Chamonix Poeder....update 2-1-2016

• RoelandVanOss
    Elite
    RoelandVanOss op 2 januari 2016 · 15:33
    Mijn blik valt direct op Chamonix, als ik de WePowder website open. Bijna 2 meter sneeuw de komende week: dat wordt genieten deze week in mijn eigen ski gebied! Maar ja,natuurlijk ben ik aan het werk....

Een paar Chamonix tips voor alle poeder zoekers:
    - hoewel de vallee Blanche geskied is , hoorde ik ook dat er nog steeds vele grote spleten zijn. En door weinig sneeuw lager gelegen zijn er ook nog veel steile stukken (vrienden moesten meerdere stukken afklimmen). De vaste touwen op de graat vanuit de midi zijn nog NIET aanwezig!
    - toplift Grand Montet was open afgelopen week, maar de piste was erg smal: er waren nog gigantische open spleten, overal...
    - veel stenen op de lager gelegen gebieden van Grand Montet...
    - Italiaanse kant: de website vd Funivi Mont Blanc (Hellbronner) zegt dat je een touw nodig hebt om op de Toula gletsjer te komen (via via gehoord dat je 20m moet abseilen vanaf de trappen, omdat de gletsjer zich zoveel terug getrokken heeft....)

Veel plezier!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 januari 2016 · 16:20
    @RoelandVanOss super info. Neem ik morgen mee in mijn update.
    May the powder be with you.
  • kanski
    Elite
    kanski op 2 januari 2016 · 16:32
    Thx Roeland! Manon en ik zijn van plan richting Cham te komen morgen of in de loop van de week.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • hild3299
    hild3299 op 2 januari 2016 · 16:49
    Chamonix live
    Het sneeuwt pas sinds deze middag in Cham en de skigebieden krijgen nu pas echte sneeuw(geen natte dus) Tot hiertoe was er echt geen mogelijkheid om naar behoren off te gaan. Als het de ganse week inderdaad dumpt zal jehier toch rekening moeten houden met: weinig of geen goede base,dus :stenen en op de steile hellingen lawinegevaar. Op het web werd er wel gesproken van goede condities in Cham, maar het was echt heel warm tot gisteren en er is geen base. Geduld aub (alhoewel ze dit hier in Cham niet meer hebben en alles dus toch vlug verspoord zal zijn)
  • RalphU
    Advanced
    RalphU op 2 januari 2016 · 22:36
    Vanochtend helaas moeten vertrekken was niet best afgelopen week.

De vaste touwen op de graat vanuit de midi zijn nog NIET aanwezig!
    RoelandVanOss op 2 jan 2016 15:33

Dat maakt het juist een leuk stukje lopen 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro