dikke ski 馃槂

Buiten skis als armada waar ze wel heel
    centraal zit je op de lijn ok. Tenzij je een dag gaat kijken met een demo binding kom je er toch niet uit 馃槂
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 30 december 2015 路 14:22
    Ik heb vorige maand een 85mm gekocht speciaal voor het terrein en toeren en die is perfect, dus hoezo te smal 馃槂 Gebruikelijk is voor all mountain (uit mijn hoofd) 6 cm achter het true center van de ski. Maar dat zal, zoals hierboven al beschreven aardig samen vallen met de lijn, aangezien die al een stuk achter je true center zit.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 30 december 2015 路 14:29
    blizzard's mounting points zijn doorgaans vrij ok. Zou gewoon op recommended monteren.
  • Laurankl
    Tourist
    Laurankl op 30 december 2015 路 15:47
    Hartstikke bedankt voor de reacties! Ik zal proberen een fotootje te plaatsen als de bindingen erop zitten 馃槂
  • GuyF
    Beginner
    GuyF op 30 december 2015 路 22:59
    Ik ben zelf ook van plan om deze ski te testen, lijkt me een perfecte ski tss een skalomcarver en een 107 mm poederski.
    Mocht je de volgende site nog niet gevonden hebben, hier vind je ook nog info ivm de mounting point.
    http://blistergearreview.com/gear-reviews/2014-2015-blizzard-brahma...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro